شناسه خبر : 75060
یکشنبه 04 خرداد 1399 , 14:23
اشتراک گذاری در :
عکس روز

رسانه‌ای به جز «جبهه مقاومت» حامی فلسطین نیست

مدیرکل اخبار سیاسی معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما با بیان اینکه هیچ رسانه‌ای بجز جبهه مقاومت حامی فلسطین نیست، گفت: امروز به آزادی «قدس شریف» بسیار نزدیک شده ایم.

به گزارش دفاع‌پرس، «مصدق مصدق‌پور» مدیرکل اخبار سیاسی معاونت برون‌مرزی سازمان صدا وسیما، در گفت‌وگو با رادیو «گفت‌وگو» با اعلام اینکه امروز در دنیا رسانه‌ای به مفهوم آزاد وجود ندارد، اظهار داشت: این رسانه‌ها از طریق قدرت‌های بزرگ خط دهی شده و مستقل عمل نمی‌کنند.

وی ادامه داد: پوشش دهی این رسانه‌ها در «قضیه فلسطین» تا کنون خوب و رو به جلو نبوده و یکی از دلایلی که می‌توان از آن به عنوان ایستایی مسأله فلسطین یاد کرد، همین رسانه‌ها هستند.

مدیرکل اخبار سیاسی معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما تصریح کرد: تبلیغات سوء و انحرافی در رسانه‌های غربیی و حتی جهان اسلام رواج دارد و بدین معناست که هیچیک از این رسانه‌ها مستقل نیستند. رسانه‌های عربی متشکل از سوریه، عراق، مصر و... در گذشته قدری موفق عمل می‌کردند؛ امروز، اما کشور‌های متشکل جبهه ارتجاع روندی خوب و قابل قبول را دنبال نمی‌کنند.

فلسطینِ عرب؛ شعار رسانه‌های ارتجاع

مصدق پور اظهار داشت: دستاورد انقلاب اسلامی برای جانمایی مسئله فلسطین در جایگاه اصلی خود به رسانه‌های جبهه مقاومت قوت و توان دوباره بخشید. «قضیه فلسطین» مقوله‌ی دینی و اسلامی است، اما سایر کشور‌ها قصد داشتند در انسجام رسانه‌ای خود این مسئله را در جایگاه عربیسم تحلیل کنند.

وی افزود: امروز رسانه‌های آزاد در حوزه مسأله فلسطین بسیار کار کرده اند، اما با ابراز تاسف صدای این‌ها به جایی نمی‌رسد. فلسطین همچنان مظلوم است و حتی در بعد رسانه‌ای در مظلومیت شدید به سر می‌برد. مصدق پور افزود: پیش بینی می‌کنم با تقویت جبهه مقاومت، رسانه‌های بسیار بیشتری پدیدار شده تا به آزادی «قدس شریف» کمک کنند.

مدیرکل اخبار سیاسی معاونت برون مرزی سازمان صداوسیما، در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی «رسانه، مبارزه و دیپلماسی» را مثلثی دانست که به آزادی فلسطین و "قدس شریف" می‌انجامد. به گفته این فعال رسانه‌ای مبارزه در سایه تقویت جبهه مقاومت از اهمیت بسیار برخورداراست که به آزادی قدس بسیار نزدیک شده، اما رسانه تاثیر گذاری به جز جبهه‌ی مقاومت، نوید این آزادی را سر نمی‌دهد و حامی فلسطین نیست.

ورق رسانه‌های عرب چه زمانی برگشت؟

در ادامه سیدمحمدجعفر رضوی، کارشناس مسائل فلسطین با اشاره به تأثُر شدید ملت‌ها پس از ماجرای اشغال فلسطین اظهار کرد: همانطور که حضرت امام (ره) فرمودند، فلسطین پاره تن اسلام است و این واقعیت از دل ملت‌های مسلمان خروج کرد. احساس «اِشغال فلسطین» در بطن کشور‌های عربی تاثیر گذاشت و آلام و درد را در رسانه‌های این کشور‌ها منعکس کرد.

وی افزود: زمانیکه صهیونیست‌ها روز ۱۴ مِی اعلام تأسیس این رژیم را رسانه‌ای کردند، ۶کشور عربی ارتش خود را به سمت فلسطین گسیل دادند. در آن زمان حاکمیت‌ها و ملت‌ها احساس کردند پاره‌ای از تن و جسمشان در حال جدایی و نابودی است و از آن پس فضایی کاملا واقعی در رسانه این کشور‌ها شکل گرفت. پس از آن دنیای استعمار، در قالب رسانه دنیای غربی، در اقدامی مقابله ای، فضایی دیگر را رقم زد. صهیونیست‌ها تلاش کردند ضمن مذاکره با دست نشانده‌های خود در کشور‌های عربی، ورق رسانه‌ای کشور‌های عرب را برگردانند.

با انقلاب اسلامی بوی آزادی به مشام رسید

رضوی اظهار داشت: با گذشت یک دهه از این قضیه، فلسطین متوجه شد نشانه‌هایی از آزادی به چشم نخواهد آمد و نمونه آن، تاسیس سازمان‌های مسلحانه در فلسطین بود؛ چراکه معتقد بودند آزادی فلسطین را نمی‌توان از کشور‌های عربی توقع داشت. آن‌ها فهمیده بودند هیچ امیدی به جریان رسانه‌ای عرب نیست و این فهم و درک والا با رویدادی بنام «انقلاب اسلامی» ظهور و بروز یافت.

وی افزود: فلسطینی‌ها قبل از انقلاب اسلامی به شدت در بن‌بست بودند و «یاسر عرفات» قادر به دریافت هیچگونه کمکی از کشور‌های عربی نبود. با ظهور انقلاب اسلامی، ملت ایران حتی از طلای زنان خود گذشتند و کمک‌های مادی بسیاری را به سمت فلسطین و جنبش آزادی قدس گسیل کردند. آن زمان حضرت امام (ره) دستور تاسیس سفارت فلسطین را دادند و چند ماه بعد «روز قدس» را اعلام کردند و از هیمن جا بود که آزادی فلسطین در رسانه‌ها ظهور یافت.

وقتی دهان رسانه‌های آزاد بسته می‌شود

در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی سیدهادی برهانی، استاد دانشگاه تهران در حوزه منطقه‌ای با اشاره به سرمایه گذاری وسیع صهیونیست‌ها در رسانه‌های دنیا، خاصه در دنیای غرب که بردی بین المللی دارد- اظهار کرد: صهیونیست‌ها بر این رسانه‌ها تاثیر گذاشتند و با ایجاد یک فضای وحدت بخش، منجر شدند رسانه‌های آزاد غربی نیز به مسئله فلسطین نزدیک نشوند.

وی افزود: نفوذ صهیونیسم در رسانه‌های غربی و سایر رسانه‌های آزاد در دنیا امروز به یکی از مشکلات فلسطین تبدیل شده است. صهیونیست‌ها در هر نقطه‌ای که تصور کنید نفوذ کرده؛ اعم از قدرت و ثروت و ابعاد حقوقی و قانونی...

رسانه و دیکتاتوری وحشی غرب

این مدرس دانشگاه تصریح کرد: رسانه‌های غربی از آزادی بالایی برخوردارند، اما مقوله‌هایی نظیر آزادی بیان که اصل مهمی در رسانه است، از سوی صهیونیسم بین الملل دچار خدشه شده و همین امر برای رسانه‌های آزاد غربی ایجاد مشکل می‌کند.

برهانی اظهار داشت: مهم‌ترین محدودیت رسانه‌های غربی از سوی صهیونیست‌ها دنبال می‌شود؛ به گونه‌ای که مردم این کشور به راحتی قادر به نقد معضلات داخلی خود از جمله ریاست جمهوری هستند، ولی زمانیکه پای صهیونیسم و اسرائیل در میان باشد، همین رسانه‌ها به یکی از نظام‌های دیکتاتوری بدل می‌شوند.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi