شناسه خبر : 64215
جمعه 10 اسفند 1397 , 11:24
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهید «زنده» و شهدای «گمنام» در میهمانی ثاراللهیان

فارس گزارش می‌دهد شهید «زنده» و شهدای «گمنام» در میهمانی ثاراللهیان

همه آمده بودند به عشق شهدا؛ فرمانده‌شان هم آمده بود، «حاج قاسم» که هشت سال دفاع مقدس فرمانده لشکر 41 ثارالله بود همان که رهبرمان از وی به عنوان شهید زنده نام برده‌اند.

شهید «زنده» و شهدای «گمنام» در میهمانی ثاراللهیان

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، از حدود 10 روز پیش است که هر روز عطر و یاد شهدا در گوشه گوشه دیار کریمان به بهانه بزرگداشت 6 هزار و 500 شهید استان کرمان پیچیده و آسمان هم به همراه شهدا نظاره‌گر این روزهای پر از عشق و خلوص و پرخیر و برکت برای استان است.

امروز روز مزد گرفتن از شهدا بود، همه آمده بودند به عشق شهدا، فرمانده‌شان هم آمده بود، حاج قاسم که در هشت سال دفاع مقدس فرمانده لشکر 41 ثارالله بود همان که رهبرمان از وی به عنوان شهید زنده نام برده‌اند، مادران و پدران شهدا، جانبازان و ایثارگران، فرزندان شهدا، همه و همه به میهمانی 6 هزار و 500 شهید آمده بودند.

حال و هوای محل برگزاری اجلاسیه را نمی‌توان توصیف کرد، باید بودید و حس می‌کردید، از حضور خادمان حرم رضوی و پیچیدن عطر پرچم حرم علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع)، عطر ورود پرچم متبرک حرم سیدالشهداء (ع)، شهدای گمنام و ... فضا و دل‌ها را شهدایی کرده بود.

 

یادگاری مادران شهدا به حاج قاسم در کرمان

در کنگره 6 هزار و 500 شهید استان کرمان با حضور سردار سرلشکر قاسم سلیمانی، آیت‌الله جعفری امام جمعه سابق کرمان و حجت‌الاسلام علیدادی نماینده ولی فقیه در استان از مادران شهدا تجلیل شد.

در این آیین، بی‌بی جلیله قوام مادر سه شهید؛ شهیدان سیف‌الدینی، حورالنساء اسدی مادر سه شهید؛ شهیدان اسدی و طاهره هژبری مادر سه شهید؛ شهیدان حمزه‌پور تجلیل شدند.

همچنین زهرا حمیدی‌راوری مادر، همسر و فرزند شهید و جانباز قطع نخاع و برادر دو شهید تجلیل شدند.

مادران شهدا نیز در این آیین از سردار سرلشکر حاج‌قاسم سلیمانی تجلیل کرده و یادگاری را تقدیم حاج قاسم کردند.

 

برکات یادواره شهدای کرمان

سردار غلامعلی ابوحمزه فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان از حضور میهمانانی از چهار کشور فلسطین، عراق، افغانستان و نیجریه و 19 استان کرمان در کنگره 6500 شهید استان کرمان تقدیر کرد.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری کنگره بزرگداشت 6500 شهید استان کرمان، مجموعه سخنرانی‌ها و بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی در 20 سال گذشته مورد بررسی و مطالعه قرار گرفت و 58 محور از سخنان ایشان احصا شد که در بین این محورها به 6 راهبرد دست یافتیم.

ابوحمزه افزود: نخستین رویکرد کنگره در حوزه اجتماعی است که آزادی ۵۲ زندانی جرائم غیرعمد انجام و ۶۵۰۰ بسته حمایتی برای افرای بی‌بضاعت تهیه شد.

وی ادامه داد: در رویکرد حفظ و نشر آثار، تدوین ۳۰ کتاب رمان و داستان، تدوین ۲۰ کتاب کودک، ساخت مستند ۴۰ سردار شهید استان انجام گرفت.

فرمانده سپاه ثارالله کرمان به اجرای نمایشنامه «ماهی در خاک» در محل مصلای امام علی (ع) اشاره داشت و گفت: بازدید 6 هزار و ۵۰۰ دانش‌آموز از موزه دفاع مقدس، برگزاری ۶ یادواره شهدای رسانه، دانش‌آموزی، زنان، روحانی و غدیر و گردهمایی ایثارگران و شهدا از برنامه‌های دیگر این کنگره بوده است.

انتهای پیام/3388/ق/ن

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi