شناسه خبر : 75446
چهارشنبه 21 خرداد 1399 , 16:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

به مناسبت سالگرد تولد ادواردو آنیلی

گفت‌وگوی آنلاین اینستاگرامی درصفحه شهید ادواردو آنیلی

فاش نیوز - گفت‌وگوی آنلاین(لایو) اینستاگرامی صفحه شهید ادواردو آنیلی برگزار می کند.

گفت‌وگو با دکتر قدیری ابیانه(دوست شهید ادواردو آنیلی) و جمال طاهری(مدیر انجمن شهید ادواردو آنیلی)

این لایو اینستاگرامی در روز سه شنبه مورخه 20 خرداد راس ساعت 22 آغاز خواهد شد.

https://www.instagram.com/edoardoagnelli_official/

گفتنی است شهید دکتر(مهدی) ادواردو آنیلی فرزند ارشد میلیاردر ایتالیایی، در ۶ ژوئن ۱۹۵۴ (1354)در نیویورک به دنیا آمد. او تحصیلات مقدماتی را در ایتالیا و سپس در کالج آتلانتیک انگلستان گذراند. پس از آن در رشته ادیان و فلسفه شرق از دانشگاه پرینستون آمریکا با درجه دکترا فارغ التحصیل شد.

در سال1974 مشغول تحصیل در رشته ی فلسفه و ادیان شرق دانشگاه پرینستون بود که پس از مواجهه اتفاقی با قرآن در کتابخانه دانشگاه و مطالعه آن مسلمان شد.

در شهریور 1358 پس از تماشای مناظره تلویزیونی شجاعانه رایزن مطبوعاتی ایران در ایتالیا طی مراجعاتی به سفارت ایران با مذهب تشیع و آرمانهای انقلاب اشنا و شیعه می شود خانواده آنیلی که از تغییر مذهب و نیز انتقادات ادواردو نسبت به کاپیتالیسم خشنود نبودند، او را تحت فشار اقتصادی شدید قرار داده و دیوانه می خواندند.

نخستین آشنایی وی با تشیع و انقلاب اسلامی ایران از طریق یکی از مصاحبه‌های محمدحسن قدیری ابیانه (رایزن مطبوعاتی سفارت ایران در ایتالیا بین سال های ۱۳۵۸ تا ۱۳۶۱) از طریق تلویزیون ایتالیا بوده‌است و پس از آن برای دیدار با وی به سفارت مراجعه می‌کند و پیوند دوستی بین آن‌ها ایجاد می‌شود.

او چند بار به ایران سفر کرده و با امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب اسلامی دیدار کرده و به زیارت حضرت علی ابن موسی رضا(ع) رفت.

در ۱۵ نوامبر ۲۰۰۰ (۲۴ آبان ۱۳۷۹) پیکر بی جان ادواردو در بزرگراه تورینو - ساوونا زیر پل «ژنرال فرانکو رومانو» پیدا شد. از آن جا که خودروی او روی پل در بالای محل پیدا شدن پیکرش پارک شده بود ظاهر قضیه نشان می‌داد که وی از روی پل به پایین پرت شده‌ است و بعضی می گویند پدر و مادرش او را از پل به پایین انداختند و مقامات قضایی علت مرگ او را خودکشی اعلام کردند!

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi