شناسه خبر : 48138
چهارشنبه 13 مرداد 1395 , 13:12
اشتراک گذاری در :
عکس روز

گزارش میدانی از درگیری رزمندگان اسلام در حلب


-  مرحله سوم عملیات «جیش الفتح» هم در جنوب حلب شکست خورد

- تلاش‌ها چند هزار فرد کاملا مسلح برای شکستن محاصره حلب در روز سوم عملیات نیز بی‌فایده بوده و ارتش سوریه از موضع دفاعی به تهاجمی رسیده است

- تمرکز عملیات جیش الفتح، بر اشغال منطقه راهبردی «الراموسه» واقع در جنوب شهر حلب و قطع کمک‌رسانی محور مقاومت از این منطقه بود

- اگر الراموسه سقوط می‌کرد، ضمن شکسته شدن محاصره حلب، نیروهای ارتش سوریه در بخش غربی حلب در محاصره قرار می‌گرفتند

- تروریست ها در ابتدای عملیات تا عصر روز گذشته موفق شدند بخش های جزئی از مناطق شرقی الراموسه را اشغال کنند

- با اعزام نیروهای جبهه مقاومت، آنها موفق شدند بعد از چهار ساعت درگیری با تروریست‌ها منطقه را کاملا پاکسازی کنند

- نیروهای مقاومت در محور الراموسه توانستند حداقل 74 تن از تروریست‌ها جیش‌الفتح را کشته و 41 نفر دیگر زخمی کنند

- همچنین درگیری ها در محور «ایکاردا_الزربه» تا «خان طومان_خلصه» همچنان ادامه دارد
- جنگنده های روس که تعداد آن‌ها بیش از 15 فروند بود،بشدت مواضع تروریست ها را مورد هدف قرار دادند

- تروریست‌ها برای تضعیف روحیه جبهه مقاومت اقدام به شلیک ده‌ها خمپاره و موشک علیه محله های شهر حلب کردند که 6 تن از اهالی شهر از جمله کودک و زن به شهادت رسیدند و بیش از 13 تن زخمی شدند

- تروریست‌ها از گاز سمی در حملات خود علیه اهالی استفاده کرده‌اند


‍ - شاهراه تروریست‌ها برای «فک حصار» حلب بسته شد
- مناطق استراتژیک "الراموسة" و "السابقیة" تحت کنترل مقاومت



- تروریست‌های جیش الفتح که با سیطره بر "الراموسة" محاصره حلب را شکسته بودند؛ شب گذشته رزمندگان نُجَباء موفق به بازپسگیری این منطقه استراتژیک و پیشروی هفت کیلومتری شدند.

 - طی یک هفته اخیر، "محاصره تروریست‌ها در حلب توسط گروه‌های مقاومت و ارتش سوریه" در صدر اخبار این کشور، منطقه و حتی جهان قرار گرفته است و در مقابل، تروریست‌های تکفیری نیز از سه روز قبل، عملیات فک حصار را آغاز کرده‌اند.
 - در این معرکه، رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء شب گذشته سه‌شنبه 12 مردادماه توانستند جاده استراتژیک "الراموسة" واقع در جنوب حلب ــ که به تصرف "جیش الفتح" در آمده بود ــ را آزاد و پس از آن به مقیاس هفت کیلومتر پیشروی کنند.
- الراموسة از آن جهت استراتژیک خوانده می‌شود که پیش از این تروریست‌ها با سیطره بر آن، محاصره را شکسته و به عبارتی راه را بر رزمندگان مقاومت برای نفوذ به حلب بسته بودند.
- همچنین در این پیشروی‌ها، یگان موشکی مقاومت اسلامی نُجَباء و رزمندگان حزب الله لبنان با گشودن آتش گسترده، "الحویز" را از چنگال تروریست‎ها خارج کردند.

- در همین عملیات، اتحاد حزب الله لبنان و حرکة النجباء عراق موجب آزادسازی خاکریز استراتژیک "السابقیه" واقع در جنوب حلب از سایه شوم ترویست‌ها شد.
- در تحولات یاد شده، رزمندگان مقاومت اسلامی نُجَباء 27 تن از عناصر "جیش الفتح" را به هلاکت رسانده و یک تانک و دو نفربر را نیز به غنیمت گرفتند.

- گفتنی است، "جیش الفتح" نام یک گروه ترویستی نبوده، بلکه اتاق عملیات مشترک (تکفیری‌ها و شورشیان مسلح) با حضور اکثریت گروه‌های تروریستی برای سیطره بر سرزمین مردم سوریه و قتل عام آنان است.
 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi