شناسه خبر : 78493
پنجشنبه 08 آبان 1399 , 13:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

ضرورت عدالت در اجرای ماده ۳۸

علی مهربان (جانباز و برادر شهید) - از ابلاغ آیین نامه اجرایی ماده ۳۸ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران و پس از اجرای بخش اول و در آستانه اجرای بخش دوم پرداخت مطالبات و در میانه‌ی انبوهی از نظرات مثبت و انتقادات؛ بنده نیز گفتار مختصری با جناب اوحدی ریاست عالی بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور دارم.

شما با همراهی سازمان برنامه توانستید بلافاصله پرداخت ها را آغاز کنید که بسیار کاری بزرگ و شایسته در این شرایط وخیم اقتصادی کشور است.

سفره متوسط ایثارگران کوچک تر از طبقه متوسط جامعه است و نیازمند چنین حمایت هایی هستند اما آنچه درد است، نبود نگاه متوازن و عادلانه در مسیر تدوین و اجرای آیین نامه مذکور است. مشمول نشدن گروه هایی از جانبازان و محاسبه غیرشفاف ضرایب و سنوات جوانب پرسش برانگیز مسیر اجراست.

جانبازان حوادث پیش و پس از انقلاب و جانبازان مردمی و جانبازان پس از جنگ در مقاطع حساس جانفشانی ها کردند و اکنون چشم شان به اجرای عادلانه ی ماده ۳۸ و سایر مواد قانونی حمایتی هستند.

به شمول آوردن کلیه جانبازان حالت اشتغال از کار افتاده کلی یک مطالبه جدی است که نباید به دست فراموشی سپرد.

اینستاگرام
سلام
شرط اینکه قوانین عادلانه نوشته و اجرا شود این است که :
1- بنیاد، تبدیل به وزارتخانه ای پاسخگو باشد
2- مدت رزمندگی و حضور در جبهه ، دارای امتیاز ایثارگری باشد
3- همه ایثارگران به تناسب و به عدالت، شامل حمایت قرار داده شوند
در حال حاضر جانباز اعصاب و روان 24درصد که بنیاد به 20درصد گرد می کند، با یک درصد اختلاف، و با داشتن خانواده ، محروم از حقوق حالت اشتغال و حتی شرکت در کمیسیون ها می شود!؟
بسیاری از جانبازان 25درصد و بالاتر که خود با زحمت توانسته اند حق بیمه با کارگری واریز کنند با ده تا 20 روز بازنشستگی محروم از حقوق حالت اشتغال بنیاد هستند ؟!
تنها گناهشان اینکه زودتر به بنیاد مراجعه نکردند
ریشه همه فسادها، در کشور همین بی عدالتی ها است
درود بر هموطن عزیز پیشنهاد شما مشکل هزاران رزمنده سالیان جنگ می باشد که به عنوان ایثارگر محسوب نمی‌شوند آن موقع رزمنده ها می جنگیدند برای دفاع از این مملکت نه برای درصد جانبازی ضرورت عدالت برای نجات این پیشکسوتان الزامی می باشد
با سلام.واقعانهایت بی عدالتی ناحقی در حق جانبازان شده بخصوص جانبازان حالت اشتغال به بهانه های مختلف نبودبودجه وووووو!'امیدواریم جناب اوحدی ازآنجایی که ماده 38ومعوقات و پرداخت آن زمان ایشان اتفاق افتادتلاش کنندتابقیه جانبازان بحق وحقوق خودشان برسند.انشاءالله
باسلام؛
بنده‌ بعنوان یک جانباز ۷۰درصد از کار افتاده کلی و دائم،
به جرم شاغل بودن ،بابت جانبازی ام ،ریالی از بنیاد شهید دریافت نمی کنم ،با این اوصاف حرفی هم برای گفتن ندارم؛
زیرا ؛ به گفته شما تا زمانی که ظلم و فساد باشد اجرای عدالت غیر ممکن کسی به خواسته ما توجه ی نمی کند !!!؟؟؟
سلام
من جاتباز 55 درصد هستم چند بار اعزام داوطلبانه داشتم چون اخرین بار اعزام هم به صورت بسیجی بودم ولی چون تو خط مقدم مجروح نشدم از مزایای ماده38 بهره مند نشدم ضمن اینکه حالت اشتغال بنیاد هم هستم
لطفا به گوش جناب اوحدی برسانید
سلام ودرودبه فاش نیوزکه دراین خصوص اطلاع رسانی کردندتاشاهددل مسئولین برحم آمدماجانبازان حالت اشتغال بنیادباحکم ازکارافتادگی را آدم حساب کنند.شاهدمتوجه وجودماهاهم بشوند.ماده 38حقی است که ضایع شده وعده ای زیادراازامتیازات این ماده حذف کردند!باید اعتراف کردوحقیقت را گفت که دراین خصوص بجزفاش نیوزوتاحدی شبکه ملی ایثارگران بقیه سکوت کردندوحرفی نمی زنند.راستی این همه تشکیلات ایثارگری که خودشان را نماینده ماهامعرفی میکنندکجایند؟!باتشکرازسایت فاش نیوز.
با سلام ، مدتی است صحبت ماده 38 و حقوق حالت اشتغال جانبازان در همه جا مطرح است و هر کسی هم نظری می دهد حتی مسئولین راجعب معوقات و ... ولی هیچ مسئولی از در اختیار گذاشتن حکم حقوقی جانباز که حق مسلم اوست به طور شفاف پاسخ نمی دهد و مثل اینکه بیشتر دوست دارند آب گل آلود باشد به همین دلیل همش امروز فردا می کنند و آخر هم معلوم نشد حکم حقوقی جانباز ان حالت اشتغال ، شامل ماده 38 که از بنیاد حقوق دریافت می کنند را ، کی باید صادر کند، طبق قانون جامع ، ستاد کل نیروهای مسلح می بایست حکم حقوقی جانبازان ماده 38 را صادر و به بنیاد ارسال کند ، مشکلی که الان و همیشه بوده این است که دریافتی جانبازان با هم متفاوت است و هیچ کس متوجه نمی شود چرا که نحوه محاسبه معلوم نیست چون که حکم حقوقی در اختیار ذینفع که جانباز باشد نیست! چرایش را باید مسئولین جواب بدهند که نمی دهند.
بخدا قسم که این قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران را از تمام ارگان‌ها بویژه بنیاد شهید حرف کنید !!!!چرا که نه تنها ما را مردم لعنت می‌کنند ،مهمتر اینکه از نظر تسهیلات و مالی ۱۰درصد آن هم نه ظرف این۹سال اجراع. شده نه می‌شود ،میانگین سن این بزرگواران به۶۰سال رسیده !!!!!ترا به اون شخصی که میپرستید حذف کنید ما را در این دنیا مدیون مصنوعی مردم کردید ،نگذارید بعد مرگمان هم لعنت کنند این مردم نجیب!!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi