شناسه خبر : 79537
سه شنبه 25 آذر 1399 , 09:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تعبیر تکان‌دهنده شهید همت از دولت فرانسه چه بود؟

تعبیر تکان‌دهنده شهید همت از دولت فرانسه چه بود؟

شهید همت در جمع رزمندگان لشکر ۲۷ محمد رسول الله (ص) در خصوص دولت فرانسه تعبیری به‌کار برد که در زمان خودش بسیار تکان‌دهنده بود.

به نقل از تارنمای مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس، در کتاب کوهستان آتش (کارنامه عملیاتی لشکر 27 محمد رسول‌الله در عملیات والفجر 3 و والفجر 4) که به‌تازگی با همکاری انتشارات مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس و نشر 27 منتشر شده، روایتی تکان‌دهنده از شهید حاج ابراهیم همت از کمک‌های فرانسه به عراق در جنگ مطرح شده است. در ادامه می‌خوانیم:

جالب است بدانید که فرانسوی‌ها، مطابق قوانین خودشان، مجاز نیستند تسلیحات فوق مدرنشان را غیراز ارتش‌شان به کشور دیگری بفروشند. مع‌الوصف آمده‌اند و قوانین خودشان را، دور زده‌اند. مدعی شده‌اند که ما این سوپر اتاندارهای نیروی دریایی کشورمان را به عراق نفروخته‌ایم، بلکه فقط آنها را اجاره داده‌ایم.

بماند که چنین جنگنده‌هایی چون جزء تسلیحات سازمانی نیروی هوایی عراق نبوده‌اند، قطعاً خلبان عراقی هم ندارند. چه کسی آن‌ها را به پرواز درمی‌آورد؟ خلبان‌های فرانسوی. لذا دولت فرانسه، عین روسپی‌های سیاسی، این‌قدر کرم می‌ریزد و آن‌قدر بر سر واگذاری سوپراتاندارد و موشک اگزوسه به عراق تبلیغات به راه می‌اندازد، که در ایران اجرای دو عملیات والفجر 2 و 3، حدود 15 روز به تعویق می‌افتد.

نکته بعدی آنجاست که چند شب پیش، تلویزیون دولتی فرانسه در بخش خبری خودش، صراحتاً اعلام می‌کند؛ تحویل این هواپیماها به عراق، صرفاً باهدف کمک به رژیم صدام، جلوگیری از سقوط آن و ممانعت از رشد انقلاب اسلامی در منطقه انجام گرفته است. بعد هم در کمال رذالت و وقاحت، اعلام می‌کند: هم‌اکنون بیش از 600 مستشار نظامی فرانسوی در ارتش عراق خدمت می‌کنند.

در اواخر عملیات والفجر۔ 1، با یک پناهنده‌ عراقی صحبت کردم. او که از لشکر یک مکانیزه ارتش عراق بود، به من می‌گفت: در ایجاد میدان‌های مین و مواضع کمین سپاه چهارم در مناطق شمالی و جنوبی فکه، مستشارهای نظامی فرانسوی و روسی، نقش اصلی را ایفا می‌کردند. با چشم خود دیدم که در لشکر خودمان، یک مستشار روسی و یک مستشار فرانسوی داشتند بر سر اینکه موانع ایجاد شده توسط کدام‌یک از آن‌ها برای ایرانی‌ها عبورناپذیر است، باهم شرط‌بندی می‌کردند.

راستش برای مدتی حرف‌های این نظامی پناهنده‌ عراقی را باور نکردم. آخر فرانسه کجا در ارتش عراق مستشار دارد؟ تا اینکه خود عراقی‌ها بر اثر فشار فرانسه اعلام کردند: 600 مستشار فرانسوی، یک‌هزار و 500 مستشار مصری، 5 هزار مستشار روسی و یک تعداد مستشار آمریکایی، در ارتش عراق حضور دارند.

خب؛ واقعاً امروزه چه کسی دارد رژیم صدام را می‌چرخاند؟ چه کسی دارد چند و چون ایجاد خطوط پدافندی و احداث انواع موانع ضد پیاده را به ارتش عراق آموزش می‌دهد؟ فقط و فقط دولت‌های استکباری، ولاغیر. همه‌ شیاطین عالم، در جبهه حمایت از صدام، جمع‌اند.

منبع: tasnimnews خبرگزاری تسنیم
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi