شناسه خبر : 65056
یکشنبه 18 فروردين 1398 , 17:29
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برنامه های استانی بنیاد شهید به مناسبت روز جانباز

با فرا رسیدن ماه مبارک شعبان، به مناسبت روز و هفته جانباز، برنامه های مختلفی از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران در سراسر کشور انجام می شود.

فاش نیوز - با فرا رسیدن ماه مبارک شعبان، به مناسبت روز و هفته جانباز، برنامه های مختلفی از طرف بنیاد شهید  و امور ایثارگران در سراسر کشور انجام می شود.

به مناسبت هفته جانباز انجام می‌شود

اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس استان قزوین

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین گفت: همزمان با هفته جانباز، پیام‌آوران ایثار برای بیان رشادت‌های جانبازان در هشت سال دفاع مقدس، در مدارس حاضر می‌شوند.

اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس استان قزوین

  روابط عمومی اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین، غلامرضا حقایق‌پور، با اشاره به برنامه‌های هفته جانباز در استان قزوین اظهار کرد: جانبازان با شجاعت و مقاومت وصف‌ناپذیر خودشان توانستند از ارزش‌های اسلام حراست کرده و با اهدای بخشی از وجود خود، مفهوم واقعی ایثار را معنا کنند.

وی افزود: امروز سیره و منش جانبازان الگوی همۀ مردم به ویژه جوانان است تا از روحیات آنها درس بگیرند و در زندگی خود موفق باشند.

وی با بیان اینکه جانبازان در طول دفاع مقدس و رخدادهای انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند، گفت: پاسداشت نام آنها و تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌هایشان یکی از مهمترین وظایف قشرهای مختلف مردم به ویژه مسوولان است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در همین راستا، بنیاد به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت هفته‌ی جانباز، اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوعی را پیش‌بینی کرده است.

حقایق‌پور ادامه داد: طرح علمداران حماسه از جمله این برنامه‌هاست که با حضور ائمه جمعه سراسر استان قزوین اجرا می‌شود تا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به جانبازان، از مقام والای آنها تجلیل به عمل آید.

این مسؤول گفت: در طرح یاد شده، مسؤولان استانی نیز حضور خواهند داشت و ضمن در جریان قرار گرفتن مشکلات و دغدغه‌های جانبازان، در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برگزاری نمایشگاه پیرامون حضور جانبازان استان قزوین در صحنه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های بنیاد است تا مردم بیشتر با مجاهدت‌ها و روحیه‌ی ایثار آنها آشنا شوند.

وی گلباران و غباروبی قطعۀ ایثارگران استان قزوین، محل دفن جانبازان، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان، هماهنگی جهت مصاحبه با جانبازان در برنامه‌های صدا و سیما و توزیع شکلات و کارت روز جانباز بین عموم مردم را از برنامه‌های بنیاد برشمرد.

حقایق‌پور با بیان اینکه اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس، ادارات و دانشگاه‌ها از دیگر برنامه‌ها می‌باشد، گفت: در این برنامه جانبازان به بازگویی خاطرات می‌پردازند تا جوانان ما از ویژگی‌های اخلاقی و مجاهدت‌های این قشر معظم جامعه درس گیرند. 

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: موزه شهدای قزوین در ایام‌ هفته‌ی جانباز آماده‌‌‌ی بازدید علاقمندان می‌باشد که عموم مردم و دانش‌آموزان می‌توانند از آثار این موزه به منظور آشنایی با سیره‌ی شهدا بازدید کنند.

وی انجام تبلیغات محیطی و شهری، ویزیت رایگان عموم مردم در مجتمع درمانی صابرین، برگزاری زیارت عاشورا و تجلیل از کارکنان جانباز را از دیگر برنامه‌ها برشمرد.

این مسؤول یادآور شد: دیدار با ائمه‌جمعه و مدیران جانباز، تعویض تصاویر شهدای جانباز، تجلیل از جانبازان مدافع‌حرم و برگزاری مسابقات ورزشی دارت و تنیس‌روی‌میز ویژه‌ی جانبازان از برنامه‌های دیگر بنیاد می‌باشد.

غلامرضا حقایق‌پور در گفت‌وگو با ایثار قزوین گفت: جانبازان با شجاعت و مقاومت وصف‌ناپذیر خودشان توانستند از ارزش‌های اسلام حراست کرده و با اهدای بخشی از وجود خود، مفهوم واقعی ایثار را معنا کنند.
وی افزود: امروز سیره و منش جانبازان الگوی همه‌ مردم به ویژه جوانان است تا از روحیات آنها درس بگیرند و در زندگی خود موفق باشند.
وی با بیان اینکه جانبازان در طول دفاع مقدس و رخدادهای انقلاب اسلامی نقش بسزایی ایفا کردند، گفت: پاسداشت نام آنها و تجلیل از رشادت‌ها و ایثارگری‌هایشان یکی از مهمترین وظایف قشرهای مختلف مردم به ویژه مسئولان است.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: در همین راستا، بنیاد به مناسبت سالروز ولادت با سعادت حضرت ابوالفضل(ع) و بزرگداشت روز جانباز، اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوعی را پیش‌بینی کرده است.
حقایق‌پور ادامه داد: طرح علمداران حماسه از جمله این برنامه‌ها است که با حضور ائمه جمعه سراسر استان قزوین اجرا می‌شود تا ضمن تبریک اعیاد شعبانیه به جانبازان از مقام والای آنها تجلیل به عمل آید. در طرح یاد شده، مسئولان استانی نیز حضور خواهند داشت و ضمن در جریان قرار گرفتن مشکلات و دغدغه‌های جانبازان در جهت رفع آنها اقدامات لازم را انجام می‌دهند.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: برگزاری نمایشگاه پیرامون حضور جانبازان استان قزوین در صحنه‌های مختلف از دیگر برنامه‌های بنیاد است تا مردم بیشتر با مجاهدت‌ها و روحیه‌ ایثار آنها آشنا شوند.
وی گلباران قطعه‌ ایثارگران استان قزوین، محل دفن جانبازان، برگزاری یادواره‌های شهدا در سطح استان، هماهنگی جهت مصاحبه با جانبازان در برنامه‌های صدا و سیما و توزیع کارت روز جانباز بین عموم مردم را دیگر از برنامه‌های بنیاد برشمرد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قزوین افزود: موزه شهدای قزوین در ایام‌ هفته‌ جانباز آماده‌‌‌ بازدید علاقمندان می‌باشد که عموم مردم و دانش‌آموزان می‌توانند از آثار این موزه به منظور آشنایی با سیره‌ شهدا بازدید کنند.

******************************************

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان خبر داد اجرای بیش از 30 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت روز جانباز

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان از اجرای بیش از 30 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز خبر داد.

 اجرای بیش از 30 عنوان برنامه به مناسبت گرامیداشت روز جانباز

 از زنجان، علی کاظمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه استان زنجان 7 هزار جانباز تقدیم نظام کرده است، اظهار کرد: روز شهید و روز جانباز را دو مناسبت مهم بنیاد شهید و امور ایثارگران دانسته که باید بنیاد به آنها اهتمام ویژه داشته باشد.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به نزدیکی روز پاسدار و ارتش، هماهنگی برای برگزاری برنامه‌های مشترک در این باره را خواستار شده و نسبت به مکاتبه و پیگیری فضاسازی شهری توسط شهرداری و دستگاه‌های مرتبط تاکید کرد.

وی با اشاره به برگزاری نشست خبری به منظور تشریح برنامه‌های روز جانباز، تصریح کرد: دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و ائمه جمعه در شهرستان به منظور تجدید میثاق با ولی معظم فقیه و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی، برگزاری جلسه با فرماندهان ارتش و سپاه برای برگزاری برنامه‌های مشترک با توجه به همزمانی تقریبی روز ارتش و سپاه و روز جانباز، برگزاری جشن روز جانباز، هماهنگی برای برگزاری دیدار با جانبازان 70 درصد استان با حضور استاندار و برگزاری ویژه برنامه در کانون‌ها و حسینیه‌های شهید استان و مراکز فرهنگی از جمله برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز است.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان با اشاره به هماهنگی دستگاه‌ها، برای آذین‌بندی و تجلیل از جانبازان شاغل و بازنشسته، برگزاری برنامه آموزش خانواده ویژه همسران جانباز بالای 40 درصد، اجرای طرح سپاس و طرح علمداران حماسه، دیدار از جانبازان و گروه‌های خاص از قبیل خانواده جانبازان شهید و متوفی، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی برای جامعه هدف بنیاد، درج مطالب مناسبتی در سربرگ مکاتبات اداری، ارسال پیامک حاوی پیام ترویجی، بزرگداشت و تبریک، فضاسازی شهری، انجام پایش سلامت با اولویت جانبازان درصدهای بالا با همکاری دانشگاه علوم پزشکی و خدمات درمانی و دیدار از جانبازان بستری در بیمارستان‌ها و منازل را از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز عنوان کرد.

وی همچنین استخراج آمار و تحلیل وضعیت‌های مختلف جانبازان از قبیل گروه‌های سنی، تحصیلی، ضایعات، زمان مجروحیت و...، برگزاری زیارت عاشورا به یاد شهدای جانباز، پیاده‌روی و کوه‌پیمایی جمعی از جانبازان تیم کوهنوردی بنیاد، حضور در مراسم زیارت عاشورا در جوار شهدای گمنام، هماهنگی با پایگاه‌ها و تشکل‌های فرهنگی برای برگزاری یادواره شهدای جانباز، مکاتبه با صدا و سیما، اداره کل تبلیغات اسلامی و اوقاف و امور خیریه برای ذکر حماسه‌آفرینی‌های جانبازان و تجلیل و تکریم از آنان با در نظر گرفتن شعار سال در برنامه‌ها را بخش دیگری از برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز عنوان کرد.

وی افزود: برپایی نمایشگاه عکس و پوستر، تجلیل از همسران موفق جانبازان در عرصه‌های مختلف، استفاده از فضای مجازی و ارسال مطالب و طرح‌های مناسب درباره گرامیداشت روز جانباز، اعزام پیام‌آوران ایثار به مدارس و مساجد و برنامه‌ها و یادواره‌های شهید به منظور خاطره‌گویی و روایت‌گری، سخنرانی مدیران استانی و شهرستانی بنیاد و یا جانبازان قبل از خطبه‌های نماز جمعه و تجلیل از کارکنان جانباز بنیاد را نیز از دیگر برنامه‌های گرامیداشت روز جانباز است.

لازم به ذکر است، پیگیری برای برگزاری جلسه با نمایندگان امور ایثارگران دستگاه‌ها در محل استانداری، پیگیری تشکیل جلسه شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، ارسال پیام تبریک به مدیران جانباز استان، مکاتبه با اداره کل آموزش و پرورش استان برای تجلیل و ارج نهادن به فرزندان ایثارگران در مدارس استان و پیگیری برای مشارکت در برگزاری مراسم هیأت جانثاران قمر بنی هاشم (ع) مسجد دمیریه از جمله برنامه‌های مصوب بنیاد شهید و امور ایثارگران استان زنجان در راستای گرامیداشت روز جانباز است.

*********************************

برنامه های بنیاد ایلام برای روز جانباز اعلام شد

برنامه های بنیاد ایلام برای روز جانباز اعلام شد
 

مدیرکل بنیاد ایلام برنامه های این استان برای روز جانباز را اعلام کرد.

سلیمان رستمیان روز شنبه 17 فروردین ماه در نشت هماهنگی بزرگداشت روز جانباز اظهار داشت: دفاع مقدس عرصه دلاوری و رشادت‌های بسیاری است و ایثار جانبازان در طول جنگ تحمیلی هیچگاه فراموش نخواهد شد.
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان ایلام با تاکید بر لزوم اجرای هرچه بهتر ویژه برنامه‌های این بنیاد در روز جانباز اظهار داشت: اجرای ویژه برنامه‌هایی با موضوع سیره حضرت ابوالفضل العباس(ع)، دیدار با خانواده های شهید جانباز و متوفی از مهمترین برنامه‌های این بنیاد جهت گرامی‌داشت روز جانباز است.
رستمیان تصریح کرد: برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، تبلیغات محیطی در سطح استان، سخنرانی پیام آوران ایثار در سطح مدارس، قرائت وصیت‌نامه یا زندگینامه جانبازان شهید در مدارس استان و برگزاری مراسمات مذهبی در منازل جانبازان معزز 70 درصد که به مقام والای شهادت نائل آمده‌اند از دیگر برنامه‌های این بنیاد خواهد بود که در روز جانباز برگزار خواهد شد.
مدیرکل بنیاد ایلام با اشاره به لزوم تکریم ایثارگران از سوی همه دستگاه‌های اجرایی افزود: نسبت به ترغیب و تشویق دستگاه‌های اجرایی و سازمانهای سطح استان جهت تجلیل از جانبازان هماهنگی‌های لازم به عمل خواهد آمد.

 *******************************

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمان برنامه‌های روز جانباز در استان کرمان را اعلام کرد.

 محمدرضا حسنی سعدی صبح امروز شنبه 17 فروردین 98 در دومین نشست شورای معاونان در سال جدید که باهدف هماهنگی و تدوین برنامه‌های روز جانباز تشکیل شد، جانبازان را قهرمانان امروز کشور دانست و گفت: این افراد بدون هیچ منتی جان خود را تقدیم اسلام و انقلاب کردند و همواره به آرمانهای انقلاب، امام و رهبری پایبند هستند.
مدیرکل بنیاد استان کرمان با اشاره به برنامه‌های روز جانباز گفت: در راستای بزرگداشت سالروز ولادت حضرت ابوالفضل (ع) و روز جانباز، این اداره کل برنامه‌های متنوعی مانند تجلیل از جانبازان و تکریم خانواده معظم آنان، هماهنگی با صدا و سیمای استان برای اختصاص بخش‌های ویژه به موضوع جانبازان، اجتماع بزرگ جانبازان و خانواده‌های ایثارگران در سطح استان، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی، دیدار با خانواده‌های جانبازان شهید و متوفی در منازل آنان در قالب طرح سپاس، ترغیب و تشویق نهادها و سازمان‌های سطح استان به تجلیل از جانبازان، تبلیغات شهری و فضاسازی محیطی در خصوص روز جانباز، تهیه تیزر و زیرنویس‌های تبلیغاتی، استفاده از فضای مجازی و ارسال پیامک برای برجسته‌کردن هرچه بیشتر این روز برای آشنایی نسل جوان جامعه را اجرا خواهد کرد.

**********************************

غبارروبی گلزارهای شهدا توسط جانبازان استان قم هم‌زمان با روز جانباز

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم از غبارروبی گلزارهای شهدا توسط جانبازان سرافراز استان هم‌زمان با روز جانباز خبر داد.

سردار سید جواد هاشمی صبح امروز در نشست خبری که به مناسبت روز جانباز و میلاد حضرت ابوالفضل(ع) برگزار شد، ضمن تبریک اعیاد شعبانیه اظهار داشت: یقیناً نتوانستیم در تجلیل از جانبازان آن طوری که شایسته ایشان است، عمل کنیم.

وی ادامه داد: جانبازان در دوران دفاع مقدس با ایثارگری خود ثابت کردند که پیرو واقعی امام خمینی(ره) و انقلاب اسلامی هستند و پس از دفاع مقدس نیز با حضور در همه عرصه‌های اجتماعی و فرهنگی ثابت کردند که همچنان بر عهد خود با شهدا و امام شهدا ایستاده‌اند.

هاشمی تکریم جانبازان را موردتوجه قرارداد و ابراز داشت: تکریم از ایثارگری‌های جانبازان و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت مختص یک روز نیست، بلکه باید در تمام سال نسبت به این ایثارگران و جان‌برکفان دفاع از امنیت و آرامش کشور توجه شود.

وی به تعداد جانبازان استان قم اشاره کرد و گفت: جانبازان سرافراز استان قم نزدیک به ۱۱ هزار نفر هستند که از این میان ۱۳ نفر روشن‌دل، 30 نفر قطع نخاع، ۶۰ نفر شیمیایی، 6500 نفر جانباز زیر ۲۵ درصد، ۴۷۷۰ نفر جانباز بالای ۲۵ و جانبازان بالای 70 درصد نیز 243 نفر هستند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم ادامه داد: تعداد آزادگان استان نیز ۵۹۲ نفر هستند و در مجموع ۶۵ هزار نفر جامعه ایثارگری استان قم را تشکیل می‌دهند که تحت پوشش بنیاد جانبازان هستند.

وی به‌روز جانباز نیز اشاره کرد و بیان داشت: 21 فروردین‌ماه و هم‌زمان با ولادت حضرت ابوالفضل عباس(ع) و روز جانباز برنامه‌های مختلفی در سطح استان اجرا می‌شود.

هاشمی افزود: دیدار با مراجع عظام تقلید و همچنین دیدار با مسئولان و ائمه جمعه‌ها در سطح استان ازجمله این برنامه‌ها است.

وی ادامه داد: علاوه بر این دیدار با خانواده‌های شهدا و تکریم ایشان در کنار غبارروبی گلزارهای شهدا توسط جانبازان سرافراز استان از دیگر برنامه‌هایی است که به مناسبت روز جانباز در سطح استان انجام می‌شود.

******************************

ویژه برنامه های گرامیداشت روز جانباز امروز با حضور مدیر کل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی اعلام شد.

به گزارش ایثار واحد"استان مرکزی"، مرتضی انصاری فر صبح امروز شنبه دهم فروردین ماه 98 گفت: جانبازان نشان دهنده راه درست ایثار و شهادت برای نسل امروز هستند و ما باید با شناختن هرچه بیشتر آرمان آنان و با گام برداشتن در این مسیر ادامه دهنده راه شهدا باشیم.
وی با اشاره به برنامه‌های روز جانباز در این استان اظهار داشت: مراسم ویژه روز جانباز آنگونه که شایسته جانبازان سرفراز است، برگزار خواهد شد و در روز ولادت بزرگ جانباز دشت کربلا حضرت عباس(ع) پیام تبریکی به صورت پیامک برای همه جانبازان ارسال می شود .

انصاری فر با اشاره به تنوع برنامه‌های مراسم روز جانباز، گفت: برگزاری یادواره روز جانباز و همچنین جنگ‌های اعیاد شعبانیه و میلاد با سعادت حضرت ابوالفضل العباس(ع) بخشی از برنامه‌هایی است که برای گرامیداشت روز جانباز در نظر گرفته شده است.
وی اظهار داشت: جانبازان عزیز در رشته‌های ورزشی فعالیت‌های زیادی دارند و در سطح استانی، ملی و بین‌المللی صاحب مدال هستند به همین جهت، یکی از برنامه‌های اصلی که در سطح استان برگزار می‌شود، مسابقات ورزشی در رشته‌های مختلف از جمله کوه‌پیمایی و پیاده‌روی است. 
انصاری فر از دیدار مقامات استانی از جانبازان و خانواده‌های ایشان در روز جانباز خبر داد و گفت: این دیدارها در قالب طرح سپاس انجام می‌شود. این دیدارها با جانبازان و خانواده‌هایشان و همچنین جانبازانی که در آسایشگاه‌ها حضور دارند، خواهد بود .
وی به جانبازان شاغل در دستگاه‌ها و ارگان‌ها اشاره کرد و بیان داشت: امسال همانند سنوات گذشته به مناسبت روز جانباز، هر دستگاه از جانبازان مجموعه خود در سطح استان تجلیل می‌کند.
وی همچنین از دیگر برنامه های روز جانباز به گلباران قبور مطهر شهدا توسط جانبازان و اعزام راویان و پیام آوران ایثار به مراکز و مساجد اشاره کرد . 
انصاری فر گفت: مرکز صدا و سیمای استان (شبکه آفتاب)در قالب مصاحبه، گزارش و مستند ویژه برنامه‌هایی را برای روز جانباز تدارک دیده‌ است و همچنین برای بزرگداشت روز جانباز، تبلیغات محیطی در سطح استان انجام می‌شود که بر این اساس، بیلبوردها و تابلوهای تبلیغاتی بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی با طرح روز جانباز، به نمایش در خواهند آمد.

کد خبرنگار: 20
اینستاگرام
با سلام
تو رو به خدا پیگیری کنید مطالبات بازنشتگی خانواده شهدا پرداخت بشه ، روز به روز از ارزش این پول داره کاسته میشه ، مطالبات سال ۹۵ هنوز پرداخت نشده ، دردمون رو اخه به کی بگیم ........
روزجانبازبااجرای کامل ماده 38 برای کلیه جانبازان جنگ وانقلاب ووووبرای همه کام ماراشیرین کنید.عده ای زیادازجانبازان کشورماازما38به هردلیلی محروم هستندحتی جانبازان حالت اشتغال بگیرازکارافتاده کلی نیروی های دفاع ومسلح کشور..خواستاراجرای کامل ماده 38رامیباشیم..
روان شدجانب شط فرات وتشنه بیرون شد/فتوت بین،جوانمردی نگر،غیرت تماشاکن...بنده کوچکترین جانباز،خاک پای بزرگ جانبازوپرچمدارقیام عاشوراحضرت ابوالفضل العباس قمربنی هاشم، فرارسیدن این روزرابه تمام جانبازان وپیروان راه ایثاروشهادت ومریدان راه ولایت تبریک وتهنیت عرض میکنم وامیدوارم که لایق جانسپاری درراه اسلام ونگهبان خون همرزمان شهیدمان باشیم.جانم فدای رهبر
ازجانبازیک نام مانده وبس که برخی برای پیشبردکارخودشان این نام مبارک رایدک میکشندوروزجانبازنداریم چراکه درحق ماهاظلم وجفاشده!.....
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi