شناسه خبر : 75004
پنجشنبه 01 خرداد 1399 , 18:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانباز شاعر و فعال بورس

"محمد آقابابایی" در ۲۲ سالگی در حین خدمت، قطع نخاع می شود اما این شرایط نه روح وی را از پا می اندازد و نه انگیزه و توانمندی های جسمی او را به عقب می راند.

فاش نیوز - جانباز آقابابایی از همشهریان سهراب سپهری ست و از آن دسته افرادی است عشق و احساس خدمت را از همان ابتدای زندگی سرلوحه خود قرار داده اند. "محمد آقابابایی" در 22 سالگی در حین خدمت، قطع نخاع می شود اما این شرایط نه روح وی را از پا می اندازد و نه انگیزه و توانمندی های جسمی او را به عقب می راند.

 نگاهی به زندگی جانباز فعال و خستگی ناپذیر و شاعر دفاع مقدس "محمد آقابابایی" خالی از لطف نیست:

جانباز نخاعی "محمد آقابابایی" متولد 1338 زاده یکی از روستاهای دلیجان استان مرکزی ساکن کاشان است.

 وی از طریق سپاه پاسداران به عنوان نیروی جهاد سازندگی به یکی از روستاهای محروم سیسستان و بلوچستان اعزام و مشغول به خدمت می شود که در تاریخ 5 تیرماه 1360 در حین انتقال تجهیزات کشاورزی برای روستاییان بر اثر تصادف ماشین، قطع نخاع شده و اکنون 39 سالی است که ویلچرنشینی را تجربه می کند.

جانباز آقابابایی پیش از جانباز شدن دانشجو بوده که پس از آن نیز تحصیلات خود را تا مقطع کارشناسی ریاضی ادامه می دهد اما ادامه تحصیلات، آن هم در شهری دیگر برایش امکان پذیر نبوده لذا در همان دانشگاه مشغول به کار و تا بازنشستگی پیش می رود.

 وی همشهری سهراب سپهری است. قدم زدن در کوچه باغ های کاشان و عطر خوش گل های محمدی ذایقه او را با شعر پیوند می دهد و در نوجوانی از او شاعری توانا می سازد که در ایام دوران دفاع مقدس برای حفظ روحیه رزمندگان، اشعار حماسی خود را به جبهه ها ارسال و مورد توجه قرار می گیرد.

وی را باید شاعر انقلاب و دفاع مقدس دانست چرا که تنها 200 قطعه از سروده های وی، در موضوعات انقلاب، دفاع مقدس، دفاع از حرم و شهدا سروده شده اما متاسفانه وی تاکنون به دنبال چاپ دیوانی از اشعار خود نبوده است بنابراین اثر منتشر شده ای از وی در دست نیست.

نفر سوم ایستاده از سمت راست

از او بارها وبارها به عنوان جانباز شاعر در مجالس یادواره شهدا، بسیج و دفاع مقدس دعوت و سروده های ایشان مورد تکریم واقع شده که چند بیتی کوتاه در توصیف سردار دل ها حاج قاسم سلیمانی، تنها نمونه ای از آن است.

داریم ما سردارها، اما تو چیز دیگری

ایران پر از عمارها، اما تو چیز دیگری

صیاد شیرازی تویی، همتای خرازی تویی

مشکل گشا در کارها، اما تو چیز دیگری

چمران تویی، همت تویی، همراه حاج احمد تویی

از جنس آن قهارها، اما تو چیز دیگری

رستم برفت از یادها، اندر هجوم بادها

سهراب از گفتارها، اما تو چیز دیگری

تنها حریف دشمنی، کابوس هر اهریمنی

در عرصه پیکارها، اما تو چیز دیگری.........

 جانباز آقابابایی بسیار اهل سفر است و با آن که برایش مشقات زیادی دارد اما سالی دو سه بار به همراه خانواده به سفرهای زیارتی و سیاحتی نیاسر، قمصر و همچنین امامزده آقاعلی عباس (ع) که ارادت بسیاری به وی دارد، مشرف می شود.

این جانباز نخاعی معتقد است: جانباز باید با ویلچر دیده شود و بهترین آن حضور در نماز جمعه ها، تشییع شهدا و... است چرا که برای نوجوانان و جوانانی که جنگ و دفاع مقدس را ندیده اند قطعا" سوالاتی پیش می آید که برای دانستن و پاسخ به این سوالات قطعا" تحقیق و پرس و جو می کند و این شاید یکی از رسالت های جانباز نخاعی باشد که به آن عمل کرده است.

وی بیت "خواستن توانستن است" را به زیبایی سروده و علاوه بر طبع لطیف شاعری، یک فعال اقتصادی نیز هست چرا که با مطالعه و تحقیقات دو ساله خود در زمینه بورس، با فضای آن آشنا شده و هم اینک به صورت مجازی در حوزه بورس فعالیت می کند.

وی به جانبازان نخاعی فعالیت در هر زمینه ای که بتواند آنان را زنده و پویا سازد را توصیه می کند.

یاعلی

اینستاگرام
سلام ، چطور می توانیم با این شاعر و فعال بورس ارتباط بگیریم .
سلام برادرعزیز جناب آقابابایی اگه ممکنه شماره تونو جهت راهنمایی اینجانب به ایمیلم ارسال بفرمایید متشکرم
سلام برادرهمرزم لطفاجهت راهنمایی در امر بورس عنایت فرماییدقربان شماجانباز حسن شیرپورازمراغه
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi