شناسه خبر : 50244
چهارشنبه 19 آبان 1395 , 15:30
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در روش های مدیریتی حوزه ایثارگران باید تجدید نظر شود

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون ایثارگران با هدف تقویت طرح ها و لوایح مرتبط با جانبازان و ایثارگران تشکیل شده است.

فاش نیوز - نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: فراکسیون ایثارگران با هدف تقویت طرح ها و لوایح مرتبط با جانبازان و ایثارگران  تشکیل شده است.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، علیرضا رحیمی نماینده ایثارگر تهران در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: متناسب با طرح ها و لوایحی که در حوزه ایثارگران در مجلس مطرح می شود، فراکسیون ایثارگران موظف است بر روی آنها کارکارشناسی انجام دهد و این فراکسیون به همین منظور در مجلس دهم راه اندازی شده است.

وی که دو سال سابقه آزادگی را در کارنامه ایثارگری خود دارد و جانباز 55 درصد است افزود: فراکسیون ایثارگران بیشتر با هدف تقویت کارکارشناسی در طرح ها و لوایح ایثارگران و حمایت هایی که لازم است از جامعه هدف انجام شود، تشکیل  شده است.

نماینده تهران و عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به طور قطع و یقین هم در بررسی لایحه برنامه ششم توسعه کشور و هم در طرح ها و اصلاحیه هایی که ممکن است در آینده به محلس ارائه شود، اعضای فراکسیون ایثارگران حضور فعالی خواهند داشت.

کارشناس ارشد حقوق بین الملل در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مرز قانون گذاری بحث ها، شعاری نیست بلکه بر مبنای علمی و کارشناسی است.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار فاش نیوز مبنی بر اینکه در بحث اجرای قانون در حوزه ایثارگران مشکلات مختلفی وجود دارد تصریح کرد: در حوزه ایثارگران باید در روش های مدیریتی تجدید نظر صورت گیرد اما این تجدید نظر تاکنون اتفاق نیفتاده است.

وی در پایان خواستار اصلاحات در حوزه نظارتی مجلس شد و افزود: برای نظارت هرچه بهتر بر اجرای صحیح قانون باید در حوزه نظارتی، اصلاحاتی صورت بگیرد.

کد خبرنگار: 18
اینستاگرام
جناب رحیمی خسته نباشید .
شکر خدا شما درد رنج کشیده اید و در غم خاک وطن چشم سرخ کرده اید . جناب رحیمی . چرا پس از گذشت بیست و هشت سال از جنگ و دفاع مقدس کلیه دولتهای من قبل و فعلی در ارایه خدمات به کلیه جامعه سرافراز ایثارگران به گونه ایی فاحش عاجزند ؟
شما بعنوان یک شخص از اهالی ایثارکلاه وجدان خود را قاضی کنید مگر  رزمنده دوسال خط مقدمی و جانباز پنج درصد و بیست درصد و هفتاد درصد در یک خط و یک هدف و یک راه برای ایران و ایرانیان جانفشانی نکردند ؟ مگر جانباز پنج درصد در همان خط مقدم که همه حضور داشتند نبود ؟مگر رزمنده ایثارگر در یکی از دوجناح همان جانباز پنج درصد نبود ؟ مگر همین رزمنده و پنج درصد و بیست درصد در کنار همه بیست وپنج به بالاها نبودند .؟ مگر بعضی دل بخواهی و.از روی میل و تحمل خود نوع ترکش و تیر را انتخاب میکردند ؟
چرا دولت و دولتهای قبل بطور کل همه ایثارگران را شامل نوعی حقوق افتخاری حضور در میادین دفاع مقدس نکرد ؟
بر فرض بگیریم حقیر شصت و پنج درصد هنگامی که در خرمشهر پایم قطع شد رزمنده کنار دستی ام کمکم نمیکرد !!! وقسط الی هذا به همین ترتیب کسی کمک کسی نمیکرد  .... اکنون نامی از ایران وجود داشت ؟
اینهمه آقا و آقازاده در بالادستهای دور برای ما و خانواده ما می توانستند تعیین تکلیف کنند ؟
بطور کل زبان رسمی ما فارسی بود ؟
نه والله ...
دولتها باید بفکر رزمنده ایثارگر وجانبازان زیر بیست وپنج درصد باشند و حق و.حقوقی در خور یک.نظامی از جان گذشته را برای آنها قایل باشند نه اینکه آنها را در چهار راه چه کنم , چه کنم زندگیشان دربه در نمایند . یک ملی پوش فوتبال ویا هر رشته دیگر دراین کشور بعداز دوره حرفه ایش حقوق و مواجب بگیر دولت و سازمان تربیت بدنی میشود ولی یک از جان گذشته جانثار مخلص پیرو خط رهبری و ایران دوست باید جلوی دو ملیتهای وطن فروش دست گدایی دراز کند ؟ وجدانا از روی احساس قضاوت نکن ,,,, هرچند بسیار بسیار دیر شده است ولی از همین امروز تدبیر کنید . یا علی مدد .
میدانیم که در تصویب وام مسکن ایثارگران در سال 95 متاسفانه دولت پلیتکی زده است تا ایثارگران وام دومی قادر به جذب وام نباشند ! چون با قید قانونی "صرفا " تعلق گرفتن " وام ساخت " برای وام دومی ها ! و با توجه به گران بودن زمین و صرفه نبودن ساخت مسکن و همچنین عدم توان لازم برای ساخت و ساز توسط جامعه هدف , مجبور به گذشتن از خیر وام مسکن خواهند شد و پلنیک دولت اینست که از شر پرداخت یارانه ده درصد وام ها به بانکها راحت خواهد شد !
آیا تشکلهای ایثارگران اعتراضی خواهند داشت !!!؟؟؟
آیا فراکسیون ایثارگران مجلس به این ظلم روا رفته به ما ورود خواهد کرد !!!؟؟؟؟
آیا فاش نیوز گزارش و پیگیری های خواهند داشت !
سلام آقای رحیمی
فراکسیون ایثارگران در قبال مصوبات مجلس که آخرش هم معلوم نشد چه شد تا بحال چکار کرده است
مصوبه نمایندگان محترم مجلس نهم در تاریخ 28/2/95و نمایندگان محترم مجلس دهم در تاریخ 30/4/95 در مورد سهمیه ورود به دانشگاهها در ماده 70عبارت "بالای 25 درصد" راحذف کردند ؛ به این معنا که همسر و فرزندان کلیه جانبازان می توانند از سهمیه اختصاص یافته ورود به دانشگاه استفاده کنند یعنی فرزندان جانبازان زیر 25 درصد هم می توانند ولی بعد از کذشت 6 ماه معلوم نیست مصوبات مذکور به کجا انجامید
چطور مجلس بدون رفع نواقص قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران آن را دائمی کرد!
از طرفی بنیاد فراخوان داده بود به ایثارگران که برای رفع نواقص و کامل کردن آن به بنیاد پیشنهاد دهند باورش سخته بدون اینکه مجلس نظر بنیاد و جامعه هدف رو جویا بشه تصویب کنه!
در مقاله بالا از شعاری نبودن قوانین و کارشناسی شدن آن قبل از تصویب گفته شده!!!

...
در همه روشهای حکومتی باید تجدید نظر شود .

در آمارگیری .

فقط اسم و کد ملی و کار را می پرسند .

گفتم بیکارم و شب و روز یا در خانه یا اندکی قدم زدن و خرید .

گفتند در فرم آمار بیکار نداریم . باید چیزی بنویسم:

گفتم ننویس خانم . بیکارم .

و در همه پرسش نامه و بیم و بانک و ادارات : در فرم بیکار نداریم .

پس این فرم و پرسش آمار بدرد چه چیزی می خورد .

...

و در قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران هم باید تجدید نظر شود .

وقتی اولین ایثارگر که رزمندگان باشند در این قانون حقوق و معیشت

و درمان رایگان و مسکن و خودرو و آب و نان ندارند .

حتی جانبازان را هم ۵% می گویند و از امکانات بنیاد و قانون جامع حذف کردند .

این قانون کجایش جامع است به خدمات رسانی به ایثارگران .

...

حالا نمی گویم اینها نیت بد داشتند و رزمنده ستیزند و خوب نظام

جمهوری اسلامی را نمی خواهند . چون مدرک ندارم و بدون مدرک هم نمی شود گفت .

ولی می شود گفت منافع خودشان را می خواهند . همین و بس .

...

نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi