شناسه خبر : 79726
چهارشنبه 03 دي 1399 , 11:40
اشتراک گذاری در :
عکس روز

طرح تحول اداری نماینده‌ی ایثارگر، طرح برتر مجلس شناخته شد

بر اساس این طرح، تمرکزگرایی حذف، و بسیاری از اموری که قابل حل و فصل در محل است به خود مردم واگذار می‌شود...

فاش نیوز -  طرح اصلاح بنیادین نظام اداری کشور که از سوی یک نماینده ایثارگر به جشنواره شهیدمدرس مجلس ارائه شده بود، به عنوان طرح برتر انتخاب شد.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، برای نخستین بار در "جشنواره شهید مدرس" که به ابتکار مجلس شورای اسلامی برگزار می شود، یک طرح تحول اداری نماینده‌ی فرزند شهید به عنوان طرح برتر نمایندگان مجلس برگزیده شد.

ابوالفضل ابوترابی، نماینده ایثارگر نجف‌آباد، تیران و کرون در یازدهمین دوره‌ی مجلس شورای اسلامی در حاشیه‌ی جلسه‌ی علنی اظهار داشت: هر سال به عنوان طرح‌های برتر و نمونه کشور که نمایندگان مجلس ارائه می‌دهند، طرح برتری انتخاب و لوح تقدییر داده می‌شود. در این دوره نیز به عنوان طرح نمونه‌ی نمایندگان، طرح بنده که در مورد "اصلاح بنیادین نظام اداری کشور" است برگزیده شد.

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در توضیح طرح اصلاح بنیادین نظام اداری کشور خاطر نشان کرد: بر اساس این طرح، تمرکزگرایی حذف، و بسیاری از اموری که قابل حل و فصل در محل است به خود مردم واگذار می‌شود تا نقش آفرینی کنند.

نماینده‌ی دوره‌ی دهم و یازدهم مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در طرح اصلاح بنیادین نظام اداری کشور 24 نوع از اختیارات وزارتخانه‌ها به شهرداران، دهیاران و شوراهای شهر و روستا واگذار شده و مردم می‌توانند به صورت مستقیم و موثر نقش‌آفرینی کنند و حتی بروند در شوراها نطق 5 دقیقه‌ای داشته باشند.

عضو مجمع نمایندگان استان اصفهان با اشاره به اهمیت این طرح متذکر شد: در صورت اجرای طرح اصلاح بنیادین نظام اداری کشور و واگذاری 24 نوع از اختیارات دولت، مردم نسبت به مصوبات شورا حق اعتراض دارند و حتی در رأی‌گیری می‌توانند شرکت کنند و رأی بدهند تا تمرکززدایی انجام شود.

عضو فراکسیون ایثارگران مجلس شورای اسلامی در خصوص قابلیت اجرایی این طرح تصریح کرد:  طرح اصلاح بنیادین نظام اداری، اسناد پیوست دارد و یکصد نفر به مدت6 سال به صورت شبانه‌روز بر روی آن مطالعه کرده‌اند و منابع مالی آن همین منابعی است که به وزارتخانه‌ها داده می‌شود؛ با این تفاوت که این منابع بین شهرها و روستا‌ها تقسیم خواهد شد.

عضو فراکسیون فرزندان شاهد در پایان شفافیت طرح را از مهم‌ترین ویژگی‌های آن عنوان کرد و افزود: کل درآمد و هزینه‌ی اجرای طرح، در هر شهر و روستا، برای مشاهده‌ی مردم بر روی سایت قرار خواهد گرفت و مردم می‌توانند نتایح آن را به نحو احسن مشاهده کنند.

پایان

اینستاگرام
سلام
این طرح ها برای کشورهای توسعه یافته مناسب است
در ایران جواب نداده همه به دنبال خصولتی هستند که ا زدولت بودجه بگیرند و شرکت های خصوصی افتتاح کنند به بهانه خصوصی سازی
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi