شناسه خبر : 77714
یکشنبه 30 شهريور 1399 , 08:45
اشتراک گذاری در :
عکس روز

جانبازان پرریسک رفت‌وآمد فامیلی نکنند

جانبازان پرریسک رفت‌وآمد فامیلی نکنند/ درصورت بروز علایم کرونا با 1671 تماس بگیرید

مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران در صورت مواجهه با این بیماری از سراسر کشور می‌توانند با شماره ۱۶۷۱ تماس بگیرند.

محمد اسماعیل علیپور، مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به افزایش شیوع ویروس کرونا گفت: با توجه به شروع موج جدید ویروس کرونا در سراسر کشور و اینکه در شرایط فعلی آمار مبتلایان به ویروس کووید 19 افزایش یافته است لازم است که ایثارگران و جانبازان مواردی را برای مقابله و پیشگیری از این بیماری مورد توجه قرار دهند.

وی ضمن توصیه به جانبازان و ایثارگران برای مقابله با ویروس کرونا، افزود: باتوجه به اینکه رفت‌ و آمدهای فامیلی یکی از عوامل افزایش شیوع ویروس کرونا است و افراد ناقل هیچ علامتی را از خود بروز نمی‌دهند لازم است که ایثارگران و جانبازانی که پر ریسک محسوب می‌شوند از جمله ایثارگران و جانبازانی که مبتلا به بیماری دیابت و فشار خون‌اند و یا ایثارگرانی که از داروهای تضعیف‌کننده سیستم ایمنی استفاده می‌کنند رفت‌وآمدهای فامیلی را متوقف کنند.

علیپور در ادامه تصریح کرد: ایثارگران و جانبازان تا حد امکان از شرکت در اجتماعات خودداری و برای رفت‌و آمد از وسیله نقلیه شخصی استفاده کنند و از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده نکنند. ایثارگران هنگام خروج از منزل از ماسک استفاده کنند و در صورت عدم امکان شست‌و شوی دست‌ها حتماً مواد ضدعفونی کننده به همراه داشته باشند.

مدیرکل پیشگیری و بهداشت روانی بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: ایثارگران و جانبازان در صورت بروز علایم بیماری از سراسر کشور می‌توانند با شماره 1671 تماس بگیرند و درصورت لزوم کارشناس بیمه دی آن‌ها را به پزشک ارجاع خواهد داد، علاوه بر این شماره تماس می‌توانند وارد سایت بیمه دی شوند و اطلاعات خود را در قسمت مربوط به بیماری کرونا وارد کنند تا کارشناسان مربوطه با آنها تماس بگیرند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi