شناسه خبر : 49335
چهارشنبه 17 شهريور 1395 , 12:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

بی توجهی به اوضاع وخیم زندگی ایثارگران

ایرج رحمانیان ۶۵%- با گنجاندن چنین خواسته هایی در قانون پنج ساله ششم و تصویب آن و مشخص کردن آیین نامه های اجرایی آن توسط بنیاد که معیار حداقل را ملاک قرار می دهند، فقط راه خلاف را چون سابق برای متولیان بنیاد باز می گذاریم و اگر دقت کنیم می بینیم که اکثر خواسته ها جنبه معنوی داشته و فقط به اضافه شدن یا حذف یک عنوان مثل برداشتن کلمه معسر از روی تعدادی از جانبازان یا دادن امکانات به جانبازان درصد پایین در ردیف جانبازان درصد بالا و غیره اکتفا شده است، بدون اینکه جانبازان درصد بالا حتی راضی باشند از خدمات فعلی! چطور میشود خدمات را بصورت مساوی ارائه داد و سپس بگوییم عدالت رعایت شده وقتی یک جانباز بالای ۵۰ درصد با زیر ۲۵ درصد کلی تفاوت دارند؟!

 در قانون پرداخت حقوق مستخدمین دولت که در سازمان خدمات کشوری تصویب شده است، برای سال ۹۵ حداقل حقوق ۹۰۰ هزار تومان و حداکثر آن ۷ برابر میباشد (اون حقوق های نجومی آقایون ذخایر انقلاب سهم انقلاب رو برداشته بودند!) که می شود ۶۳۰۰۰۰۰ هزار تومان به ازای هر درصد ۹۰ هزار تومان محاسبه کنند جانباز ۷۰ درصد بیشترین مبلغ را خواهد گرفت یعنی ۶۳۰۰۰۰۰ هزار تومان چون در همه جای دنیا بیشترین حقوق را به مجروحان جنگ اختساس می دهند (نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس و عضو فراکسیون ایثارگران اخیرا فرموده اند بر اساس خدماتی که کشورهای مطرح دنیا و درگیر جنگ به مجروحان خودشون می دهند، داریم بررسی می کنیم که منظور آمریکا و انگلستان و آلمان و فرانسه و کلا نیروهای عضو ناتو بوده است. پس لطفا پرداخت حقوق هم مثل آنها باشد دیگر امکانات رفاهی از قبیل مسافرت های سالانه مجروحان و خریدهای با تخفیف نصف و زندگی شاهانه پیشکش!)

 باز با هزینه پرستاری یک سوم هم از این مبلغ برای جانباز قطع نخاع ۷۰ درصد باقی نمی ماند ولی حداقل با گرفتن حق پرستاری کافی و گرفتن پرستاری تمام وقت در کنار خود رفاه و آسایش شخص کمی بیشتر می شود و به ترتیب تا پایین ترین جانباز که جانبازان ۵ درصد میباشند اجرا شود تا مشکلات مالی مرتفع شود و با این مبالغ اگه اضافه بشه حتی باز جانبازان در زیر خط فقر باقی خواهند ماند.

 مشکلات امروز جانبازان بیشتر دغدغه مالی میباشد زیرا هم خود به کهولت سن رسیده اند و هزینه نگهداری این عزیزان به مراتب بیشتر شده است و هم اینکه فرزندان جانبازان پا به جوانی گذاشته و هزینه هایی در جامعه دارند که امروزه بدون حمایت والدین غیر ممکن میباشد.

 بنده چند سال پیش در همین سایت چنین اتفاقی رو پیش بینی کردم و عرض کردم فقط باید مشکلات مالی ایثارگران حل شود تا بسیاری از مشکلات دیگر هم بصورت طبیعی حل شود. آن هم از طریق پرداخت حقوق کافی در شأن ایثارگران که متأسفانه با تذکر و دلخوری تعداد کثیری از ایثارگران مواجه شدم و گفتند ما نرفتیم جبهه برای مال دنیا ولی یقینا" صحبت بنده را درست متوجه نشده بودند. دوستان فکر می کردند عنوان ایثارگری و یا رزمنده جنگ میتواند متضمن آینده شان باشد که چنین نشد.

 در ضمن موارد ذکر شده بالا کم و بیش دارد اجرا می شود و باید بهتر از این باشد و این خدمات جزو خدمات تکمیلی است نه اساسی و فراموش نکنیم باز بنده با این محاسبات حداقل حقوق را برای جانبازان در نظر گرفتم و در یک پست دیگر عرض کرده بودم که اول باید بخاطر اینکه شخص در جبهه حضور داشته جدا" از مجروحیت و فقط به صرف حضور در منطقه جنگی یک حقوق ثابت و مکفی پرداخت شود برای امرار معاش خانواده و در گام بعدی به ازای هر درصد مبلغی اضافه شود (پس درصد به چه درد میخورد!) و در گام سوم به آنهایی که داوطلب بوده اند مبلغی بابت پاداش از خود گذشتگی خارج از وظیفه انسانی که همانا دفاع از کشور بوده است پرداخت شود تا به فرهنگ ایثار ارج نهاده شود و الا با این وضعیت رسیدگی و اوضاع وخیم زندگی ایثارگران، در آینده باید شاهد اتفاقات ناگوارتری برای کشور باشیم....

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
سلام ، اتفاقات ناگوار زیادی در کشور بوقوع پیوسته که هیچوقت انتظار نداشتیم که اوایل انقلاب ناگوار بوده در حالی که این روزها اتفاقات ناگوار بصورت عادی و روزمره جریان دارند.
افرادی که در اتفاقات ناگوار کشور نقش دارند باید بدانند تیمسارهای دوران طاغوت باعث نصف اتفاقات ناگوار کنونی نبودند اما شور انقلابی مردم آنها را پای جوخه اعدام کشاند. این روزها اتفاقات ناگوار زیادی در حال وقوع است مثل اینکه در سال آخر هر دولتی باید شاهد چند برابر شدن ارزش دلار در مقابل ریال باشیم یا هیچگونه اعتباری تخصیص نیابد و مسئولان ارشد بطور فله ای تغییر و جابجا شوند و بخشش ها و بذلهای نجومی و زمین و ساختمان و مجوزها بین مدیران یا انعقاد قراردادهای تجاری دارای مسئولیتهای حقوقی سنگین و با تعهد بیت المال و آمارهای تک رقمی تورم برای دریافت وامهای کلان خارجی و به وفور دیده میشود.
ایثارگران طی بیش از سی سال از تسهیلات و امتیازات برخوردار شدند فقط تعداد انگشت شماری جا ماندند که البته جا ماندند و دوره پرداخت هزینه برای ارزشهای اسلامی سر رسیده و از طرفی روشهای غربی و تجملگرایی یا سکونت خارج کشور جای ایثار و شهادت را گرفتند. به این ترتیب جمهوری اسلامی دشمنی نخواهد داشت زیرا تمام ارزشهای اسلامی هنگام تعامل و ارتباط با جهان دست و پا گیر و باعث دلخوری عمو سام هستند.
کسی یادی ازمادران وپدران شهداءنمیکنند.!اکثرشان پیروسالخورده ویازمین گیرصعب العلاج هستندومهمان..تقریباشرایط جانبازان 70درصدراداشته که متاسفانه چون توان حرف زدن وووراندارندیادی نمیشود!.
واقعا اصلی ترین خدمت به جانبازان تامین اولیه آنهاست...بنده با 55 سال سن با مشکلات ریه قلب اعصاب .که ریه سمت راستم یک سومش قطع شده که با این اوضاع واحوال باید برم مسافرکشی داخل خیابان که امروزو بگذرونم تافردا
چطور سلامتی و جوانی مان را گذاشتیم و امروز خوشحالیم به نواله ای و می جنگیم برای نان پاره ای که بنیاد کریمه از سر لطف و بعد گذشت 30 سال آیا مرحمت کنند یا خیر !!
جوانی ما را مدیران بی کفایت دوران 30 ساله به باد دادند ! و فریاد رسی هم نبود و نیست ! و نخواهد بود ! و عمر ما تمام شد . تمام ! یعنی همه اش همین بودید و بودیم !
واقعا دور ازعقل ومنطق است که جانباز 5درصد با جانباز بالای 50درصد باهم نگاه کنند با اینکه تصمیم گیران عقل وشعورندارند یا اینکه وجدان ندارند یا اینکه نمی فهمند یا اینکه اصلا آدم نیستند
آدم هستند ولی بشر نیستند بند آخر صحیح است
اقایان فراهانی وسایر دوستان بالای 25% به من جانبازی که شاید اگر زودتر اقدام برای درصد میکردم با دوبار مجروحیت وموج گرفتگی وترکش درون سرم تنها 15%به بنده تعلق گرفته وتا کنون از بنیاد ریالی مادی وارزنی معنوی نگرفته ام ما میگوییم به شما بدهند ولی گوشه چشمی به سایر جانبازان از صفر تا صد داشته باشند که همگی دران برهه از زمان به یک مقدار سهیم بودند مگر جز این است دولت موظف است به کلیه فرزندان جبهه وجنگ که دستی در کار داشتند بها دهد شاید عده ای این 50درصدها را در بمباران شهروخانه خودش گرفته باشد ولی صحبت این است که بچه های جبهه وجنگ طور دیگری باید نگریست چون در ان زمان تمام زحمات انقلاب بر دوش بچه های جنگ بود انشاالاه که حق مطلب ادا شده باشد
سلا برادر رحمان زاده کل پیشنهاد هتان مخصوصا پاراگراف اخر خیلی عادلانه است هر چند که همسرم جانباز سرباز وظیفه ارتش است اما برادر کو گوش شنوا و وجدان بیدار
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi