شناسه خبر : 80354
سه شنبه 30 دي 1399 , 09:21
اشتراک گذاری در :
عکس روز

«حاج یونس»، مردی برای تمام فصول+ تصاویر

حاج یونس با چفیه آن سال‌ها و کلاه بافتنی زمستانه این سال‌ها هنوز همان حاج یونس است، مردی برای تمام فصول که حکم «پدر» زیارتگاه هویزه را دارد.

 

سردار «حاج یونس شریفی» برای اهالی دشت آزادگان و هویزه و صد البته، خانواده‌ها و دوستداران شهدا نامی آشناست.

همرزم و یادگار شهیدان والامقام، مسوول جان برکف عملیات سپاه هویزه در روز‌های آغاز تهاجم دشمن، زخمی عشق حماسه هویزه، جانبار و سردار سر به دار روز‌های بعد از فراق یاران، مسوول تفحص شهدای هویزه، فرمانده سپاه آبادان، راوی کتاب ماندگار «گزارش به خاک هویزه»، مدیر اسبق و عضو فعلی هیأت امنا و ستاد فرهنگی زیارتگاه شهدای هویزه، شیخ و بزرگ طایفه و محور وحدت منطقه، موکب دار اربعین سالار شهیدان (ع)، هیأتی، جهادی، سردار رزمنده مدافع حرم، راوی و...

حاج یونس، اما برای زیارتگاه شهدای مظلوم کربلای هویزه، حکم «پدر» را دارد؛ حکم بزرگتر را، اما نه از آن بزرگتر‌ها که فقط بزرگتری بلدند و دست به سیاه و سفید نمی‌زنند؛ حاج یونس خوب پدری می‌کند و از هیچ کاری برای شهدا دریغ ندارد. مرد مخلص میدان است و میزبان مهمانان شهدا. اهل عمل است؛ نه ادعا.

امسال هم در برهه خطیر ۴۰ سالگی و با وجود بیماری خطرناک کرونا اگر چه خانواده شهدا خیلی کمتر از هر سال در جوار جگرگوشه‌هاشان در زیارتگاه شهدای هویزه حضور داشتند، اما حاجی و تیم باصفا و وفادار همراهش مثل هر سال وسط میدان بودند.

گاهی جلوی دوربین خبرنگار صدا و سیما و در حلقه مشتاقان و خادمان شهدا، گلاب وجود شهیدان را می‌‎پراکند و گاه، پای دیگ آش نذری دعای ندبه صبح جمعه و بیشتر هم در آشپزخانه‌ای که میزبان بی منت سفره شهداست پیدایش می‌کردیم. حتی دیدار مسوولان استانی با ایشان هم در محوطه بیرونی همین آشپزخانه انجام می‌شد.

حاج یونس با چفیه آن سال‌ها و کلاه بافتنی زمستانه این سال‌ها هنوز همان حاج یونس است، مردی برای تمام فصول. روزگاری پای کار دفاع و نبرد جانانه از خاک وطن؛ آن قدر که حتی یک پایش را در ضیافت مینی موذی و ناجوانمرد، زودتر از خودش روانه بهشت کند! روزی دل بریدن از فرزند نورسیده‌ای که هنوز نگاهش به نگاهش نیفتاده و وانهادن دیدار به قیامت! لحظه‌ای در میانه سیل خوزستان تا کمر در آب و شب و روز از پای ننشستن؛ و... خلاصه، ماندن و ماندن و ماندن پای کار انقلاب و ایران، کار همیشگی حاج یونس است.

این‌ها تنها برخی از ویژگی‌هایی است که حاج یونس را از خیلی دیگر از رزمنده‌های دیروزی متمایز می‌کند. حاج یونس، حاج یونس است چه با چفیه و چه هر طور دیگر.

در ادامه تصاویری از حاج یونس زیارتگاه شهدای هویزه آمده است.

حاج یونس، مردی برای تمام فصول

حاج یونس، مردی برای تمام فصول

حاج یونس، مردی برای تمام فصول

حاج یونس، مردی برای تمام فصول

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi