شناسه خبر : 50396
دوشنبه 17 آبان 1395 , 10:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

وارونه‌گویی برای کتمان عایدی «تقریبا هیچ» برجام


مجید انصاری معاون حقوقی رئیس‌جمهور در جمع خبرنگاران گفت: به نظر من اگر دستاوردهای برجام را نبینیم باید در قدرت بینایی خود شک کنیم. آثار برجام یک حرف است، بدعهدی حرف دیگری است. ما تعهد نداده بودیم با برجام آمریکا خوش‌عهد می‌شود اما برجام دستاوردهای خوبی داشته است. اگر برجام نبود الان به وضعیت نفت در برابر غذا رسیده بودیم.
وی افزود: ما در حوزه‌های مختلف مشکلات فراوانی داشتیم اما در سایه برجام جلوی تحریم‌ بیشتر را گرفتیم. کسانی که امروز می‌گویند امنیت کشور زبانزد است بدانند بخشی از این امنیت رهاورد برجام و بخشی ناشی از هزینه‌های دولت در زمینه تامین امنیت است.
معاون حقوقی رئیس‌جمهور همچنین گفت: برجام یک کلاس حقوق بین‌المللی بود. البته آمریکا بدعهدی دارد و صهیونیست‌ها و سعودی‌ها کارشکنی می‌کنند، همانطور که مسیر مذاکرات را هجده ماهه از مسیر مین‌گذاری شده پیش بردیم. مسیر اجرای برجام را هم با همه بدعهدی‌ها پیش می‌بریم رسانه‌هایی که تیتر می‌زنند برجام هیچ، باعث خوشحالی صهیونیست‌ها نشوند.
این اظهارات خلاف واقع در حالی است که جان کری، وندی شرمن و برخی دیگر از مقامات آمریکایی در گزارشی به کنگره آمریکا پس از اعلام توافق تصریح کردند: اگر این توافق انجام نمی‌شد، تحریم‌های موجود، قابل تداوم نبود و در حال فروپاشی بود.
از سوی دیگر این مقامات رسمی دولت هستند که با وجود همه کتمان‌ها و رقیق‌نمایی بدعهدی‌های دشمن، اذعان می‌کنند دستاورد برجام تقریبا هیچ بوده، تحریم‌های بانکی و مالی برداشته نشده و بانک‌ها و شرکت‌های بزرگ از ترس تحریم و مجازات‌های آمریکا حاضر به همکاری با ایران نیستند. آیا آنها هم باعث خوشحالی صهیونیست‌ها می‌شوند؟ و آیا با پنهان کردن بی‌خاصیتی برجام و بدعهدی آمریکا، می‌توان خسارت‌های بزرگی را که به کشور وارد شده جبران کرد؟!

اینستاگرام
در عین اینکه مذاکره حتی با شیطان لازم است ولی واقع بینی هم لازم است. ما با پدرمان مذاکره نکردیم ما با دشمنمان مذاکره کردیم. خوشبینی افراطی بود.
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi