شناسه خبر : 74995
پنجشنبه 01 خرداد 1399 , 10:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه تن از مادران شهدا به فرزندانشان پیوستند

سه تن از مادران شهدا و دو جانباز به شهیدان پیوستند

تهران - ایرنا - مادران شهیدان جاوید الاثر حیدری و شهدای دفاع مقدس محمودی راد و اثنی عشری و همچنین جانبازان گرانقدر سبیلی ممقانی و بارانی ( ۷۰ درصد)‌ دوران دفاع مقدس و امنیت به شهدا پیوستند.

همسر و مادر شهیدان جاویدالاثر «حیدری» آسمانی شد

همسر گرامی شهیدِ جاویدالاثرِ والامقام «حاج علی صفر حیدری» و مادر گرانقدر شهیدان معزز جاویدالاثر «عبدالحسین و صالح حیدری» از ایلام به خانواده شهیدش پیوست.

 مرحومه حاجیه خانم «قدمخیر حیدری راد» همسر گرامی شهیدِ جاویدالاثرِ والامقام «حاج علی صفر حیدری» و مادر گرانقدر شهیدان معزز جاویدالاثر «عبدالحسین و صالح حیدری» پس از سال‌ها دوری و فراق به جمع شهدای جاویدالاثرش پیوست.
مراسم تشییع پیکر پاک این یادگار شهدا در بهشت رضای ایلام برگزار شد و پیکر پاک این همسر و مادر فداکار در گلزار مطهر شهدای شهر ایلام آرام گرفت.
شهید گرانقدر حاج علی صفر حیدری به عنوان نیروی بسیجی به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق پیوست و در سال ۱۳۶۵ در منطقه کوت عراق به شهادت رسید و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.
شهید جاویدالاثر عبدالحسین حیدری در سال ۱۳۵۹ به دست رژیم بعثی عراق به فیض والای شهادت نائل آمد.
شهید صالح حیدری در دوران دفاع مقدس نیز به عنوان نیروی رزمی در مقابل تجاوزگری دشمن بعثی، به مجلس اعلای انقلاب اسلامی عراق پیوست و راهی جبهه های نبرد حق علیه باطل شد، تا آنکه پس از مجاهدت فراوان سرانجام در ۲۵ اسفند سال ۱۳۶۹ در منطقه کوت عراق به شهادت رسید و به جمع شهدای جاویدالاثر پیوست.

مادر شهیدان «محمودی راد» به فرزندان شهیدش پیوست

مرحومه «فخری محمودی» مادر شهیدان والامقام «محمد رضا و علیرضا محمودی راد» بر اثر کهولت سن دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر پاک این مادر گرانقدر  از قائم شهر تشییع و در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
شهید محمد رضا محمودی راد متولد ۱۳۴۲ در قائم شهر بود و در سال ۱۳۶۲ در عملیان والفجر ۴ بر اثر اصابت ترکش خمپاره به سرش در مریوان به خیل شهدای اسلام پیوست.
شهید علی رضا محمودی راد متولد ۱۳۴۵ در قائم شهر بود و در سال ۱۳۶۶ در منطقه ماووت کردستان در عملیات نصر ۴ بر اثر اصابت ترکش به برادر شهیدش پیوست.

مادر شهیدان «اثنی عشری» آسمانی شد

مرحومه حاجیه خانم «کلثوم اثنی عشری» مادر شهیدان «محمود و حسین اثنی عشری» به دلیل کهولت سن همزمان با چهلم همسر خود به فرزندان شهیدش پیوست.
حسین پانزدهم اسفند ۱۳۲۷ و محمود دوم خرداد ۱۳۴۳ در روستای کهنوج سر بنان از توابع شهرستان زرند متولد شدند و به ترتیب چهارم‌ ‌خرداد ۱۳۶۷ در شلمچه و شانزدهم تیر ۱۳۶۰ در دره ‌گر زرند به شهادت رسیدند.

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi