شناسه خبر : 79793
یکشنبه 07 دي 1399 , 10:06
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از صبر مضاعف همسر اولین شهید مدافع حرم

«فهیمه ترک» گفت: چون همسرم اولین شهید مدافع حرم بود برای برخی سوال بود که چرا به سوریه رفته؟ اما آن‌ها این را نمی‌دانستد که عشق و علاقه قلبی شهدا برای دفاع از حرمین شریفه به چه صورت بود.

 

«فهیمه اکبری» همسر شهید «محرم ترک» در برنامه «عصر مقاومت» درباره همسر شهیدش اظهار داشت: وقتی جمعه‌ها به بهشت زهرا می‌آیم دیگر دلم نمی‌خواهد برگردم و مدام دست دست می‌کنم که دیرتر بروم. ما ۹ سال زندگی مشترک داشتیم و زمانی که می‌خواستم جبران محبت هایش را کنم می‌گفتم می‌خواهی به ماموریت بروی من هستم و انگار دنیا را به او می‌دادند، چون که عاشق کارش بود. وقتی آقای رسول خلیلی شهید شده بود همسرم به این قطعه آمد و اینجا را برای جایگاه خودش انتخاب کرد.

همسر اولین شهید مدافع حرم: می‌گفتند همسرت پول گرفته تا به سوریه برود!

اکبری ادامه داد: آقا محرم اولین شهید سوریه بود و در آن روز‌ها هیچکس نبود که حس کنم مرا درک می‌کند و خیلی روز‌های سختی بود. در صورتیکه بعد از آن هر شهیدی که از سوریه می‌آوردند خانم‌های شهدا در کنار همدیگر بودند و برای آرامش هم تلاش می‌کردند.

وی درباره آشنایی با همسرش گفت: ما در هیئت با هم بودیم و همسرم با برادرهایم دوست بود و در سال ۸۲ بعد از ماه صفر به خواستگاری من آمد. فرزندانم در ماه محرم به دنیا آمدند و همسرم هم در ماه محرم به شهادت رسید.

این همسر شهید، در پاسخ به این سوال که بعد از شهادت از همسرتان هدیه گرفتید؟ گفت: بله توانی که گرفتم هدیه ام بود. چون خیلی وابسته بودم فکر نمی‌کردم بتوانم توانایی بدون او زندگی کردن را داشته باشم و حتی تا یکسال بعد از شهادتش به خانه ام نمی‌رفتم و در نهایت از خودش خواستم برایم دعا کند.

همسر اولین شهید مدافع حرم: می‌گفتند همسرت پول گرفته تا به سوریه برود!

اکبری ادامه داد: روزی که قرار بود به تهران بیاید قبلش با هم صحبت کردیم، اما خبری نشد و از تماس‌ها مشکوک شدم و بالاخره گفتند محرم شهید شده است. چون همسرم اولین شهید مدافع حرم بود برای مردم سوال بود که چرا به سوریه رفته؟ به اجبار رفته یا به او پولی داده‌اند؟ اما مردم این را نمی‌دانستند که عشق و علاقه قلبی شهدا برای دفاع از حرم اهل بیت (ع) به چه صورت بود.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi