شناسه خبر : 68590
جمعه 11 مرداد 1398 , 14:08
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حوائج خود را به جوادالائمه(ع) عرضه کنیم

حجت الاسلام سبحانی نیا

حوزه/ مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که حضرت جواد(ع) باب الوائج است و توسلات و ارتباط با حضرت بسیار سفارش شده است، گفت: امام جواد (ع) در عصری بسیار حساس زندگی می کردند و در کنار مبارزه با ظلم و جور و ایستادگی در برابر خلفای باطل، به نشر و تبیین مکتب اهل بیت (ع) پرداختند.

 حجت الاسلام والمسلمین محمد تقی سبحانی نیا، صبح امروز در مراسم سوگواری سالروز شهادت حضرت امام جواد الائمه (ع) که در آستان مقدس امام زاده اسماعیل (ع) قزوین برگزار شد، گفت: حضرت امام جواد (ع) به عنوان شخصیت ممتازی که در سنین کودکی به امامت رسیدند، بهترین الگو و سرمشق برای جوانان جامعه اسلامی هستند؛ حضرت از یک طرف با دستگاه حکومتی که با خاندان رسول خدا (ص) دشمنی را به حد اعلا رسانده بود، مواجه بودند و از سوی دیگر با مراجعات شیعیان برای پاسخ سؤالات روبرو بودند.

مدیر حوزه علمیه قزوین با بیان این که حضرت جواد(ع) باب الوائج است و توسلات و ارتباط با حضرت بسیار سفارش شده است، خاطرنشان کرد: حضرت امام جواد (ع) در عصری بسیار حساس زندگی می کردند و در کنار مبارزه با ظلم و جور و ایستادگی در برابر خلفای باطل، به نشر و تبیین مکتب اهل بیت (ع) پرداختند.

وی تصریح کرد: پس از شهادت حضرت امام رضا(ع)، مامون با حضرت امام محمد تقی (ع) رفتار به ظاهر نیکویی در پیش گرفت و دخترش را به عقد آن حضرت در آورد. مامون با اهداف سیاسی از جمله موقعیت  حکومت خود به این کار مبادرت کرد.

مدیر حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: حضرت جواد الائمه (ع) با رفتار، علم، تقوا و مدیریت بالا توانستند اصل امامت را به تثبیت برسانند و درس های ماندگاری را برای بشریت به یادگار بگذارند.

حجت الاسلام والمسلمین سبحانی نیا بیان کرد: امام جواد (ع) در جامعه اسلامی از موقعیت بالایی برخوردار بود و در امور مربوط به امامت فعالیت گسترده ای داشتند، از این رو معتصم عباسی هنگامی که به خلافت رسید آن حضرت را به بغداد احضار کرد تا او را تحت نظر داشته باشد و از گسترش نفوذ امام(ع) جلوگیری کند.

منبع: حوزه
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi