شناسه خبر : 63083
پنجشنبه 20 دي 1397 , 10:07
اشتراک گذاری در :
عکس روز

دولت اعتبارات بیمه تکمیلی را در اختیار بنیاد شهید قرار دهد

رئیس فراکسیون ایثارگران از موظف شدن دولت برای لحاظ اعتبارات منابع مورد نیاز طرح بیمه تکمیلی ایثارگران در لایحه بودجه سال ۹۸ خبر داد.

فاش نیوز - رئیس فراکسیون ایثارگران از موظف شدن دولت برای لحاظ اعتبارات منابع مورد نیاز طرح بیمه تکمیلی ایثارگران در لایحه بودجه سال 98 خبر داد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، حجت الاسلام حسن نوروزی نماینده ایثارگر مردم رباط کریم در مجلس شورای اسلامی در حاشیه جلسه علنی امروز با اشاره به رای بالای نمایندگان در واگذاری بیمه تکمیلی ایثارگران به بیمه دی و بنیاد شهید خاطر نشان کرد: طرح اصلاح ماده 13 قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران که دو فوریت آن به تصویب مجلس رسید، در کمیسیون اجتماعی مورد بحث شد و اصلاحات لازم بر روی آن انجام شد.

نوروزی افزود: در جلسه روز گذشته که با حضور عضو محترم شورای نگهبان( آقای ره پیک) برگزار شد، طرح مورد بحث و بررسی قرار گرفت و کلیات آن رای آورد و دو ماه آن نیز به رای گذاشته شد و به تایید نمایندگان رسید.

رئیس فراکسیون ایثارگران ادامه داد: اصولاً آن چیزی را که دولت بر اساس ماده 13 تصمیم گرفته بود و بر اساس آن بیمه مکمل ایثارگران هر کدام به وزارتخانه یا اداره متبوع برگردد و باعث ایجاد مشکلاتی شده بود و نوعی تبعیض نسبت به ایثارگران بود، لغو و مقرر شد به حالت اولیه خود برگردد و بر اساس این طرح، بنیاد شهید مسئول بیمه مکمل ایثارگران شد.

حجت الاسلام نوروزی خاطرنشان کرد: در جلسه قبل از مجلس اعضای فراکسیون ایثارگران، بنده موضوع را به آقای نوبخت توضیح دادم و گوشزد کردیم که مسئول ایثارگران هر وزارتخانه و نهادی اگر قرار است اعتباراتی را بدهند، باید زیر نظر بنیاد شهید و امور ایثارگران باشند، در این راستا با یک مرکز( بیمه دی) قرار داد منعقد کنند و همه وزارتخانه ها و مراکز، بودجه ای که در رابطه با ایثارگران در اختیار دارند، بایستی در اختیار بنیاد شهید قرار دهند.

نماینده ایثارگر رباط کریم در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: دولت هم اعتبارات دستگاه هایی که در آنها ایثارگران قرار دارند باید در اختیار بنیاد شهید قرار دهد و بیمه مکمل را از این تاریخ به بعد بنیاد انجام دهد.

وی اضافه کرد: شما نگاه کنید، بند " ب" می گوید: با اجرای حکم ماده، خدمات بهداشتی، بیمه درمانی مکمل جانبازان، آزادگان، ایثارگران شاغل و غیرشاغل و بازنشسته و والدین، همسران و فرزندان شهدا بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران است. یعنی به طور کلی بنیاد مسئول بیمه مکمل شده است و دولت هر فکری که برای وزارتخانه ها می خواهد بکند، باید در این چارچوب باشد.

رئیس فراکسیون ایثارگران مجلس دهم تاکید کرد: آقای مطهری به عنوان نایب رییس مجلس و رئیس جلسه فرمودند که در بودجه 98 همین موضوع قرار بگیرد و طبیعتاً در شرح مذاکرات مجلس هم آمده است که سال 98 هم به طبع این مسئله در بودجه ثبت و اعتبارات مورد نیاز تخصیص و بودجه بیمه مکمل در اختیار بنیاد شهید و امور ایثارگران قرار بگیرد.

نماینده دوره نهم و دهم مجلس شورای اسلامی در خصوص نشست سه جانبه بنیاد شهید، نوبخت و مجلس در روز چهارشنبه صبح یادآور شد: در این نشست، مقدمه جلسه روز گذشته برگزار شد و آقای نوبخت و معاونان بنیاد شهید حضور داشتند که مشکلات و انتقادات نمایندگان ایثارگر مطرح شد.

کد خبرنگار: 17
اینستاگرام
باسلام و درود بر شما نماینده محترم حاجی اقا نوروزی از زحمات جنابعالی برای بیمه تکمیلی ایثارگران بازنشسته به بنیاد شهید تقدیر و تشکر می کنم که انصافا تلاش نموداید انشالا خداوند عمر با عزت عطا فرماید
با تشکر از تلاش نمایندگان محترم و انزجار از عمل دولت در بروز خداوند لعنت کند عاملان قطع بیمه تکمیلی جانبازان را.مشکل برای ایثارگران
باسلام بیمه دی 5 ماهه هزینه ایثار گران را نداده است و کسی هم جواب گو نیست
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi