شناسه خبر : 78312
دوشنبه 28 مهر 1399 , 08:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

اوحدی: ایثارگری کادر درمانی کشور در دنیا بی‌نظیر است

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران صبح روز یک‌شنبه 27 مهرماه در محل سالن جلسات حوزه ریاست بنیاد با هیئت رییسه و جمعی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری دیدار و گفت‌وگو کرد.
 
دیدار رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعضای شورای عالی نظام پرستاری/ایثارگری کادر درمانی کشور در دنیا بی‌نظیر است
مهندس سعید اوحدی در این نشست ضمن تبریک حلول ماه ربیع‌الاول؛ درباره وضعیت حاکم بر دنیا گفت: جامعه بشریت گرفتار بلایی شده که همه چیز آن نامشخص است و بعد از گذشت حدود ۹ ماه از وضعیت کرونا، هنوز دنیای علم در سردرگمی کامل و اظهارنظرهای متفاوت است.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن اشاره به مسئولیت سنگین پرستارها در مقابله با کرونا، گفت: هم پزشکان و هم دیگر عزیزان کادر درمان در مقابله با کرونا واقعاً از جان گذشته و با ایثار تمام، همه توانشان را برای کمک به هم‌وطنان درگیر با این ویروس به‌کار گرفته‌اند و در این میان پرستارها در همه ساعات بر بالین بیماران حاضر هستند که کار بسیار سخت و طاقت‌فرسایی است.
وی افزود: عملکرد کادر درمان کشور ما در مقابله با این ویروس، با همه دنیا متفاوت بود. در بسیاری از کشورهای دنیا شاهد بودیم که پرستارها خسته شده و در بیرون بیمارستان‌ها تحصن کرده بودند اما کادر درمانی در بیمارستان‌های کشور بالای سر بیمار خود تحصن و اعلام کرده بودند تا بیمارانشان درمان نشوند، بیمارستان را ترک نخواهند کرد. این روحیه نشأت گرفته از ارزش والا و مقدسی است که ما در دفاع مقدس هم شاهد آن بودیم و نمونه آن را در دنیا نداریم.
اوحدی با اشاره به تأکیدات مقام معظم رهبری درخصوص مقابله با کرونا، گفت: باید همه ظرفیت‌ها و استعدادهای کشور برای ایجاد عزم ملی در راستای مقابله با ویروس کرونا به کار گرفته شود.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران درباره تعیین مصداق شهدای سلامت عنوان کرد: براساس آیین‌نامه تنظیم‌شده توسط شورای عالی امنیت ملی مقرر شده است کمیته‌ای با مسئولیت وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و با عضویت بنیاد شهید و امور ایثارگران، سازمان امور اداری و استخدامی و شورای عالی امنیت ملی تشکیل و نسبت به تعیین مصادیق شهدای عرصه سلامت تصمیم‌گیری کنند.
وی افزود: این کمیته با دعوت وزیر محترم بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تشکیل شده است و ان‌شاءالله به زودی براساس لیستی که در اختیار این وزارتخانه است، شهدای عرصه سلامت معرفی خواهند شد.
لازم به ذکر است در این نشست محمد میرزابیگی، رییس سازمان نظام پرستاری هم به نمایندگی از اعضای شورای عالی نظام پرستاری به بیان مشکلات پرستاران در مقابله با کرونا و درخواست‌های آن‌ها پرداخت.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi