شناسه خبر : 76349
یکشنبه 22 تير 1399 , 14:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آدم حسابی یعنی...!

به این جمله زیاد برمی خوریم که می گویند: «فلانی آدم حسابی است.» یک فرد باید دارای چه ویژگی های باشد تا افراد جامعه از او به عنوان یک آدمِ حسابی یاد کنند؟

جانباز رمضانعلی کاوسی - در نشست و برخاست های روزمره به این جمله زیاد برمی خوریم که می گویند: «فلانی آدم حسابی است.» یک فرد باید دارای چه ویژگی های باشد تا افراد جامعه از او به عنوان یک آدمِ حسابی یاد کنند؟

 معمولاً وقار، آرامش، نوع پوشش و نوع گفتارِ آدم حسابی او را از دیگران متمایز می کند. آدم های حسابی کمتر حرف می زنند و بیشتر عمل می کنند. آنها اهل گزافه گویی، مغلطه و هرزه گویی نیستند. به عبارتی سرچشمۀ سخنان این افراد از تقوا، دانش و عمل نشئت می گیرد نه از شهوت کلام. تهمت و سخنان بی پایه و نسنجیده در کلام آدم حسابی جایگاهی ندارد. او اگر اشتباهی مرتکب شود، ابایی از پذیرفتن اشتباهش ندارد و در صدد جبران آن برمی آید. آدم حسابی برای سرمایۀ عمر خود ارزش قائل است و بیهوده آن را صرف مسائل کوچک و پیش پا افتاده نمی کند.

 آدم حسابی اهل رودربایستی نیست و با افراد بالادستی تعارف ندارد. اگر اشتباهی از دیگران ببیند مؤدبانه، اما شجاعانه در پی احقاق حق برمی آید. او با بی تفاوتی از پایمال شدن حق مظلوم نمی گذرد. از تملق بیزار است و چشمداشتی به تبریک و تکریم دیگران ندارد. به کسی توهین نمی کند و اهل لودگی نیست. آدم خشکی نیست، اما از چهارچوب اخلاقی و شخصیتی متعادلش خارج نمی شود. همین خصیصه سبب می شود افراد جامعه به سوی او جذب شوند.

 به نظر می رسد در اوضاع آشفتۀ کنونی جامعۀ امروزی «آدم حسابی ماندن» کمی دشوار باشد. یادآوری ویژگی های شایستۀ آدم های حسابی می تواند راهکاری برای ما باشد تا گول اشخاص ناحسابی را نخوریم. این روزها به وفور افرادی را مشاهده می کنیم که نقش آدم حسابی را بازی می کنند، اما اصلاً لیاقت آن را ندارند. آن یکی با جشن عروسی در تالار لاکچری و میلیاردی در صدد کسب شخصیت است. دیگری با اینکه متهم به کلاهبرداری هزاران میلیارد تومانی است در دادگاه فریاد می زند: من اینقدر آدم حسابی ام که اگر بگویم دوستانم کل لواسان را هم به نامم بزنند، این کار را برایم می کنند!

 ما تا به اجماع نرسیم که سعادت و خوشبختی ما در گروی سعادت و خوشبختی دیگران است، و سود ما با سود دیگران گِره خورده، آدم حسابی نخواهیم شد. باید به خود بباورانیم که چنگ زدن به این سو و آن سو، بدون در نظر گرفتن سعادتمندی دیگران مثل کوبیدن آب در هاون است. تا زمانی که در مشارکت های سیاسی و انتخاب افراد اصلح برای زمامداری امور مملکت چشممان به دهان سلبریتی های بی سواد و مغرور باشد و در گزینشمان مسحور تیپ و قیافه و شهوت کلام آنها باشیم، آدم حسابی برای مجلس و ریاست جمهوری و... انتخاب نخواهیم کرد.

متأسفانه بعضی از ما گاهی دچار بیهوده گویی می شویم. حرافی زیاد، کجکاوی بیجا، علاقه مند بودن به موارد فقط سرگرم کننده و بی فایده سبب می شود به تدریج از آدم حسابی شدن فاصله بگیریم و... .

اینستاگرام
سلام موضوعی بجا و مناسب مطرح شده است زیرا از ابتدای انقلاب بجز رهبر معظم انقلاب که در مقیاس کلان برای تاکید بر مسائل کشور نام سال را انتخاب کردند و قوای سه گانه را موظف به اجرای آنها کرده است همچنین در دولت که برنامه پنجساله و یکساله برای بودجه کشور داریم متاسفانه برای مردم هیچگونه برنامه ریزی فرهنگی ، اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و غیره نداریم.
پیشنهاد میگردد مجلس انقلابی تلاش کند بر اساس ارزشهای اسلامی برای مردم اهداف یکساله و چند ساله تعریف کند تا مردم بتوانند برای کسب ارزشهای اسلامی تلاش کنند و هدفی مشترک داشته باشند که در جامعه شاخص و دارای مزایای مادی و معنوی همچون ارزشهای دفاع مقدس گردد.
در حال حاضر بجز ارزشهای ایثارگری و حافظان قرآن و ارزشهای معادی برای مومنان تقریبا هیچگونه ارزش مادی و معنوی برای گرایش و تشویق انسانها در جامعه وجود ندارد لذا بعضی از مردم برای شاخص بودن در اجتماع بدلیل فقدان ارزشهای اجتماعی به دنبال کسب ارزشهای مدرک گرایی و مال اندوزی یا ظاهر همچون مد گرایی باشند که ادامه این روند و بی توجهی به فرهنگ سازی و ارزش گذاری رفتار متعالی انسانها در جامعه اسلامی موجب پوچ گرایی و تاکید بر تجمیع و گسترش ثروت اندوزی و قدرت طلبی در نتیجه سیطره شیطانی خواهد شد.
سلام آقای کاوسی ... من تو این هفتاد سال سن آدم حسابی که شما وصف کردید ندیدم تا سال 92 ...
تمام نمودارهای شخصیتی از نظر شمارو مثل یه هنرپیشه واقعی واسه مردم بازی کرد ! ؟؟؟؟؟
همه خصایص ذکر شده بهمراه یه کلید که سر منشاء تمام بد بختی های کشور شد .
القصه بست و بست و بست ،،،، ملتم باور کردن تا رسید به سال 99 ... حالا ما موندیم با باورهای پینوکیویی !
علی بابا با چهل دزدم به یه غافله اینجوری شبیخون نمیزدند که این جماعت گشنه بقول شما آدم حسابی تاراج کردند ...
ملت گرسنه ، بی کار ، بی انگیزه ، مریض ، در مونده ، گروووووونننننیییییی ، کشور شده مثل بازهای کامپیوتری ...
از یه مرحله میره مرحله بعد .
آدم حسابیهایی که شما نام میبری گوشه قبرستونن جناب .
درد دل با اهل دل
سهم بچه های جنگ از انقلاب و جنگ : همون سهمیه دانشگاه ، خودرو ، مسکن و اشتغال، به اضافه ویلچر ، پای مصنوعی ، چشم مصنوعی ، عصا و واکر و همچنین ریه های انباشته از گاز معطر بیک فرانسه ، گاز خردل و گاز ساردین و کپسول اکسیژن ، ده نوع اسپری مختلف ریه.حالا دیگه خیلی زوره میشنویم شما که کم غنیمت جنگی نگرفتید ، و گویا دیوار کوتاه تر پیدا نکردید ، خوب حق دارید هرچه به این دیوار بکوبید (آخ) نمی گوید یک عمر درد و رنج را با جان و دل خرید ، به قیمت از دست دادن سلامتی خود، بزرگترین نعمت خداوند.چه کسی حاضر است یک میلیارد بگیرد و چشمانش را بگیرند، هر کس می گوید من حاضرم،دروغگو است (بلانسبت) مثل ... دروغ می گوید.عزیز من راه جبهه که بسته نبود ، باز بود، شما چرا نرفتید تا حسرت زندگی لوکس جانبازان بر دل شما نماند؟ به خداوندی خدا فقط کافیست 24 ساعت با یک جانیاز قطع نخاع هم اتاق شوید تا اوج مرارت و رنج آنان را ببینی ولی در صورتشان فقط همیشه لبخند می بینید.تا بحال حرف دل بچه های دوچشم نابینا را شنیده ای؟ اگر شما نشیده اید ، من شنیده ام که میگفت: دلم میگیره، همه جا سیاه هست میرم ایوان ، باز سیاهی ، میرم حیاط باز هم سیاهی ، سیاهی و سیاهی و منی که مادرزاد نابینا نبودم و تا حدود 20 سال این ور تر، یا اون ورتر چشم داشتم، حرفهای دیگری از درد دل بچه جانبازان که خودشان دوست ندارند دیگران بدانند.آنها با خدا عشق بازی می کنند و دل را در پی معشوقشان به باد دادند.وقتی خودشان با نجابت گلایه نمی کنند ، من چرا کاسه داغ تر از آش شوم؟ خودم ادعایی ندارم و فقط تو بیمارستانها آنها را با انواع وسایلی که به خود بسته اند، دیده ام و هرگز با دیدن شرایط آنها خودم را با آنها برابر نمی دانم چون ایمان این همه صبر و توکل آنها را ندارم .اگر پشت ویلچر یک جانباز قطع نخاعی را نگرفته ای اصلا مهم نیست ، فدای یک تار مویت ، اما تو رو به خدا بهش زخم زبان نزن ، حتی"تو" هم نگو بهش ، روحش میخراشد و روانش در هم می ریزد.او نیازی به تمجید و خود ستائی ندارد، ولی اما تحمل نیش و کنایه را هم ندارد ، پس اگر از وضعیت اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی کشور رضایت نداری ، به پای او ننویس ، چون خیلی زوره او تاوان بی لیاقتی و بی کفایتی بعضی از مدیران کشور را پس بدهد. اگر حرفهایم برایت مبهم و ناخوانا است یک عکس از دوران جوانی اش را قبل از جانبازی را ببین ، همون پاهایی که یک روز علم مسجد در روز تاسوعا و عاشورا را تحمل میکرد حالا توان تحمل وزن خودش را هم ندارد. می دونی چرا؟ چون اون نشست تا تو بلند بشی و بایستی. حالا شما خودت هستی و وجدانت ، شما خودت مقایسه و محاسبه کن.والسلام
برادران من ، آیا پیدا کردن آدم حسابی خیلی سخت است؟
من نام چند آدم حسابی را می برم :
شهید ابراهیم همت ، مهدی باکری ، خرازی ، زین الدین ، کشوری ، مرتضی آوینی ، لشکری ، صیاد شیرازی ، قاسم سلیمانی و ...
شهدای که نزد ما بودند و آسمانی شدند و در زمان حیاتشان غریب بودند.
پس چه راحته بروید در آسایشگاه های جانبازان نخاعی قبل از عروجشان دستشان را بالا ببرید و بگوئید آدم حسابی اینجاست.
این روایت مرغانی آزاده اند که به قله قاف و سیمرغ رسیدند.
برادر من آدم حسابی بودند . و نوشتم .
بودند . بودند . بودند . نگرد دیگه نیست . آدرس لازمه کفایت اشخاص نیست زمان و تاریخ فعلی آدم حسابی بودن را الک کرده . لطفا وجین شخصیتی را به دوستانتان منتسب نکنید . ملاک حال فعلی بدون ریای افراد است .
نه امثال طبری که در پوست حاکم عادل نگاه اندر سفی داشت .
ببخشید شما که اینقدر داد و هوار میزنید آدم حسابی نیست چرا خودتون آدم حسابی نمیشید. آیا چون کار سختی دیگران باید انجام بدهند و شما معافید؟
آقای وفا چند تا جواب برات نوشتم فاش سانسورش کرد .
مطلب منو خوب بخون ببین منظورم با کیا بود . مثل خلخالی نباش که اسب شاه رو اعدام کرد . نبودی دادا ببینی لااقل از من بشنو مثل اون فکر نکن . این اسطوره هایی که نام بردی خودم تو رکاب بعضی هاشون جنگیدم ... بگو حالا چی شده . چقدر مردم قدرشونو میدونن . خودت داری فریاد میکشی آهای ملت مسئول ما زنده اییم ولی اونا میخوان دفن باشی . دفن . نباید بگی منم روزی ..... نه ! باید ساکت باشی همینجوری که فاش میکنه حرف بزنی خوشش نیاد سانسورش میکنه . ولی تاکی ؟ ؟؟؟ باید یه تاسف خیلی بزرگ واسه فاش خورد که فکر میکنه هر کاری کنه میره بهشت !!! نه داداش اونور رفتی شب خیلی درازه !
برادر من ، تند رفتی
من تازه امشب یکشنبه مطلب شما را خواندم ، سکوت منو به حساب بی اطلاعیم بذار ، نه حالا که 4 روز گذشته ، در دفاع از خودم چی بگم؟
زمان خلخالی من ده سال داشتم ، نه شاکی بودم نه متشاکی ، نه دادستان بودم نه مدعی العموم ، نه قاضی بودم نه مامور اجرای حکم . پس بنده چه سنخیتی با شخصیت خلخالی دارم؟
مگه من کیم که ادعای قضاوت داشته باشم؟
من فقط یک بسیجی ام و تا آخر عمرم و آخرین نفس زندگی ام افتخار می کنم بسیجی حضرت امام بوده ام و هستم . همین
مگه فکر می کنی سهم من از زندگی چه بوده؟ از آدم حسابی های شما که خانه و ماشین لاکچری دارند.
اول و آخرش یک زندگی کارمندی ، برادر من من هر چی فریاد زدم برای جانبازان اعصاب و روان و جانبازان زیر 25 درصد بوده. هیچ وقت ، هیچ چیز، برای خودم نخواستم.
الان 36 ساله جانباز 70 درصدم ، ولی اکنون یک ماشین پراید هم ندارم . علتش بماند . نیازی به دلسوزی هم ندارم ، پول می دم اسنپ می گیرم ، راحت ترم.
من که شما را زیر سئوال نبردم شما یکطرفه قضاوت میکنی.من فقط در مطلبم از شخصیت والای شهدا تجلیل کردم . در کجای مطلبم به شما تعدی کردم؟
بکبار تو اداره ، به نیت برادر شهیدم مقداری هزینه کردم . فقط یک صبحانه مختصر.
عده ای ازهمکاران من بعد از 18 سال سابقه حیرت کردند آقای قنبری وفا شما برادر شهید هستی؟
من جانباز 70 درصدی هستم که در برابر جانبازان قطع نخاعی و نابینا ، بخدا قسم احساس شرم و حقارت دارم.
حالا خیلی برایم زوره که منو اینجوری قضاوت بکنند.
حالا شما در مقام قضاوت ، بنده و فاش نیوز را متهم می کنید ، من از خودم دفاع می کنم و خط مشی فاش نیوز ربطی به من ندارد ، خودشان از خودشان دفاع می کنند.
من اما ساکت نمی شم ، هرگز . من زنده ام ، فریاد میزنم ، من زبان جانبازان اعصاب و روان وجانبازان زیر 25 درصدم که واقعا" بسیار مظلومند و تریبونی هم ندارند و شرایط اسف باری دارند.
من یک درصد هم اعصاب و روان ندارم ولی فقط بخاطر اینکه بتوانم بخوابم 5 قلم دارو با دوز بالا مصرف می کنم .حتی دوز بالاتر از تجویز روانپزشکم.
من آدم حسابی نیستم ، با آن پارامترهای شما ، شما آدم حسابی باش. در ضمن می گویند آدم حسابی ها کت به تن دارند ، مانند شما.
به بنده فرمودید اونور رفتم ، منظورتان کجا بود؟ من همینم که می گویم و بابت هر حرفی که می زنم ، به آن پایبندم و از تمام حرف هایم که اندیشه ام در پس آن قرار دارد ، دفاع می کنم و حرفی نزده ام که اکنون آن را تغییر یا تحریف کرده و اظهار پشیمانی کنم ، اگر به این حرفهاست ، دادا من آدم حسابی نیستم ، حداقل خودت آدم حسابی باش ، آدم حسابی اهل حساب و کتاب است ، اهل بده بستان ، من اما آدم حسابی شما نیستم.
اگر شهامت اعتراف به قضاوت اشتباه داری ، به گفته خودتان، آدم حسابی باش و اعتراف به قضاوت بیجا بکن.
شما درست گفتین شب درازه ، ولی من داروی بیشتر میخورم تا صبح بیدار نمونم با روشن شدن روز، با طلوع صبح عرق شرمساری کسی را نبینم و اینکه نقاب از صورت خیلی ها میا فته و آنگاه میتوان مشاهده کرد ، آدم حسابی کیست؟ بنده یا شما؟ والسلام
برای شناخت بیشتر و دیدن مطالب بنده که بدون ممیزی در اینستاگرام موجود است ، به این آدرس در اینستاگرام مراجعه فرمائید.
سلام وفا ... برات جواب گذاشتم فاش سانسورش کرد .
جناب v محترم با سلام
سپاس از حضور شما
کامنت شما به دلیل استفاده از واژگان و ترکیبات نامتناسب، نادرست و ناراحت کننده قابل انتشار نیست.
لطفا در صورتی که مایلید کامنت شما منتشر گردد، در آن دقت لازم را کرده و از هر گونه توهین و حرف نابجای نامربوط به مطلب و مسائل خصوصی افراد ازجمله توهین به کلمات یا ظاهر افراد بپرهیزید وگرنه سایت از انتشار مطلب شما معذور است.
سپاس
برادر من به دنبال چه هستی؟
بخدا از شما بعیده.
در شرایطی که این همه دشمن خارجی و داخلی ، قسم خورده علیه نظام دارند تبلیغ می کنند ، شما به دنبال چه هستی؟
آیا در همین شرایط که عده ای بنام "جانبازان فیروزه ای" خود را جانباز و ایثارگر می دانند ، انقلاب ، نظام و رهبری را زیر سئوال می برند و آشکارا از براندازی نظام حمایت می کنند ، دعوای بنده و شما ، چه دردی را دوا خواهد کرد؟
شما اهل قلم هستین ، شما جانباز نخاعی گردن هستین و برای بنده تکلیف است حرمت شما را حفظ کنم.
به والله قسم فقط دشمنان ، از دعوای ما خوشحال می شوند ولا غیر.
با این وجود بخاطر مصلحت نظام و کشور بنده از ادامه کینه ورزی با شما دست خواهم کشید و در برابر دیدگان تمام کاربران سایت فاش نیوز از شما معذرت میخواهم.
اگر خاطر شما را مکدر نمودم ، معذرت میخواهم.
اگر باعث دلخوری شما شدم ، معذرت میخواهم.
برادر من ، معذرت میخواهم.
من هرگز از اینکه نام ایثارگری دارم ، از هیچکس و هیچ جا نه طلبکارم ، نه توقعی دارم.
برادر من ، فقط فکر نکن بنده کم آوردم ، فحاشی هم بلدم ، ولی اما ... بماند.
امیدوارم به حرف مطلب بنده برسید ، که حتما" رسیده.والسلام
وفا سلام . برات یه بار دیگه جواب خوبی گذاشتم که حالشو ببری ... ولی فاش دوباره مثل پدر دومینک صلیب چوبیشو برداشت و موعظه رو شردع کرد . جای تاسف داره که یه همچین سایتی مخاطباش به عدد انگشتان دست رسیده که نشانگر تند روی و بی انگیزگی سایته ! اینکه چند تا مطلب میرن تا سربرج بشه یا پولی بگیرن برن حالشو ببرن واولیلا ...
حالا شما فکر کن جوابمو دادی !!! آره دا.... بمون تو همین خیالات
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi