شناسه خبر : 74495
سه شنبه 16 ارديبهشت 1399 , 12:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نقد شیعه و سنی

چندی قبل جناب آقای مولوی عبدالحمید سخنانی درباره کرونا و جامعةالمصطفی ایراد کردند که حاشیه هایی در بر داشت. دوستانی که از دلسوزان مساله وحدت بودند و همه نوع انگ و تهمت در کارنامه شان از طرف افراطیون جاهل شیعه بود نیز پیشنهاد دادند که نقدی بر این سخنان منتشر شود. متنشان را دیدم و با اندکی تصحیح! آن را امضا کردم.

تعمدا" این نوشته را تاخیر انداختم تا احساسات! بخوابد؛ چرا که برخی متاسفانه در بلاهت محض و هتاکانه با سخنان ایشان مواجه شدند و عواطف برخی در این رابطه تحریک شد. قسمت بسیار تلخ ماجرا برای من عکس العمل برخی دوستان عزیز اهل سنت در مقابل آن متن مودبانه بود که با عنوان "بیانیه فعالان مردمی وحدت به مولوی عبدالحمید" منتشر شده بود. عکس العمل ها برای من یک پیام واضح و ناگوار داشت:
اینجا خط قرمز است! حتی نقد هم نباید بکنید!.. ما بارها به مراجع محترم شیعه هم نقد داشته ایم.
فقط پیامبراکرم(ص) و امام_علی(ع) و حضرت فاطمه الزهرا(س) و اهل بیت(ع) را دارای مقام عظیم عصمت می دانیم.
 
یاد کسانی افتادم که سعی دارند نوعی تقدس برای برخی مراجع و علما ایجاد کنند که کسی حق نداشته باشد سخنان یا اقدامات اشتباه آنان را نقد کند! که این مساله خلاف مبانی قرآنی_دینی ما و روح آزاداندیشی است و مانع رشد آگاهی عمومی در جامعه می گردد.
 
درست زمانی که همه مردم از شیوع کرونا نگران بودند و خیلی از جهادی ها دوباره به میدان آمده بودند تا دردی از مردم بکاهند، سخنانی مطرح شده بود که هم شامل زیر سوال بردن #عقاید اکثر مردم ایران بود و هم معلوم نبود چطور بین گزاره احتمال ورود کرونا از طریق طلاب #غیرایرانی، با بررسی عملکرد جامعه المصطفی ارتباط برقرار کرده بود و این دو از نظر ما جدا" جای سوال و نقد داشت.
 
نقد المصطفی جای خودش را دارد و نگارنده نیز آن را علنا" نقد کرده و حتی نسبت به سیاست گسترش مهندسی شده تشیع که البته قطعا" سیاست رسمی این نهاد نیست ولی برخی مدیران ناآگاه آن.. تنها دغدغه شان بوده را نقد کرده ام ولی واقعا ربط آن به کرونا که بعدا معلوم شد قابل جلوگیری نبوده و همه جهان را فراگرفت، چه بود؟..!
 
واقعا اگر افغانستان و پاکستان که متاسفانه زمزمه شیوع کرونا توسط ایرانی ها را مطرح کردند، مدعی می شدند که طلاب مسجد_مکی در حال تحصیل در این دو کشور عامل شیوع این بیماری بوده اند موضع دوستان من چه می بود و چه حسی داشتند؟!
 
یا چطور می شود بخواهیم برای همه جامعه ایرانی دلسوزی کنیم در حالی که عقیده اکثریت آن جامعه در باب توسل و استغاثه که فرمان الهی است را اینگونه زیر سوال ببریم و بعد هم بگوئیم از سر دلسوزی بوده است و عده ای هم فوری دست به قلم شوند که اتفاقا" در بهترین زمان ممکن بیان شد و خیلی بجا بود!
 
مع الاسف بجای پاسخ به نقدها، برخی دست به قلم برده و فعالان #مردمی وحدت و همدلی را به عناوین مختلفی متهم کردند و در کمال بی انصافی حتی در اقدامات گذشته آنان خدشه کردند و این خود برای ما نشانه غلبه عواطف، حتی در علما و #روحانیون داشت که غمبار است ولی واقعیتی است که هست!...
 
البته این برخوردها مانع حرکت ما پیروان حقیر برترین پیام آور الهی، حضرت رسول الله صلی الله علیه و آله و سلم و امیرالمومنین امام علی ابن ابیطالب، علیه الصلاة و السلام برای ایجاد امت_واحده اسلامی نخواهد شد چرا که بدتر از اینها را از برخی شیعیان تندرو و سنی های تندرو دیده ایم! (و از هر دو گروه افراطی حسب فرمان خداوند و پیامبرش(ص) و سیره امیرالمومنین(ع) برائت جسته و به رحمت خداوند مهربان پناه می بریم)
.. از سه سال قبل یکی از مدیران!  که بدون رابطه و پول بیت المال هرگز نسبتی با #فکر و فرهنگ ندارد زیرآب مرا چند جا زده به این جرم که فلانی افراطی است چون در متن کانالش قبل از عبدالحمید واژه #مولوی را آورده و نام این فرد، را با #احترام ادا کرده است! و من نمردم و معنی زیبای کلام مقدس قران: کونوا لنا زینا را در رفتار این مدیر بلندپایه دیدم!
 
نعوذ بالله من شرور أنفسنا و من سیئات أعمالنا...
 
سلام_خداوند_بر_انسانیت
 
واعتصمو_بحبل_الله_جمعیا_ولاتفرقو
 
لااله_الاالله

محمدرضا سابقی
اینستاگرام
همیشه در طول تاریخ سخت ترین ضربه ها را به وحدت یک ملت یا یک جامعه افراطیون زده اند و زخمهایی که آنان بر پیکره همدلی و وحدت فیمابین انسانها ایجاد کرده اند ، مکررا" توسط همفکرانشان تکرار می شود.
آری فقط پیامبران الهی و اهل بیت حضرت محمد.ص. و حضرت علی.ع. و حضرت زهرا و امامان معصوم هستند.

نقد بجایی است
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi