شناسه خبر : 53084
سه شنبه 19 ارديبهشت 1396 , 15:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

انتظار برای انتشار فهرست دارایی دولتمردان

آیا روحانی اموال خود و وزرای چندصد میلیاردی را منتشر خواهد کرد؟
به گزارش شفاف، پیشنهاد محمدباقر قالیباف در مناظره دوم نامزدها با استقبال در فضای مجازی مواجه شده است. اما مسئولان ارشد دولتی در قبال پیشنهاد قالیباف سکوت اختیار کرده‌اند. آیا روحانی و اعضای وی حاضر خواهند بود به شکل شفاف فهرست اموال و دارایی‌های خود را به مردم اعلام کنند؟ با نگاهی گذرا به فعالیت‌های کلان اقتصادی و نوع زندگی تنها چند تن از اعضای کابینه دولت یازدهم شاید جواب این سوال بیش از پیش مشخص شود.
یکی از اعضای کابینه که فعالیت‌های متعدد اقتصادی و تجاری او از روز اول دولت یازدهم تاکنون محل مناقشه و بحث بوده، وزیر صنعت، معدن و تجارت است؛ درباره میزان دارایی و ثروت تاکنون مطالب زیادی منتشر شده؛ احمد توکلی رئیس دیده‌بان شفافیت و عدالت در این‌باره می‌گوید آقای نعمت‌زاده که حدود 40 سال در بخش عمومی کار می‌کند و بعد به بخش خصوصی می‌آید و در عرض 3 سال 1000 میلیارد درآمدزایی می‌کند و امروز همسر و دختران او در تعداد زیادی از شرکت‌ها عضو هیئت مدیره، مدیرعامل یا رئیس هستند!»
در روزهای گذشته نیز انتشار خبر کشف محموله جنجالی پوشاک از ویلای یکی از فرزندان وزیر آموزش و پرورش دولت یازدهم، پای شرکتی را به میان کشید که در سال‌های اخیر توسط آقای وزیر و دخترش تاسیس شده است؛ شرکتی چند میلیاردی که آقای وزیر رئیس هیئت مدیره آن و دخترش مدیرعامل آن است.
وزیر دیگری که اسم او نیز با فعالیت‌های اقتصادی پیوند خورده، عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی است. در مراسم استیضاح او یکی از نمایندگان درباره فعالیت‌های اقتصادی او و خانواده‌اش اعلام کرد: از زمانی که وزیر شدید هرچند از آن شرکت‌ها بیرون آمدید اما این شرکت‌ها از طریق اعضای خانواده، دوستان و شرکای تجاری‌تان اداره شده، آیا شما زمانی که وزیر شدید شرکت‌های وابسته به شما و دوستانتان از جمله آقایان انصاری‌ها، محمدهادی احمد آخوندی و... به طور مستقیم از کارهای عملیاتی استفاده کردند و طرحی داشتند یا خیر؟

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi