شناسه خبر : 48093
سه شنبه 12 مرداد 1395 , 15:26
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه شهیدنامجوی درخصوص دریافت حقوق

فرزند شهید نامجوی، نامه‌ای از پدرش در خصوص دریافت حقوق خود را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد و گفت: شهدا ساده‌زیست بودند و سعی می‌کردند به امیرالمومنین(ع) اقتدا کنند. مسئولین و مردم باید ساده‌زیستی را پیشه و از این الگوها تبعیت کنند.

سید مهدی نامجوی فرزند سرلشکر شهید سید موسی نامجوی وزیر دفاع در دوران دفاع مقدس در گفت و گو با خبرنگار حماسه و جهاد دفاع پرس با اشاره به خصوصیات اخلاقی پدرش گفت: پدرم در سمت وزیر دفاع، عضو هیئت علمی دانشگاه هم بود؛ به همین جهت وضع مالی متوسطی به نسبت مردم عادی داشت؛ اما معتقد بود که باید مثل مردم زندگی کند.

وی ادامه داد: در دوره طاغوت از منزل سازمانی استفاده نمی‌کرد و می‌گفت از من مستحق‌تر هم وجود دارد. ماشین ضد گلوله در اختیارش قرار داده بودند، ولی استفاده نمی‌کرد. با ماشین فولکس شخصی در سطح شهر تردد می‌کرد. من پدرم را ندیدم ولی همیشه به شخصیت او به عنوان الگو نگاه کردم.

نامجوی با بیان این مطلب که خانواده شهدا به مطالب منفی که در سطح جامعه رواج می‌یابد حساس هستند، اظهار کرد: برای این انقلاب و حفظ آن زحمت‌ها کشیده و خون‌ها ریخته شده است. خانواده‌هایی که عزیزشان را در این راه از دست داده‌اند به مطالب منفی که در سطح جامعه رواج می‌یابد حساس هستند. این فیش‌های نجومی که در روزهای گذشته منتشر شده، ما را مکدر کرده است.

فرزند شهید نامجوی تصریح کرد: شهدا ساده‌زیست بودند. انسان‌هایی بودند که سعی می‌کردند به امیرالمومنین (ع) اقتدا کنند. مسئولین و مردم باید ساده زیستی را پیشه و از این الگوها تبعیت کنند. همچنین پرهیز از اشرافی‌گری از تدابیر رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: خانواده‌های شهدا در صورت بروز هر توطئه و جریان منفی به مقابله با آن برمی‌خیزند. تصاویر فیش‌های نجومی که این روزها در فضای مجازی در حال جابجایی است، باعث ناراحتی ما شد. از مسئولین انتظار داریم که نگرش سیستمی داشته باشند و برای تبرئه خود دیگری را متهم نکنند. اگر در این خصوص مستند دارند به جای رسانه‌ای کردن، آن را به مسئول پیگیری این موضوع ارائه دهند. زمانی که موضوع رسانه‌ای می‌شود هر فرد برای دفاع از خود به دیگران لطمه می‌زند و این امر جز اینکه مردم را ناراحت می‌کند تاثیر دیگری ندارد.

مهدی نامجوی، فرزند شهید نامجوی وزیر دفاع در دوران دفاع مقدس، نامه‌ای از پدر شهید خود را در اختیار خبرگزاری دفاع مقدس قرار داد؛ که در آن آمده است "4 نفر از افسران مشروحه زیر که پست سرپرست محل‌های امیری منصوب گردیده‌اند ردیف یک الی سه مایل به دریافت حق مقام ماهیانه خود نمی‌باشند، علیهذا در مورد برقراری حق مقام آنان اقدامی محول نگردید. که مراتب در دستور درج و نتیجه متعاقبا گزارش خواهد شد. نفر اول: سرهنگ 2 توپخانه سید موسی نامجوی سرپرست دانشکده افسری محل سرلشکری. نفر دوم: سرهنگ 2 توپخانه نصیر شکرریز جانشین سرپرست دانشکده افسری محل سرتیپی. نفر سوم: سرهنگ دو توپخانه ستاد محمد مهدی کتهیه سرپرست تیپ دانشجویان محل سرتیپی)"

***

سید موسی نامجوی بعد از پیروزی انقلاب اسلامی به اتفاق «شهید محمد منتظری»، «شهید کلاهدوز» و تعداد دیگری از دوستانش اقدام به تاسیس سپاه پاسداران کردند. او در مسئولیت‌هایی چون عضو هیئت علمی و فرماندهی دانشکده افسری به انجام وظیفه پرداخت و همچنین در دوره‌ی ریاست جمهوری شهید رجائی در تاریخ 26 شهریور 60 به سمت وزارت دفاع منصوب شد. وی سرانجام در شامگاه هفتم مهرماه 1360 در حادثه هواپیمایی C130 به فیض عظیم شهادت نائل شد

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi