شناسه خبر : 48028
دوشنبه 11 مرداد 1395 , 08:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در دوران فیش‌های نجومی منتشر می‌شود

سید مهدی نامجوی فرزند سرلشکر شهید سید موسی نامجوی وزیر دفاع در دوران دفاع مقدس با اشاره به خصوصیات اخلاقی پدرش گفت: پدرم در سمت وزیر دفاع، عضو هیات علمی دانشگاه هم بود. به همین جهت وضع مالی متوسطی به نسبت مردم عادی داشت اما معتقد بود که باید مثل مردم زندگی کند.

وی ادامه داد: در دوره طاغوت از منزل سازمانی استفاده نمی‌کرد و می‌گفت از من مستحق‌تر هست. ماشین ضد گلوله در اختیارش قرار داده بودند، ولی استفاده نمی‌کرد. با ماشین فلوکس شخصی در سطح شهر تردد می‌کرد. من پدرم را ندیدم ولی همیشه به شخصیت او به عنوان الگو نگاه کردم.

نامجوی با بیان این مطلب که خانواده شهدا به مطالب منفی که در سطح جامعه رواج می‌یابد حساس هستند، اظهار کرد: برای این انقلاب و حفظ آن زحمت‌ها کشیده و خون‌ها ریخته شده است. خانواده‌هایی که عزیزشان را در این راه از دست داده‌اند به مطالب منفی که در سطح جامعه رواج می‌یابد حساس هستند. این فیش‌های نجومی که در هفته جاری منتشر شده است، ما را مکدر کرده است.

فرزند شهید نامجوی تصریح کرد: شهدا ساده زیست بودند. انسان‌های بودند که سعی می‌کردند به امیرالمومنین (ع) اقتدا کنند. مسئولین و مردم باید ساده زیستی را پیشه و از این الگوها طبعیت کنند. همچنین پرهیز از اشرافی گیری از تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: خانواده‌های شهدا در صورت بروز هر توطئه و جریان منفی می‌ایستد. این فیش‌های نجومی که این روزها در فضای مجازی در حال جابجایی است، باعث ناراحتی ما شد. از مسئولین انتظار داریم که نگرش سیستمی داشته باشند. برای تبرئه خود دیگری را متهم نکند. اگر در این خصوص مستند دارند به جای رسانه‌ای کردن به مسئول پیگیری این موضوع ارائه دهند. زمانی که موضوع رسانه‌ای می‌شود هر فرد برای دفاع از خود به باقی لطمه می‌زند. جز این که مردم را ناراحت می‌کنند تاثیر دیگری ندارد.

فرزند شهید نامجو اظهار کرد: البته باید در نظر داشته باشیم زمانی که یک فرد در سطح مسئولیت خود دارای مشکل و استرس بوده و بیت المال هزار میلیاردی را اداره می‌کند، نمی‌توان چهار میلیون حقوق داد. ضمن این که حقوق‌ها نیازمند سقف است باید منطق را نیز در نظر بگیریم.

مهدی نامجوی فرزند شهید نامجوی وزیر دفاع در دوران دفاع مقدس نامه‌ای را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد که در آن آمده است "4 نفر از افسران مشروحه زیر که پست سرپرست محل‌های امیری منصوب گردیده‌اند ردیف یک الی سه مایل به دریافت حق مقام ماهیانه خود نمی‌باشند، علیهذا در مورد برقراری حق مقام آنان اقدامی محول نگردید. که مراتب در دستور درج و نتیجه متعاقبا گزارش خواهد شد. نفر اول: سرهنگ 2 توپخانه سید موسی نامجوی سرپرست دانشکده افسری محل سرلشکری. نفر دوم: سرهنگ 2 توپخانه نصیر شکرریز جانشین سرپرست دانشکده افسری محل سرتیپی. نفر سوم: سرهنگ دو توپخانه ستاد محمد مهدی کتهیه سرپرست تیپ دانشجویان محل سرتیپی)"

***

سید موسی نامجوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی اتفاق «شهید محمد منتظری»، «شهید کلاهدوز» و تعداد دیگری از دوستانش اقدام به تاسیس سپاه پاسداران کردند. او در مسئولیت‌هایی چون عضو هیات علمی و فرماندهی دانشکده افسری و همچنین در دوره ی ریاست جمهوری شهید رجائی در تاریخ 26 شهریور 60 به سمت وزیر دفاع منصوب شد. وی سرانجام در شامگاه هفتم مهرماه 1360 در حادثه هواپیمایی C130 به فیض عظیم شهادت رسید.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi