شناسه خبر : 595
یکشنبه 04 اسفند 1387 , 17:53
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید" دریاقلی سورانی" نماد اراده و خواست یک ملت بود

فاش نيوز - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت شهید دریاقلی سورانی با آن اقدام شجاعانه خود در نجات آبادان از اشغال رژیم بعث عراق نماد اراده و خواست یک ملت را نشان داد و برای عموم جامعه الگویی درخشان شد.
به گزارش حیات، حسین دهقان، معاون رییس جمهوری و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم بازدید از پروژه ساخت فیلم "شب واقعه" گفت در دوران انقلاب اسلامی و در طول هشت سال دفاع مقدس مشاهده می کنیم که همه اقشار مردم در صحنه ها حضور فعال و پررنگی داشتند که شهید دریاقلی سورانی هم یکی ازخیل عظیم مردم بود که تحت تاثیر پیام حضرت امام خمینی(ره) متحول شده بود و توانست با جانفشانی های خود شهر آبادان را در سال 1359 از اشغال رژیم بعث عراق نجات دهد.
وی افزود اگر دریاقلی شهر آبادان را از اشغال رژیم بعث عراق نجات نمی داد این شهر هم سرنوشتی چون خرمشهر داشت و این عمل و ایثار شهید دریاقلی را باید به تمام نسل ها گوشزد کرد.
وی افزود انسان ها فارغ از پایگاه اجتماعی خود همیشه می توانند در نقاط حساس با تصمیم جدی و به موقع سرنوشت یک ملت را تغییر دهند.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران، ترویج فرهنگ ایثار و شهادت را مبنای همه کارها دانست و گفت کار ما تولید اثرها و فیلم هایی است که بتواند حضور همه مردم را در عرصه ایثار و شهادت بدون بزرگنمایی به همه جهانیان برساند، چون که واقعیت ها بدون بزرگنمایی کردن می تواند بیشترین اثر را در درون افراد مخاطب به وجود بیاورد.
وی ضمن اشاره به اینکه مقوله ایثار، شهادت و مقاومت مقوله ای انسانی است ادامه داد در برابر هر ظلم و ستم نگاه ما به زمان یا مکان خاصی نیست بلکه به آن فطرت و نهاد انسانی است که در همه عرصه ها زنده است.
وی درادامه گفت: در ساخت فیلم شب واقعه همچون فیلم روز سوم که در سال 1385 ساخته شد باید متفاوت از کار دیگر هنرمندان عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت عمل کنیم و این فیلم نباید به دنبال کپی برداری از اثرهای دیگران باشد بلکه باید اثری ساخته شود که دیگر هنرمندان این عرصه بتوانند آن را مبنای کار خود قرار دهند.
وی درباره برنامه های تلویزیونی در دست کار بنیاد شهید و امور ایثارگران نيز گفت برنامه هایی همچون سریال شهید "مهدی زین الدین"، "عباس بابایی" و غیره در حال ساخت است که امیدواریم بتوانیم تا دوسال آینده این اثرها را به اتمام برسانیم.
دهقان ضمن اشاره به اینکه سینما، تلویزیون و تئاتر هر کدام کارکرد و مخاطب خاص خودشان را دارند افزود: در عرصه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باید بر روی برنامه های تلویزیونی و سینمایی و تئاتر سرمایه گذاری کرد و نقاط برجسته این عرصه را ترویج دهیم تا محل رجوعی برای هنرمندان ترویج فرهنگ ایثار و شهادت باشیم.
وی درباره  برنامه های تدارک دیده شده در حوزه ایثار و شهادت برای مخاطبان برون مرزی گفت برای این مخاطبان برنامه هایی از طریق شبکه جام جم ساخته شده است و از طریق این شبکه در دسترس آنها قرار خواهد گرفت.
معاون رییس جمهوری ادامه داد درحال حاضر با دیدن صحنه های فیلم شب واقعه، آن شورو حس و حال زمان جنگ به انسان دست می دهد.
{comments}
اینستاگرام
کدوم دریا قلی رامیگی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi