شناسه خبر : 79434
چهارشنبه 19 آذر 1399 , 10:37
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۱۶۶نفر از اساتید و مبلغان حوزه:

نارسایی‌ها حاصل مدیریت ‌اشرافی و امید به بیرون مرزهاست

جمعی از اساتید حوزه‌های علمیه در بیانیه‌ای اعلام کردند: هنوز گروهی از تصمیم‌گیران ما آدرس ‌اشتباه به مردم می‌دهند و حل مشکلات را در مذاکره و ارتباط با آمریکا می‌دانند و از خسارت‌های وارده در اثر بی‌برنامگی و گره زدن همه امور زندگی و معیشت مردم به مذاکره و ایجاد رابطه عبرت نمی‌گیرند.

۱۶۶ نفر از اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور با صدور بیانیه‌ای ضمن ابراز تأسف از فاصله زیاد کشور در حوزه‌های فرهنگ، عدالت اجتماعی، اقتصاد و معیشت با اهداف انقلاب اسلامی، تأکید کردند، نارسایی‌های موجود در کشور، حاصل مدیریت ‌اشرافی، رانتی و نگاه به بیرون مرزها است.
به گزارش فارس، در این بیانیه آمده است: انقلاب اسلامی ایران بر محور دین، عدالت، آزادگی و عقلانیت علی‌رغم دشمنی‌های فراوان جبهه استکبار، موفقیت‌های چشمگیر و غیرقابل انکاری در عرصه‌های تولید علم، امنیت ملی، صنایع دفاعی، هوافضا، صنایع هسته‌ای، فناوری نانو، حوزه سلامت و بهداشت، علوم زیستی و ژنتیک و موارد متعدد دیگری در منطقه و جهان داشته است که او را از مهم‌ترین قدرت‌های تأثیرگذار بر معادلات منطقه‌ای و جهانی ساخته است. این توفیقات در سایه تکیه بر ارزش‌های انقلابی، مدیریت جهادی، نیروهای خودی و میدان دادن به جوانان با انگیزه و خلاق با محوریت ولایت به عنوان حجت موجه ما در زمان غیبت صورت گرفت.
اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور افزودند: مع‌الأسف با وجود همه این پیشرفت‌ها در حوزه‌های فرهنگ، عدالت اجتماعی، اقتصاد و معیشت فاصله زیادی با اهداف انقلاب اسلامی داریم. امروزه ولنگاری فرهنگی، نابسامانی فضای مجازی، تبعیض، تورم افسارگسیخته، گرانی‌های روزانه و گاه ساعتی در مسکن و خودرو و نیازهای اولیه مردم، بی‌ثباتی قیمت‌ها، احتکار، قاچاق کالا از مبادی رسمی، اوضاع ناپایدار بازار سرمایه و بورس، عدم نظارت بر بازار و... آلام و دردهای جامعه ماست که وضعیتی طاقت‌فرسا به وجود آورده و با سلب اعتماد و دلسردی مردم، چهره‌ای ناکارآمد از نظامی کارآمد را به تصویر کشیده است. به خوبی می‌دانیم این نارسایی‌ها حاصل مدیریت ‌اشرافی و رانتی، امید و نگاه به بیرون مرزها، شرطی کردن اقتصاد، خودتحریمی، گرو گرفتن معیشت مردم به نفع مقاصد سیاسی، ارتباط باندها و شبکه‌های فساد با برخی صاحبان مقام و قدرت، سوءمدیریت و ضعف تدبیر است که سفره مردم را کوچک و آنها را دچار خستگی و عصبانیت از عملکرد مسئولان کرده است.
در ادامه بیانیه مذکور آمده است: تأسف‌بارتر اینکه هنوز گروهی از تصمیم‌گیران ما آدرس ‌اشتباه به مردم می‌دهند و حل مشکلات را در مذاکره و ارتباط با آمریکا می‌دانند و از خسارت‌های وارده در اثر بی‌برنامگی و گره زدن همه امور زندگی و معیشت مردم به این مذاکره و ایجاد رابطه عبرت نمی‌گیرند. این رویکرد ذلیلانه، دشمن را در به شهادت رساندن سرمایه‌های ارزشمند نظام و انقلاب همچون حاج قاسم سلیمانی و شهید فخری‌زاده، جری‌تر کرده و باعث شده است بانیان مذاکره، دچار تزلزل و تردیدافکنی در گرفتن انتقام شوند.
امضاکنندگان این نامه با تبعیت از فرمایشات حکیمانه رهبر فرزانه انقلاب در جمع سران قوا و الهام از رهنمودهای ایشان ضمن قدردانی از خدمات انجام‌شده مسئولین، انتظار دارند: 1- قوه مجریه به ویژه شخص رئیس‌جمهور با حضور خود در متن مردم و عرصه خدمت‌رسانی، فرصت باقیمانده را غنیمت دانسته و تمام همتشان را برای جبران مافات به کار گیرند تا با خاطره بهتر دولت را به پایان رسانند. 2- قوه مقننه با انجام دقیق وظایف نظارتی و تصویب قوانین راهگشا و فوریتی، دولت را در کار و تلاش بیشتر یاری رسانده و انتظار مردم را از مجلس انقلابی برآورده نمایند. 3- قوه قضائیه با به‌کارگیری بیشتر عناصر شجاع، باتقوی و کاردان بدون هیچ محافظه‌کاری با مفسدان و اخلالگران در هر منصب و مقام و با هر اسم و نامی برخورد قاطع کرده و نتیجه را به طور شفاف اطلاع‌رسانی نمایند.
اساتید حوزه‌های علمیه و مبلغان سراسر کشور خاطرنشان کردند: در خاتمه از ملت شریف ایران، صاحبان اصلی انقلاب و صابران در سختی‌ها از آغاز نهضت تاکنون انتظار می‌رود با بصیرت همیشگی خود حساب وادادگان دنیاطلب و مرعوبین منفعل را از انقلابیون اصیل جدا ساخته، با همدلی مومنانه و پیشگامی خیرین، انصاف و رحم بین یکدیگر و تضرع به درگاه ربوبی موجبات نزول رحمت الهی و گشایش در زمانه عسرت شوند. امید که با استقامت بر عهدمان با امام و میثاقمان با شهدا زمینه‌ساز ظهور حضرت بقیه‌الله الاعظم ارواحنا له الفداء باشیم.
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi