شناسه خبر : 49226
دوشنبه 15 شهريور 1395 , 09:56
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا چند نفر را شفاعت می‌کنند؟

یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهادسازندگی آذربایجان‌شرقی که دو شهید گمنام میهمان گلگون این مراسم بودند با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد طوبی تبریز برگزار شد.

فاش نیوز - یادواره سرداران و شهدای سنگرسازان بی سنگر تیپ پشتیبانی و مهندسی جنگ 57 فجر جهادسازندگی آذربایجان‌شرقی که دو شهید گمنام میهمان گلگون این مراسم بودند با حضور مسئولان کشوری و استانی در مسجد طوبی تبریز برگزار شد.

آیت الله شیخ حسن عالمی نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی در این مراسم با بیان اینکه حرمت خون شهید موجب بهره‌مندی از شفاعت شهدا در روز قیامت می‌شود،اظهار کرد: براساس آیات و روایات، شهدا می‌توانند تا 70 نفر از خاندان و کسانی را که دوست دارند، شفاعت کنند و براین اساس یکی از بهترین راه‌های بهره‌مند شدن از این شفاعت ادامه راه شهیدان است.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه تنها با برگزاری بزرگداشت‌ها نمی‌توان شهدا را پاسداشت، ادامه داد: امروزه فقط بزرگداشت نام و یاد شهدا کافی نیست، بلکه باید با اعتقاد قلبی راه آنها را ادامه داده و در مقابل دشمنان اسلام به خصوص ایران اسلامی ایستادگی کنیم پاسداشت یاد و خاطره شهدا، عمل به معارف و وصایای شهداست و راه اصلی در بهره‌مندی از شفاعت و استمرار راه آنهاست.

وی با اشاره به اینکه در بین اعمال حسنه ، شهادت بالاترین درجه حسنات است و شهید با لباس زیبای شهادت در پیشگاه خداوند روزی می خورد و پاداش می گیرد گفت: شهدا با خون خود مانع رخنه و تجاوز دشمن به خاک کشور شده و توانستند دشمن را به خاک ضلالت بیافکنند.

وی با بیان اینکه شهدا و رزمندگان اسلام برای رضای خدا جهاد نمودند و شهادت اجر و مزد مجاهدت آنها بوده است افزود: شهدا ارمغان آور آرامش و شادمانی برای ملت ایران بوده و هستند.

نماینده ولی فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهدا فرماندهان بی‌ادعا بودند، اظهار کرد: شهدا با اهدای خون خود در مقابل دشمنان از آرمان‌های امام خمینی (ره) و انقلاب اسلامی دفاع کردند و هدف اصلی آنان دفاع از اسلام عزیز،خاک ایران و خدمت به مردم به خاطر جلب رضای الهی بود.

آیت‌الله عالمی با بیان اینکه شهدا شمع‌های محفل بشریت هستند،افزود: شهدا با مجاهدت خود در نزد خداوند صاحب والاترین جایگاه هستند و اکنون نیز باعث شکل‌گیری تجمع های مردمی در مساجد شده‌اند.

نماینده ولی‌فقیه در وزارت جهاد کشاورزی با بیان اینکه شهادت والاترین جایگاه را نزد خداوند دارد، خاطرنشان کرد: بالاتر از شهادت هیچ عمل نیکی در دنیا وجود ندارد و شهدا با گذشت و فداکاری‌های خود آرامش را برای ملت ایران به ارمغان آوردند.

وی گفت: زنده نگه داشتن نام و یاد شهدا کمتر از شهادت نیست و اگر انسان‌ها با پیروی از راه شهدا دنبال اهداف راه شهدا پیش بروند به درجه شهادت می‌رسند.

منبع: ایسنا
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi