شناسه خبر : 64156
چهارشنبه 22 اسفند 1397 , 10:44
اشتراک گذاری در :
عکس روز

در دیدار هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی با معاون اول رییس جمهور مقرر شد:

تشکیل کمیته مشترک جانبازان با دولت برای حل مشکلات ایثارگران

دکتر جهانگیری ضمن موافقت با رسیدگی فوری به برخی از مسائل و مشکلات جانبازان، دستور داد کمیته ای مشترک با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و کارشناسان دولت تشکیل شود تا بر روند رسیدگی و حل مشکلات ایثارگران نظارت لازم صورت گیرد.

فاش نیوز -  اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی عصر دیرروز با حضور در دفتر معاون اول رییس جمهور، با دکتر جهانگیری دیدار و گفت و گو کردند.

به گزارش روابط عمومی انجمن جانبازان نخاعی، اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی عصر دیرروز با حضور در دفتر معاون اول رییس جمهور، با دکتر جهانگیری دیدار و درباره مسایل و مشکلات ایثارگران بحث و تبادل نظر کردند.

در این نشست که در غیاب مسئولین بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار گردید، همچنین موارد مطرح شده در جلسه دی ماه سال95 انجمن با جهانگیری، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

در این جلسه نه تنها مشکلات جانبازان نخاعی کشور مورد بحث و بررسی قرار گرفت، مسائل دیگر اقشار جانبازان و ایثارگران نیز مطرح و در مورد مطالبات آنها تصمیماتی اتخاذ شد.

عمده مسائلی که در این جلسه مطرح گردید، توجه به معیشت جانبازان نخاعی و جانبازان ویژه و 70% و افزایش دریافتی آنان با توجه به اینکه براساس بررسی های کارشناسان بنیاد شهید، حداقل حقوق و مستمری دریافتی کنونی پاسخگوی هزینه های زندگی جانبازان نخاعی نیست، توجه به بحث حمل و نقل و مناسب سازی محیط و ...، موافقت با واردات خودرو مناسب با لحاظ معافیت گمرکی با توجه به اینکه خودروسازان داخلی اراده لازم را برای تولید خودرو ویژه و مناسب که مشکل حمل و نقل جانبازان را مرتفع نماید ندارند، رفع مشکلات مربوط به بیمه تکمیلی، با توجه به تقلیل ارائه خدمات بیمه ای به جانبازان و بُروز مشکلات جسمانی مضاعف، رفع مشکل و تخصیص اعتبارات لازم برای تکمیل مراکز جامع توانبخشی جانبازان در استاهای سراسر کشور با توجه به اینکه میانگین سنی این یادگاران دفاع مقدس به بیش از 50 سال رسیده است، عدم تخصیص بودجه سالیانه جهت خرید و توزیع بموقع اقلام و وسایل توانبخشی از قبیل ویلچر و محصولات مصرفی بهداشتی، که خسارات جبران ناپذیری را متوجه جانبازان نموده است و خرید خودروهای امدادی(آمبولانس) به تعداد لازم جهت اعزام جانبازان به مراکز درمانی در تهران، بود که هم بصورت شفاهی توسط اعضای انجمن در این جلسه مطرح شد و هم بصورت مکتوب طی 4 فقره نامه، تقدیم معاون اول رییس جمهور شد.

دکتر جهانگیری ضمن موافقت با رسیدگی فوری به برخی از مسائل و مشکلات جانبازان در این جلسه، دستور داد کمیته ای مشترک با حضور اعضای هیئت مدیره انجمن جانبازان نخاعی و کارشناسان دولت تشکیل شود تا بر روند رسیدگی و حل مشکلات یاد شده نظارت لازم صورت گیرد. 

گزارش تکمیلی این نشست و تصاویر آن متعاقبا منتشر خواهد شد.

 

اینستاگرام
بنام خدا
با سلام وعرض ادب
من نمیدونم فقط جانبازان 70 درصد مشکلات دارن ما نداریم شما که خود جانباز هستید ومشکلات جانبازان را میدانید چرا مشکل کل جانبازان را مطرح نکردید ادم همیشه یه سوزن به خودش بزنه بعد یه جوالدوز به دیگری والله بالله ما جانبازان زیر 70 درصد مشکلاتمون وسیعتر وزیادتر است شما همش بحث حقوق جانبازان 70 درصد میکنید من جانباز 50 درصد یعنی درصد واقعیم دادن نه بخدا من نمیگم جانبازان 70 درصد در ناز ونعیم زندگی میکنند اما همه جانبازان مشکلاتشون فراوان است باید دفاع از حقوق همه کرد. تا خدا هم کمک کند . جانباز 50 درصد حالت اشتغال بنیاد
با سلام و عرض خسته نباشید من هم با نظر دوستمان جانباز 50% موافقم البته جانبازان 70% نور چشم و تاج سر مایند و هر خدمت و خدماتی به آنها بشود حق مسلمشان است من خود به شخصه هر خدمات و امکاناتی جانبازان بالای 70% ویژه از دولت و بنیاد بگیرند هیچ گونه اعتراضی ندارم درخواست حقیر که عضو کوچکی از جامعه ایثار گران هستم این هست که شما جانبازان عزیز بالای 70% که تریبون در اختیارتان هست و سنبه تان نسبت به ما بیشتر است و با مسئولین بیشتر در ارتباط هستید از آنان بخواهید که به مشکلات دیگر جانبازان رسیدگی شود از جمله حقوق و معیشت که همه درگر آن هستند توجه بیشتر بشود جامعه ایثار گران از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس گرفته تا جانبازان 5 الی 70% پشتیبان شما هستیم تشکر می کنم که پیگیر مشکلات سایر جانبازان هستید جانباز 25% حالت اشتغال .
سلام و خدا قوتتان که با این تن رنجور ولی با اراده ای خدایی هنوز در صحنه های مختلف حضور با انگیزه دارید و پیگیر امور همرزمانتان هستید و اطلاع واثق هم دارم که پیگیر مشکلات و مسایل همه ایثارگران را مخصوصا" جانبازان درصد پایین و حتی رزمندگان را که آنها هم بخش مهمی از ایثارگران را تشکیل می دهند هستید.
اما برادران عزیزم از شما یک گلایه هم دارم و آن این است که در یکی از موارد خواستار واردات خودرو از خارج برای جانبازان شده اید و این مسئله آن هم در این شرایط کشور و مردم، با آرمان ها و مرام و معرفت ایثارگران منافات دارد. بار قبل که چنین امکانی فراهم شد، شاهد بودیم که چه افتضاحی به بار آمد و نتیجه خروج ارز و واردات خودرو های لوکس خارجی در مقابل دیدگان مردمی که با مشکلات تحریم و ... دست و پنجه نرم می کنند، به جیب زدن سودهای کلان دلالان و ضایع شدن حق جانبازان که نیاز به داشتن خودرو یا پول حاصله از فروش آن را داشتند گردید. همین موضوع نیز باعث شد که اکثر جانبازان درخواست کنند از خودرو های داخلی برای واگذاری به جانبازان استفاده شود که از هر نظر کار درستی بود و کمک خوبی به افراد مورد نظر این واگذاری شد. اما تبعات واردات خودرو از سوی گروهی که از خودرو های داخلی استفاده نکردند هنوز هم دامنگیر بسیاری از جانبازان می باشد به طوری که خوردو و سود آن را دلالان بردند ولی مالیات خودرو های وارداتی به دوش جانبازان متضرر طرح افتاده است یعنی آش نخورده و دهان سوخته.
شما ها بهتر از همه می دانید که تکرار این اشتباه و آزمودن این آزموده نه تنها هیچ سودی برای جانبازان نخواهد داشت بلکه برذهنیت غلط و بدبینی عده ای افزوده خواهد شد و دهن یاوه گویان علیه این قشر ایثارگر نیز دریده تر از پیش خواهد گردید.
درثانی همین الان اگر بررسی شود خواهید دید که تعداد انگشت شماری از جانبازان شاید از خودرو های وارداتی در اختیار داشته باشند و اصولا" واردات خودرو مناسب جانبازان معنای واقعی ندارد و همین خودرو های داخلی آن هم در این شرایط که جابجایی ارز مشکل است بهترین گزینه است و اگر هم جابجایی ارز مشکلی نداشت باز هم برازنده قشر ایثارگری که از متن مردم و درمیان آنان هستند و مشکلاتشان را درک می کنند نیست. شما بهتر از همه می دانید که متن جانبازان توانایی مالی برای واردات خودرو خارجی را خصوصا"با قیمت فعلی ارز، ندارند. پس پیشنهادها و پیگیری های شما باید کلیت جانبازان را مد نظر داشته باشد و نه تعداد انگشت شماری که ممکن است بتوانند و مایل باشند که خودرو خارجی وارد کنند.
اقای درداشنان با این متن خوبتان که بنده جز جانبازان هم نیستم اما از متن ومغز نوشته ی شما میشود خیلی چیزهارا فهمید .هرجا جلسه ای دیدید بدانید که برمبنای خواسته همه نیست تعداد انگشت شما ووصل به خودشان است ..اگر این چنین نیست چرا30سال استکه مارزمندگان را باکلی دردکه ازجنگ رسیده بحال خودمان رها کردند وهیچ یادی از ما فراموش شدگان نمیکنند ؟ایا شده یک مسول مسول اقای جهانگیری بگه همه این عزیزان8سال جنگ اول ازهمه رزمنده بودند بعدبه چنگ دسته تقسیم شدن که ظلم اشکارراهم درحق رزمندگان کردند وهنوز هم دارند همین کار راتکرارمیکنند چرا؟؟؟؟چرا هیچ مسول ورسانه ای صدای سوخته مارزمندگان را بگوش مسولین ورهبری نمیرساند .ودلیل اینهمه ظلم اشکاربه رزمنده چیست ؟؟؟؟؟؟چرا2سال استکه از اجرای قانون برنامهششم میگذرد هنوز اجرایی نشده .امید ما ازیادهارفته سایت فاش نیوز واقای ساقی جانباز عزیزاستکه گویا ایشان هم بخاطر اینکه چندین بار به دادگاه بردند حال اوهم بی خیال رزمنده و......شده دارد گفته های انهارا نشر میدهد نه درددل ما سوختگان8سال جنگ را بدادمان برسید دراخر عمری شرمنده زن وبچه هامون شده ایم ....رزمنده دردمند وداوطلب27ماه جنگ بدون دفترچه درمانی وحقوق مشکانی
ایکاش میشد فهمید که چه کسانی به نظر ایشان منفی داده اند بعد همه چی معلوم میشد که چرا نمیخواهند رزمندگان شریک سفره خانواده ایصارگران شوند.وچرا فراخوانی نمیدهند که دریک روز رزمندگان جلویه مجلس جمع شوند وبعد از 30 سال حقشان را مطالبه کنند!!!!!
سلام ، با تشکر و قدردانی از مسئولین معزز فاش نیوز و مسئولانی که برای رفع مشکلات ایثارگران تلاش می کنند معروض میدارد بعد از گذشت بیش از 25 سال از مجروحیت و دوندگی برای انطباق سوابق مجروحیت با قوانین مصوب و اثبات مجروحیت های متعدد متاسفانه چند سال است که شش مجروحیت بطور کامل در کمیسیون ارتش تایید شده اما در کمیسیون پزشکی بنیاد چهار مجروحیت از شش مجروحیت تایید شده اما دو مجروحیت عمده که مشکلات اصلی در زندگی و کارم هستند علیرغم تایید در پرونده جانبازی بنیاد در سیستم سامانه بنیاد ثبت نشده و درصد دو مجروحیت باقیمانده مذکور که در پرونده تایید شده هنوز در سامانه و درصد نهایی لحاظ نشده و اشکال از سامانه کامپیوتری یا سهل انگاری اپراتور مربوط است.
مجروحیت های اعصاب و روان و کمر طبق قانون در صورت جلسه سانحه ثبت شده و در کمیسیون ارتش نیز تعیین درصد شده لیکن در کمیسیون پزشکی بنیاد دو مجروحیت در در پرونده تایید شده لیکن در سیستم سامانه کمیسیون پزشکی ثبت نشده است. دبیر محترم کمیسیون پزشکی از سال 94 با توجه به تایید دو مجروحیت که در پرونده ملاحظه کرد ضمن اعلام این اشکال خواستار پیگیری و ثبت دو مجروحیت در سیستم سامانه کمیسیون پزشکی شده لیکن پس از مراجعه به بنیاد استان گفتند باید به کمیسیون پزشکی مرکز مراجعه کنم و پس از مراجعه به کمیسیون پزشکی مرکز آنها میگویند به استان مراجعه کن چون پرونده در استان است.
همانگونه که مستحضر میباشید مجروحیت موج گرفتگی اعصاب و روان و کمر جزو بدترین مجروحیت ها هستند که از ابتدای مجروحیت بسیار زجرم دادند و از تمام آرزوها و امیدهای جوانی و زندگی باز داشتند لذا میدانیم چنانچه مجروحیت اعصاب و روان و کمر که مطابق قوانین و ضوابط در پرونده تایید شدند در سیستم سامانه کمیسیون پزشکی ثبت و تایید شوند بنابراین درصد از کار افتادگی بالای 50 درصد خواهد شد و بسیاری از تسهیلات قانونی نیز شامل میگردد که در حال حاضر محروم میباشم.
مسئولان محترم میدانند مشکلات اعصاب و روان و کمر علاوه بر سایر مجروحیتهای موجود باعث محدودیت بسیار هستند در حالیکه سالهاست بدون هیچگونه تسهیلات و امتیازی با عنایات و امدادهای الهی و چنگ و دندان و قدرت قهرمانی ورزشی در جوانی زندگی را پیش بردم اما کهولت سن و تحلیل نیروی جوانی مانع از ادامه این روند شده که لازم است در این خصوص نیز مشکلات اداری و سامانه و غیره در جلسات و کمیسیونهای مشورتی مطرح و تصمیمات مقتضی اتخاذ گردد تا ایثارگران به حق و حقوق قانونی بتوانند مشکلات مجروحیت را تحمل کنند..
سلام. دوستان عزیز انجمن و جانبازان گرامی۷۰درصد شما که کرم خدا حقوقتان بالاست در جلسات که به اسم جانبازان برگذارمی شود شما باید ازطرف تمام جانبازان از۵درصدتا۷۰درصدحرف بزنید نه فقط جانبازان ۷۰درصد جانبازان درصد پایین هم زن بچه دارن وبعلت پایین بودن حقوق خیلی مشکلشان زیاداست خواهشآ درجلسات به بعنوان نماینده جانباز شرکت می کنید بجای همه حرف بزنید جانباز از۵درصد جانباز وایثارگراست تاالا آخر ممنون از همه ی دوستان ...همه جزئ یک خانواده ایم
اقا گفتند پیرو جلسه سال 95 با معاون اول جدیداجلسه ای تشکیل شد واقای معاون اول فرمودند جلسه ای با کارشناسان برای بررسی تشکیل شود و احتمالا جلسه بعدی بعد از پایایان این دولت بعد از سال 1400 تشکیل می شود واقای معاون هم در آن زمان می فرمایید من دیگر مسئولیت ندارم وبا دولت جدید مذاکره کنید وهمین جو ادامه دارد وعلی برکت ا....
با سلام مشکلات ما ایثارگران با این انجمن ها تحت هر عنوانی حل شدنی نیست. دو نماینده برای جامعه بزرگ ایثارگری باید از سوی ایثارگران توجود بیاید . یک نماینده مختص خانواده شهدا و یک نفر برای رزمندگان ( جانباز ازاده و ...) در مجلس واز طرف خانواده بزرگ رزمندگان جمهوری اسلامی ایران همزمان با انتخابات مجلس انتخاب میشوند . تا به امور ما رسیدگی شود . این نباشد که رزمنده بعد از سال ها یادی از ان نشود و همین طور جانباز زیر 25 و لی اگر قانونا جامعه ما در مجلس وکیل داشت مثل تمام کشورها .مشکلات بشدت امروز نمی بود .انوقت حرف اول قانون بود نه سلیقه فلان مسئول بنیاد .هدف خدمت عادلانه بود نه قوانین بدون ائین نامه که برای اجرا نشدن تصویب میشود . همگی خیر ببینید
با سلام خواهشمند است در این جلسات ترتیبی اتخاذ فرمایید تا ار کاهش درصد یا ابطال پرونده های جانبازانی که برای افزایش درصد در کمیسیون شرکت نموده اند یا مینمایند جلوگیری به عمل امده وبا ابروی این عزیزان که یادگاران دفاع مقدس هستند بازی نشود
آقا شرافتاً بعد از گذشت سی سال از جنگ مشکل خودروی جانبازان 70 درصد به بالا حل نشده ؟ پس که نوبت جانبازان 25 تا 50 درصد میشه ؟ جالبه هیچکدام از سایت های دفاع مقدس و همچنین فاش نیوز یک گزارش جامع و کامل در خصوص خودروی جانبازان منتشر نمی کنند .... خودتون می بینید وضعیت بازر خودرو تو چه شرایطی هستش ... ماده قانونی برای جانبازن 25 تا 50 درصد وجود داره ولیکن مسکوت گذاشته شده و کسی پیگیری نمی کنه ... از جانبازن 70 درصد به بالا هم خواهش می کنیم معرفت که هزار هزار تا دارند اگر واقعا اونئ عزیزانی که تا حال خودرو نگرفتند پیگیری و اقدام کنند .... بخدا نداری و بودجه امون نمیرسه خودروی دنا رو از بازر آزاد 140 میلیون تومان بخریم ... انصافتون کجا رفته ؟ !!! سپاس
سلام چرا از تمام رزمندگان و جانبازان دفاع نمیکنید چرا این تشکلهای ایثارگران بی کفایت و بی عرضه هستند چگونه تشکلهای فرهنگیان شبانه روز تلاش میکنند و از تمام معلمها دفاع میکنند ،انوقت تشکلهای ایثارگران فقط از جانبازان ۷۰ درصد دفاع میکنند ،،،مشکلتان با بقیه،جانبازان چه چیزی است ،،،،چرا ۳۰ سال حقوق قانونی جانبازان همطراز نیروهای مسلح پرداخت نمیشود اگر من دختر جانباز در،تهران بودم کاری،میکردم در،مدت یک ماه تمام قوانین ایثارگران اجرایی گردد ،،اما افسوس
اجرای کامل ماده 38 برای کل جانبازان حالت اشتغال بنیادراخواستاریم..جنگ وانقلاب.این یعنی اجرای عدالت.حق خیلی ازجانبازان ضایع شده که امیدواریم مسوولین وجناب مجتهدوفاش نیوزاطلاع رسانی وپیگیری نمایند.اجرکم عندالله.
اگر در کشور برای ایثارگران یک بام ودوهوا نبود و قانون برای تمام ایثارگران یکی بود انقدر ایثارگران نارضایتی نداشتند در ن م جانبازان معیار 100 درصد و در بنیاد 70درصد برابر قانون پزشگی دنیا درصد ن م درست است در کشور حق و حوقوق تعداد کثیری از ایثارگران ن م پایمال میشود و اساس نارضایتی بوجود اورده شد ان رزمندی که مدت 8سال کمتر و یا بیشتر هم تحطیل و هم جوانیش وهم زندگیش را صرف جنگ کردند تعدادی بازنده جنگ شدند و تعدادی همپیشرفتهای خوبی کردند اما دولتمردان و مجلس بدرستی و عدالت حق و حوقوق این عزیزان را داده نشده است اما تعدادی بچه سرمایهداران بودند یک شب هم در جنگ نبودند رفتند دنبال تحطیل و خوشگزارانی در اروپا و امریکاه الان مدیران این مملکت شدند وبه ایثارگران حکومت میکنند و برنده این جنگ این افراد هستند نه جانبازان و ایثارگران با ماهی 2میلیون حوقوق
سلام جناب مجتهد..بنده یک سوال دارم که فکرکنم سوال خیلی ازجانبازان زیر25درصدهست،خواهش میکنم لطف کنیدجواب بدهید..چراکمک معیشت جانبازان زیر25درصدساتا وبنیاداینقدراختلاف دارد..ساتاششصدهزارتومان میده ولی بنیادیک میلیون ودویست هزارتومان..آیااین اختلاف درپرداخت تبعیض نیست؟؟عاجزانه تقاضای رسیدگی به این موضوع راداریم..ویک جواب قانونی..اجرتون باخدا...باسپاس
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi