شناسه خبر : 73091
دوشنبه 19 اسفند 1398 , 12:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه دختر یتیم به امام خمینی(ره) در سال ۶۲

نامه‌ دختر بچه ۹ ساله‌ای است که در ۸/۱۱/۱۳۶۲ نگاشته شده و همراه با نان خشک و بادام به دست رزمندگان اسلام رسیده که متن آن در ادامه است.

مردم ایران همواره بر اساس آموزه‌های دینی و سنت‌های ملی در مواقع سختی ایثار و از خودگذشتگی خود را نشان دادند. اوج این همبستگی اجتماعی و وفاق ملی را در دوران دفاع مقدس می‌توان مشاهده کرد.

نامه‌ها و اسناد عمومی به جای‌مانده از آن روزها یکی از بهترین منابع برای فهم احساس تکلیف عمومی در حمایت از رزمندگان اسلام و مشارکت در دفاع همه‌جانبه است. یکی از این اسناد که در آرشیو مرکز اسناد انقلاب اسلامی موجود است؛ نامه‌ دختر بچه 9 ساله‌ای است که در 8/11/1362 نگاشته شده و همراه با نان خشک و بادام به دست رزمندگان اسلام رسیده که متن آن در ادامه است.

با سلام به امام زمان علیه‌السلام

درود بر امام خمینی

سلام به رزمندگان اسلام

اسم من زهرا می‌باشد این هدیه را که نان خشک و بادام است برای شما فرستادم. پدرم می‌خواست جبهه بیاید ولی او با موتور  زیر ماشین رفت و کشته شد. من 9 سال دارم و نصف روز مدرسه و نصف دیگر را قالی‌بافی می‌روم. مادرم کار می‌کند. ما 5 نفر هستیم. پدرم مُرد و باید کار کنیم و من 92 روز کار کردم تا برای شما رزمندگان توانستم نان بفرستم.

 از خدا می‌خواهم که این هدیه را از یک یتیم قبول کنید و پس ندهید و مرا کربلاء ببرید. آخر من و مادرم خیلی روزه می‌گیریم تا خرجی داشته باشیم. مادرم، خودم، احمد و بتول و تقی برادر کوچکم سلام می‌رسانیم خدا نگهدار شما پاسداران اسلام باشد.

دفاع مقدس , مرکز اسناد انقلاب , امام خمینی(ره) ,

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام

...

امروز دست فروشان وسط بازار تهران :

ماسک که یک پنجره ۲ سانتی دارد ۳۰ هزار تومان .

ماسک دست دوز خانگی ۱۰ هزار تومان می فروشند .

...
خاک عالم تو سر برخی مسوولین بی مسوولیت وطرار بیت المال .خاک این دختر یتیم نو سرتون ، و......هر چی به نظر میاد نثارتان
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi