شناسه خبر : 76307
دوشنبه 23 تير 1399 , 09:00
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نامه انجمن ایثارگران شمال کشور به رییس سازمان برنامه و بودجه

جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان فاقد درصد جانبازی، از خدمات و تسهیلات و اکثر حمایت های قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، محروم شده و همسران رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد با تبعیض و کمبود در کنار همسرشان زندگی می کنند.

فاش نیوز - انجمن ایثارگران شمال کشور، با ارسال نامه ای به رئیس سازمان برنامه و بودجه خواستار تامین اعتبارات مالی قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران شد.

  به گزارش فاش نیوز، در نامه انجمن ایثارگران شمال کشور به دکتر نوبخت معاون رییس جمهور و رییس سازمان برنامه و بودجه با اشاره به مشکلات جامعه ایثارگری که ناشی از عدم تامین منابع مالی ناشی شده، آمده است: 

در طول چند دهه بعد از پایان جنگ تحمیلی، هنوز جامعه ایثارگران از تبعیض و بی عدالتی رنج می برند. متاسفانه جانبازان زیر ۲۵ درصد و رزمندگان فاقد درصد جانبازی، از خدمات و تسهیلات مصوب مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۷۴ و اکثر حمایت های قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، کنار گذاشته شدند. همچنین همسران رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد با تبعیض و کمبود در کنار همسرشان زندگی می کنند و مشکلات زندگی و صدمات جسمی و روحی آنها را به دوران پیری رسانده است.

 از سوی دیگر فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر ۲۵ درصد همچنان نظاره‌گر مشکلات پدرانشان هستند، پدرانی که با مجروحیت شیمیایی و اعصاب و روان مواجه اند،  اما چون زیر ۲۵ درصد و یا فاقد درصد هستند، به عنوان جانباز به آنها توجهی نشده و هیچ خدمات و تسهیلاتی ارائه نمی‌شود.

متاسفانه در بنیاد شهید و امور ایثارگران که نهاد ایثارگری کشور است، رزمندگان با وجود سالیان سال حضور در جبهه ها  هیچ درصد جانبازی و پرونده ای ندارند .

 اینجانب برای پیگیری مطالبات قانونی جامعه ایثارگران، در فضای مجازی (تلگرام) مجموعه‌ای به نام انجمن ایثارگران شمال کشور را در سال ۱۳۹۶ به یاد میرزا کوچک خان جنگلی تاسیس و جامعه ایثارگران (خانواده معظم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان) را از سراسرکشور دور هم جمع کردم تا به همراه همکارانم به صورت داوطلبانه و در راستای بهبود وضعیت ایثارگران و اجرای قوانین مصوب تلاش می نمایم.

 با توجه به سال ها فعالیت در این حوزه و ارتباط مستمر با خانواده بزرگ ایثارگران بدین وسیله اهم مسائل و مشکلات و راهکارهایی را که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور می تواند در حل آنها یاری رسان باشد را به شرح زیر ارائه و امیدوارم مورد توجه مسئولان ذیربط قرار گیرد: 

  1.  براساس تبصره ذیل بند (خ) ماده 86 قانون برنامه ششم توسعه کشور، بنیاد شهید و امور ایثارگران به عنوان متولی امور، می بایست بر حسن اجرای دقیق کلیه مصوبات ایثارگران در دستگاه های اجرایی، نظارت داشته باشد، لیکن  به دلیل نبودن نظارت کافی اکثر قوانین مربوطه،  همچون قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران، سند راهبردی خدمت رسانی به رزمندگان و فصل 16 قانون برنامه ششم توسعه کشور، به خصوص در مورد ایثارگران فاقد مشاغل دولتی، که نیازمند حمایت بیشتر هستند، تا کنون به درستی اجرا نشده است و برخی از سازمان ها نیز هر روز با صدور بخشنامه های متناقض مشکل جدیدی را جلوی روی ایثارگران قرار می دهند. لذا اصلاح ساختار اداری بنیاد شهید و امور ایثارگران و تبدیل آن به وزارتخانه، بنحوی که پاسخگوی همه ایثارگران باشد یکی از ضروری تری و فوری ترین راهکارهاست .

 

   2- مهمترین دغدغه فکری رزمندگان و جانبازان زیر25درصد، فاقد شغل، بیمه و بازنشستگی، در این ایام کهولت سن، مسایل مربوط به امور معیشتی است، که در بند ب ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور پیش بینی شده است، برابر با حداقل حقوق کارکنان دولت پرداخت شود، لیکن برای اجرای صحیح آن، اقدام موثری تا کنون انجام نشده و هزاران نفر از ایثارگران واجد شرایط، سالیان سال است که در نوبت برقراری کمک معیشت، منتظر هستند و  برای رزمندگان کمک معیشت بگیر ساتا، نیز تا کنون حداقل حقوق مطابق قانون فوق الذکر، برقرار نشده است، که نیازمند توجه و حمایت بیشتری هستند و ضروری است تمهیداتی ایجاد شود که این کمک معیشت، تبدیل به مستمری حقوق از یک صندوق بازنشستگی شود .

 

 3-  با توجه به شرایط خاص کشور برای" مقابله با ویروس کرونا " همه ایثارگران فاقد شغل و یا ایثارگرانی که کمک معیشت ناچیزی از بنیاد و یا ساتا دریافت می کنند و همچنین ایثارگرانی که دارای مشاغل غیر دولتی با حقوق زیر سه میلیون تومان بوده و در این مدت شغل خود را نیز از دست داده اند، نیازمند توجه بیشتر هستند، لذا پیشنهاد می شود، شامل لیست دریافت وام یک میلیون تومانی بلا عوض قرار داده شوند.

 

4- برای توان افزایی ایثارگران، بI موجب بند ث ماده 88 قانون برنامه ششم، تخفیف حداقل 30% شهریه رزمندگان٬ همسر و فرزندان رزمندگان و جانبازان زیر25% و خانواده هایشان در دانشگاه آزاد، دوره های شبانه دانشگاه های دولتی، دانشگاه های پیام نور و سایر دانشگاه های مورد تائید وزارت علوم  و تحقیقات وفناورری و وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی پیش بینی شده است که تا کنون اجرا نشده است. ایجاد تمهیدات لازم برای ادامه تحصیل ایثارگران می تواند زمینه ساز اشتغالزایی در سال 99 را که با عنوان "جهش تولید"  نامگذاری شده است را فراهم نماید. لازم به ذکر متاسفانه در ترم بهار سال جاری و با وجود شرایط خاص کشور، برخی از دانشگاه های غیر دولتی از ورود فرزندان جانباز زیر25درصد برای شرکت در آزمون پایان ترم به دلیل بدهی به دانشگاه ممانعت کرده اند!

 

   5-  بسیاری از ایثارگران در شرایط اجبار، به دلیل انحلال شرکت ها و.... با دارا بودن سالها پرداخت حق بیمه ، هم اکنون یه دلیل عدم توان پرداخت هزینه تفاوت صندوق ها، فاقد شغل بوده و در سنین بین 50 تا 60 سالگی قرار دارند که نه واجد شرایط بازنشستگی و نه توان داشتن شغل و درآمد هستند. در صورت اجرای درست  بند (خ) ماده 88 قانون برنامه ششم توسعه کشور که به موجب آن ایثارگران یک بار از پرداخت ما به التفاوت برای پانزده سال سنوات بیمه‌ای ناشی از تغییر صندوق بیمه و بازنشستگی معافند و این مبلغ به عنوان مطالبه صندوق منتقلٌ‌الیه از دولت منظور می گردد و باید در قالب بودجه سنواتی توسط دولت پرداخت شود، این مشکل اساسی ایثارگران حل خواهد شد(این قانون ابلاغ شده ولی اجرا نمی شود)

 

6- ماده 27 قانون جامع خدمت رسانی به ایثارگران مبنی بر محاسبه مدت جبهه رزمندگان در صندوق های بازنشستگی بدرستی اجرا نمی شود و  برای قبول سوابق خدمت سربازی رزمندگان، مجددا هزینه مربوطه دریافت می شود، درحالیکه همه سربازان، در مدت خدمت در جبهه، بیمه بوده و یک بار قبلا حق بیمه اشان از سوی یگان اعزامی به صندوق ساتا واریز شده است. دولت می تواند با تجمیع سوابق از صندوق های بیمه و دستور اجرای قوانین بصورت صحیح  این مشکلات ایجاد شده برای مردم را به سادگی از میان بردارد.

 

  7- جانبازان تا قبل از سال 96 می توانستند با هر درصد جانبازی و داشتن 20 سال سابقه خدمت، بازنشسته شوند. متاسفانه این امتیاز قانونی با رای دادنامه  هیات عمومی 745 و بخشنامه شماره 3/46وزارت تعاون و اموراجتماعی لغو شده است. بسیاری از جانبازان با توجه به شرایط جسمی و روحی، توان ادامه خدمت تا 30 سال و یا پرداخت حق بیمه به صورت خویش فرمایی را ندارند و متقاضی این هستند که همانند گذشته بتوانند با 20 سال سابقه خدمت و بدون محدودیت سنی بازنشسته شوند.

 

  1.  با توجه به حقوق ناچیز بازنشستگی و عدم اجرای صحیح قانون همسان سازی، بسیاری از ایثارگران بازنشسته، متقاضی بازگشت به کار هستند. لذا تقاضا می شود ضمن دستور پیگیری اجرای صحیح قوانین مربوط به اعاده بخدمت، ترتیبی اتخاذ شودکه همه رزمندگان با بیش از 6 ماه حضور در جبهه و جانبازان بازنشسته، بتوانند براساس اعلام نیاز سازمان محل خدمت، با درخواست شخصی خود تا سقف 35 سال سابقه و رعایت سایر ضوابط ، یک بار در طول خدمت اعاده بکار شوند.

 

   9- تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران شاغل اعم از پیمانی٬ قراردادی وشرکتی به رسمی قطعی موضوع ماده 21 اصلاحی قانون جامع ایثارگران و تبصره یک بند ذ ماده 87 قانون برنامه ششم توسعه، یکی دیگر از دغدغه های مهم ایثارگران است که هم اکنون بدرستی اجرا نمی شود. متاسفانه دستگاه های مجری قانون، با کارشکنی در قبال ایثارگران از تبدیل وضعیت استخدامی امتناع می کنند، در حالیکه طبق قانون فوق الذکر ایثارگران شامل آزادگان، رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ، همسر و فرزندان شهدا ، همسر و فرزندان جانبازان 25% و بالاتر، همسر و فرزندان آزادگان یکسال و بالای یکسال اسارت ، همسر و فرزندان رزمندگان با حداقل شش ماه حضور داوطلبانه در جبهه ، خواهر و برادر شهید ، فرزندان جانباز زیر 25% و فرزندان آزادگان کمتر از یکسال اسارت واجد شرایط تبدیل وضعیت می باشند. همچنین سهمیه های استخدامی در نظر گرفته شده برای رزمندگان و جانبازان زیر25% و خانواده های شان  که اکنون 5% است، متناسب با جمعیت جامعه هدف نبوده و نیازمند بازنگری و به روز رسانی و ادغام با سایر سهمیه ها است .

 

  1.   همه حمایت ها و امتیازات، برای ایثارگران شاغل در بخش دولتی تعیین شده است، لیکن در راستای عدالت محوری که مورد تاکید دولت محترم است، خواهشمند است همه امتیازات ایثارگران شاغل در بخش دولتی  همچون معافیت از مالیات و معافیت های حق بیمه بازنشستگی و فوق العاده های ایثارگری و....، به ایثارگران سایر مشاغل همچون کارگران، کشاورزان، کارکنان بخش خصوصی و.... به صورت متناسب تسری داده شود و مزایای ایثارگری شاغلین نیز با بازنشستگان همسطح همان سازمان،  همسان سازی شود. همچنین مزایای ایثارگران مرتبط به نوع شغل، میزان تحصیلات و نظام پرداخت حقوق و.... در نظر گرفته نشود، بلکه متناسب با نوع ایثارگری، مدت حضور در جبهه و درصد جانبازی و.... در نظر گرفته شود. 

 

  1.  با توجه به محدودیت های جذب و استخدام نیرو در سازمانها، تقاضا می شود حداکثر سن مجاز استخدام برای فرزندان رزمندگان و فرزندان جانبازان زیر25درصد، مدت 5 سال بیشتر از سایرین تعیین شود.

 

  1.  موضوع بهره مندی رزمندگان از مزایای یک مقطع بالاتر که به موجب جزء (6) از بند (ث) ماده 88 قانون برنامه ششم، می بایست از ابتدای سال 1396 اجرا شود، به دلیل وجود بخشنامه های مختلف، بصورت کاملا نا متعارف اجرا شده است و همین باعث تضییع حقوق رزمندگان بازنشسته گردید. لذا خواهشمند است دستور بفرمایید نسبت به اجرای صحیح این قانون از ابتدای سال 1396 اقدام شود.

 

   جناب آقای دکتر نوبخت، در دورانی که سیاستمداران، یادگاران دفاع مقدس را از یاد برده اند، دیگر صدای آنان به گوش مسئولین نمی‌رسد در حالی که جامعه ایثارگران  (خانواده معظّم شهدا، جانبازان، آزادگان، رزمندگان)   با صدای بلند رنج خود را فریاد می کشند، گاهی ممکن است این فریاد بی صدا باشد. بنده بسیار مشتاق خواهم بود که بگویم که در این طوفان بی عدالتی مردی از دیار میرزا کوچک خان جنگلی (سردار جنگل) در کنار ماست و ما را یاری رسان  باشد و پس از پایان دولت کنونی بگویم دکتر نوبخت حامی جامعه ایثارگران بوده است و افتخار کنم.

در پایان از خداوند منان برای جنابعالی و خانواده محترم آرزوی سلامتی و موفقیت های روزافزون در امر خدمت رسانی به جامعه ایثارگران و مستضعفان جامعه را خواستارم.

پیشاپیش از همه مساعدت ها و حمایت های جنابعالی از ایثارگران کمال سپاسگذاری را دارم

 

 

 

 

اینستاگرام
با سلام و تشکر فراوان از جناب آقای قنبری برای پیگیری مشکلات ایثارگران و همچنین از سایت وزین فاش نیوز که از همه ایثارگران حمایت و دفاع می کند .
امید داریم بزودی جناب دکتر نوبخت صدای رزمندگان و جانبازان زیر 25درصد و همه ایثارگران را بشنوند.
جای تاسف است که بنده با20 درصد جانبازی از ادامه درس باید انصراف دهم ولی فرزند جانباز 25 درصد معاف از شهریه است وکجای این عدالت است؟ فرزند من اسمی دارای سهمیه است و آن هم سرکاری است همسر من فقط باید مشکلات را تحمل کند و خانواده من فقط نظارگر باند و فقط سختی ها را تحمل کنند بابا بس است ما را با درصد می سنجید... خدا فریاد رس ما باشد
با سلام و درود به جناب آقای قنبری عزیز که درد جامعه ایثارگری را با قلم شیوا بیان نمودند، درست است که می گویند نا امیدی برای شیطان است ولی امیدواری هم حدی دارد بیش از 30 سال از جنگ تحمیلی می گذرد ایثارگران قبلا چندتا چند تا به دیار باقی عظیمت می کردند حالا دیگر پا به سن گذاشتند فوج فوج به رحمت خدا می روند توی این سه دهه بارها درد ایثارگری گفته شده از طرف دولت مردان و مجلسیان و ... اما هیچ یک از مسئولین که درآرامش و امنیت صاحب پست و مقام شدند یا درنیافتند و یا اصلاُ اعتقادی به ارزش کار ایثار گران ندارند ان شالله که آقای نوبخت صدای مظلوم ایثارگران را بشنود من الان 59 سال دارم من مرده شما زنده باور دارم این درخواست به حق نیز در فایل آقای نوبخت خاک خواهد خورد و هیچ اقدامی نخواهد شد
با سلام عرض ادب و احترام خدمت تمامی ایثارگران(فرزندشهید،جانباز،آزاده،رزمنده) همچنین خانواده معزز آنان،خدا را شاکریم مردی از جنس خودمان از دیار میرزا کوچک خان جنگلی،به نام میلاد قنبری ،جوان نورس انقلابی وعاشق فرهنگ ایثار و شهادت ،وهمکاران دلسوز او و بدون تامینات مالی و مادی ،‌از نامه ی آقای قنبری به رییس سازمان برنامه جکاب آقای دکتر نوبخت
از دکتر نوبخت خواهشمندیم که این خواسته ها امسال برا آورده شود .در اواخر دولت یازدهم خاطره خوشی از حضرتعالی داشته باشیم و بگوییم دکتر نوبخت حامی ایثارگران بود
تابلو بنیاد شهید و امور ایثارگران روبردارید و یکی دیگه با این عنوان بذارید" بنیاد شهدا و جانبازان بالای ۲۵ درصد"!!! تا کی تبعیض تا کی ظلم؟! ما از حق خودمون نمیگذریم منتها دستمون جایی بند نیست‌خدا هم نمیگذره!
امیدواریم جناب سردار صفری مشاور محترم دکتر نوبخت، این مطلب بسیار عالی را پیگیری کنند و تلاش کنند تا زودتر بنیاد تبدیل به وزارتخانه ای پاسخگو برای همه ایثارگران باشد
یک چیز که مشهود است باید جناب آقای نوبخت دلش به حال ایثارگران بالخصوص ایثارگران ساتا بسوزد تا شرایط درست شود. وگرنه هیچ کس گویا نمی تواند اقدامی کند مگر اینکه ایشان دلش بخواهد.پس باید دعا کنیم ایشان دلش به حال ایثارگران بسوزد. وگرنه صدتا قانون مصوب هم بگذارید جلوش فایده ای ندارد.
تدوین قوانین غیر عادلانه برای ایثارگران زخم عفونی و لا علاج شده همه فرزندان چند همسری جانباز بالای 25 حتی با تعداد بیش از 10 نفر از همه تسهیلات بر خوردار ولی شخص جانباز 20 درصد شیمیایی و رزمنده 40 ماه حضور در جنگ فاقد هر گونه تسهیلات قدری تامل کنید و بیندیشید واقعا ننگ بر این قانونگذاران بی درد این چه بیعدالتی است .ننگ دنیا و آخرت بر شما باد ....
با تشکر از همه مدافعان ایثارگران
ازدولت محترم انتظار داریم در این شرایط که همه کشورهابه مردم خودشان کمک بلاعوض برایی مقابله با گرونا داده اند، اقساط وام یک میلیون تومانی را پس از پایان کرونا از یارانه ها کسر کنند .
بسیاری از معیشت بگیران ساتا و بنیاد با همین مبالغ کم، معیشت خود را تامین می کنند.
یک کلام فقط پیگیر بشیم که کف جانبازی برداشته شود و تسری 25 درصد بالا به زیر 25 درصد هم امکانات و تسهیلاتش انجام شود
اگر بنیاد تبدیل به وزارتخانه بشه و یک وزیر توانا و دانا داشته باشه، همه مسائل یک ماهه حل خواهد شد
سلام ودرود به برادر عزیزمان اقای قنبری دست ملیزا با این متن شیوا ودلنشینتان .واقعا همه رزمندگان وجانبازان زیر25ئرصدها را شاد نمودی الحق که شیر پاک خورده هستی .امیدوارم پیگیری جنابعالی به یک نامه ختم نشود وتا احقاق حقمان تلاش کنید وهر کاری هم از دست ما رزمندگان وجانبازان زیر25درصدها می اید کمکتان میکنم .به امید هرچه زودتر رزمندگان هم به حق قانونی خودشان برسند .......
سلام
ضمن نثار فاتحه وصلوات بر شهدا وامام شهدا و آرزوی سلامتی و طول عمرباعزتبر مقام معظم رهبری .
۳۲ سال از جنگ تحمیلی میگذرد در طول جنگ افراد زیادی به صورت وظیفه و داوطلباته از یگانهای (ارتش،سپاه پاسداران،بسیج،جهادسازندگی،ژاندامری،کمیته،صداوسیما،وزات کار) به جبهه های حق علیه باطل عازم شدند.وافراد زیادی به مقام شهادت نائل شدند..وتعدادزیادی جانباز شدند.
در اوایل کسی مفهوم جانباز بالای ۲۵ و زیر ۲۵ و نمیدانستند ک به این چیزها اهمیت نمیدانند زیرا هدفشان یکسان بود
از شما میپرسم رزمنده ای که به جبهه رفته تقصیر این چیست که مصدوم نشده واز امتیازات محروم شده
وتقصیر جانباز زیر ۲۵ چیست که در اوایل کمیسیون درصدی که گرفته میداند بیش تر از آن بوده ولی پیگیر نشده.
در قانون اعاده بکار چرا فقط لیسانس را شرط گذاشتند
مایه ی افتخار که اداره از جانبازان پر شود وچه لزومی به لیسانس بیایند خدمت را ۳۵ سال کنند
چرا ساتا حقوش کمه مگه در قانون کمترین حقوق دولت تصویب نشده
.
آقای دکتر نوبخت خطابم به شماست بیایید مشکلات مندرج را حل کنید تا در ایام کهولت این عزیزان دعا گوی جنابعالی شوند
ودر اواخر دولت بگویند آقای نوبخت به ایثارگران خدمت کرد
درضمن از آقای میلاد قنبری تشکر میکنم که حرف دلمان را رسانده
همچنین از ادمین گروهش خانم بابایی توفیقاتتان ردز لفزون
سلام رزمنده 6ماه جبهه هستم که قانون تصویب کرده کنک معیشت شنمل حال من میشود ولی با وجود 5ماه از ثبت نام گذشته برای جانبازان وازارگان اعلان اجراسده فقط رزمندگان رافراموش کردن یا نمیخواهند بدهده یادتان باسد اگر راحت برصندلی نشسته ای مدیون وجود پربرکت رزمندگان است که فعلا روبرگردانده اید به امید اجرای کمک معیست وحق وحقوق قانونی رزمنده دفاع مقدس
منم عضو این انجمن شوم رزمنده دوران دفاع مقدس هستم
منم ازاقای قنبری بی نهایت ممنونم که این برنامه را تهیه فرموده اندالبته اگرمسئولین همکاری کنندودرغیراین صورت ازخدامی خواهم کسانیکه حق رزمندگان واقعی این آب خاک راپایمال میکنند هرچه سریعتربه سزای اعمالشان برساندانشااالا
با سلام و تشکر ازاقای میلادقنبری که محبت کردن ازخود مایه گذاشتن با جان ودل برای احقاق و حق و حقوق و تسهیلات برای این قشرجانبازان زیر۲۵ درصد پیگیری های مستمر حضرتعالی انشااله نتیجه بخش خواهدبود برادر قنبری تکلیف ماجانبازان زیر۲۵ درصد که درسال ۸۴ دارای حکم حقوقی و بیش حقوقی ور تبه درجه مبنای حقوق و کارت شناسایی تامین اجتماعی نیروهای مسلح و ازسال ۶۴ تاسال۸۵ دارای ۲۱ سال سنوات خدمتی درفیش های حقوقی در پرونده داریم و ازسال ۸۷ حقوق مان به کمک معیشت تبدیل شده و حتی کارت حکمت کارت هم که غیر فعال شده داریم با۵۶ سال سن با۵سرعائله و فرزندانمان از سن ازدواجشان هم گذشته ودین نمازشان هم کامل نیست و خودمان هم درسال ۸۴ تعهد ازما گرفته شده که هیچ جای دیگر بیمه نباشیم و پیر وفرسوده شدیم از خوردن قرص های اعصاب و روان چقدر شرمنده خانواده باشیم تکلیف ما چیست؟ باز هم تشکر میکنم ازحضرتعالی و همکاران به خدا چقدر وام با سود بالا گرفتیم دیگر توانی نمانده انشااله دل جانبازان رابا پیگیریهای شما برادربزرگوار خوشحال و دعای خانواده های ماجانبازان بدرقه راهتان باشد با تشکر
مملکتما وقتی ۸میلیون بشکه نفت فروش میرفت ایثارگران ۳۰سال فراموش شدند ومسولین درحال لحوولعب ب حالکه مملکت را اب برده ومسولین خودرا پنهان کرده اند چ توقع دست گیری ازایثارگران
مشکل ماایثارگران امروز تن رنجور وبیکاری گکهولت سن وبی درامدی است ککسی اهمیت نمیدهد باورکنید اگر ما ا میدادن دست ترامپ ومیگفتنداینها همان ایثارگران ۸سال جنگند که به این خفت افتادن دست همه رامیگرفت ولی چی میشه کرد ،،،،،،،،،،،،
باسلام خدمت اقای قنبری.اول خدا دوم خدا.سوم امید جانبازان زیر۲۵درصد شماهستید.توکل به خدا انشاالله همینطورپیش بری حتما حق ما جانبازان زیر۲۵ را خواهی گرفت.خداوندبه شما خیر دنیا واخرت بدهد.باتشکرجانباز۲۰درصد( زارع)
باسلام ای،،،مسئولین ظالم دزد ،،،،،،،زیاده طلب فاسدان،،،، بی ریشه وبی اصل نسب ما رابه نابودی کشیدید واسم دین چیزی کخود به ان پایبند نیستید چه کلاهایی بر سرما نهدیدوووومارا به فلاکت کشیدید وحتی قانون مصوب را اچرا نمیکنید،،،،، دردنیا واخرت روسیاه خواهیدششششد
باسلام بحضور م،،،،،شبکه فاشنیوز ماکه فریادمان به جایی نرسید وو هیج کاری برای رزمندگان توسط هیچ مسئولی انجام نشد امیدواریم به درگاه خداوند طومار فاسدان ازروی زمین برداشته شود انشا الله
مسعولی ضد ایثارگران از نو بخت وجود ندارد روز اول کا این شخص و روحانی یک ریال به حقوق کمک معیشت بگیران در آن سال اضافه نشد و آن بهار نشان ش تا الان این سال مانده
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi