شناسه خبر : 64184
چهارشنبه 08 اسفند 1397 , 15:22
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نگاهی به زندگینامه پنج شهید مدافع حرم تازه تفحص شده

ظهر امروز چهارشنبه هشتم اسفند روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه ای از کشف و شناسایی پیکرهای پنج شهید مدافع حرم ایرانی که حین عملیات مستشاری در سوریه به شهادت رسیده بودند، خبر داد.

خبر خوشی که در ایام سالروز ولادت حضرت زهرا (س) و روز مادر کام مردم به ویژه خانواده های شهدا را شاد کرد.

شهدای کشف شده عبارتند از: بسیجی شهید «سعید انصاری» از استان تهران، پاسدار شهید «حمید محمدرضایی» از استان قزوین، پاسدار شهید «محمد قنبریان» از استان سمنان، پاسدار شهید «سید جواد اسدی» از استان مازندران و بسیجی شهید «میثم نظری» از استان تهران.

در ادامه نگاهی کوتاه داریم به زندگینامه این پنج شهید تازه تفحص شده مدافع حرم.

سعید انصاری

«شهید سعید انصاری» از کارمندان وزارت دفاع بود که داوطلبانه برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) عازم سوریه شد. او متولد چهارم دی ماه سال 1349 در تهران بود. پیش از اعزام به سوریه بارها در قالب ماموریت های نظامی به کشرو عراق سفر کرد تا اینکه سرانجام سه روز بعد از اعزام به سوریه در منطقه خان‌طومان حلب بر اثر اصابت سه تیر مستقیم قناسه نیروهای تکفیری وهابی النصره در دی ماه سال 94 به شهادت رسید. پیکر شهید انصاری به دلیل کمین نیروهای دشمن در نزدیکی آن ها بازگردانده نشد و در منطقه ماند تا اینکه پس از مدت ها انتظار کشف شد.

میثم نظری

«شهید میثم نظری» در سن 27 سالگی به عنوان نیروی بسیجی داوطلب به همراه نیروهای یگان ویژه فاتحین تهران به سوریه اعزام شد. او در راه دفاع از حریم اهل بین در دی ماه سال 94 به همراه 12 نفر از همرزمانش در خان‌طومان حلب به شهادت رسید. شهید نظری در سال 88 نیز بارها در دفاع از کشور در مقابل اغتشاشگران در درگیری های تهران حاضر شده بود.

سید جواد اسدی

«شهید سید جواد اسدی» از نیروهای حفاظت و اطلاعات سپاه پاسداران بود که در ماموریت مستشاری خود به سوریه به همراه چندتن از دوستان خود به شهادت رسید اما پیکرش در منطقه ماند و در زمره شهدای مفقودالاثر قرار گرفت.

او متولد 18 مهرماه سال 59 در روستای امره ساری بود. سال 82 وارد سپاه پاسداران شد و 2 سال بعد ازدواج کرد. یکی از برادر سید جواد نیز از شهدای دوران دفاع مقدس است. او سرانجام پس از چند بار اعزام به عراق در 17 اردیبهشت ماه سال 95 به همراه 12 نفر دیگر از همرزمانش به شهادت رسید.

محمد قنبریان

«محمد قنبریان» در سال ۱۳۵۰ در خانواده‌ای مذهبی در شهرستان شاهرود متولد شد؛ پدر وی شاغل در آموزش و پرورش و مادرش خانه‌دار بود و خودش نیز در سن ۲۲ سالگی وارد بانک شد. وی برادر دو شهید است، سردار احمد قنبریان فرمانده سپاه گنبدکاووس بود که در سال ۵۸ در پی درگیری با منافقین در این شهر به شهادت رسید و پیکرش به‌عنوان نخستین شهید شهر شاهرود تشییع شد، دومین برادر او نیز در سال ۶۱ در منطقه رقابیه عراق به جمع شهدا پیوست. این شهید در روز 25 فروردین ‌ماه سال 95 در جریان عملیاتی در منطقه خناسر در اطراف حلب سوریه جاویدالاثر شد.

حمید محمدرضایی

«حمید محمدرضایی» که برادرش نیز از شهدای دفاع مقدس است و پیکرش سال گذشته به خانواده بازگشت؛ پس از سال‌ها مجاهدت و خدمت در لباس مقدس پاسداری و شرکت در عملیات‌های مختلف ضدخرابکاری در مناطق مختلف کشور از جمله شمال غرب و گروهک پژاک برای دفاع از حرم حضرت زینب (س) در سوریه حضور یافت. او در اردیبهشت ماه سال 94 در درگیری با دشمنان تکفیری به شهادت رسید و پیکرش مفقودالاثر ماند. این شهید اهل شهرستان قزوین نیز در بین پنج شهید تازه شناسایی شده است.

هفته آینده پیکر مطهر این پنج شهید بر روی دستان مردم تشییع و به خاک سپرده می شود.

انتهای پیام/

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi