شناسه خبر : 80952
پنجشنبه 30 بهمن 1399 , 08:28
اشتراک گذاری در :
عکس روز

روایتی از نابینایی یک جانباز به دلیل تحریم اشک مصنوعی

جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس تحریم‌ها را جنایتی بزرگ‌تر و وحشتناک‌تر از بمباران اتمی هیروشیما عنوان کرد.

روایتی از نابینایی یک جانباز به دلیل تحریم اشک مصنوعی

خبرگزاری فارس ـ‌ اراک؛ علی جلالی‌فراهانی از جانبازان شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس است که امروز از وی به عنوان سند جمهوری اسلامی ایران در دادگاه لاهه مبنی بر استفاده رژیم بعثی عراق از سلاح‌های شیمیایی یاد می‌شود.

این جانباز که سرگذشت زندگی‌اش در قالب کتاب‌های مختلف از جمله «نفس‌های خردلی» و «سفر به روایت سرفه‌ها» و... منتشر شده است، تحریم‌ها را جنایتی بزرگ‌تر و وحشتناک‌تر از بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی و بمباران شیمیایی رژیم بعثی عراق می‌داند.

 جلالی فراهانی که به دلیل شیمیایی شدن در جبهه‌های جنگ بیش از دو ماه در یکی از بیمارستان‌های ژاپن در کما بود، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک می‌گوید: امروز بزرگ‌ترین جنایت علیه بشریت تحریم‌های آمریکا و استکبار علیه مردم مستضعف دنیا به ویژه ایران اسلامی است، در قصه تحریم‌ها آن چیزی که در قانون بین‌الملل آمده رعایت نمی‌شود که این بر خلاف اصول اخلاقی و انسانی است.

جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس می‌افزاید: جنگ تخاصمی است که یک یا چند دولت با یک یا چند دولت دیگر دارند که در جریان این جنگ غیرنظامیان در آن دخالتی ندارند و بنابراین آثار جنگ هم نباید دامنگیر آنان شود، بر اساس قوانین جنگی کشورهای متخاصم حق سرایت جنگ به افراد غیرنظامی را ندارند و باید به برخی قوانین احترام بگذارند، از جمله اینکه حمله به بیمارستان‌ها و آمبولانس‌ها ممنوع است، در قصه تحریم‌ها هم تعریف‌های مشابهی شده است، به طور مثال داروها نباید در لیست تحریم‌ قرار بگیرد اما می‌بینیم آمریکا و قدرت‌های به ظاهر بزرگ استکبار برای فشار به ایران دارو را در لیست تحریم‌ها قرار داده‌اند و به دلیل همین تحریم‌ها و نرسیدن دارو به بیماران خاص و بچه‌های پروانه‌ای آنها جانشان را از دست می‌دهند.

وی بیان می‌کند: در جنگ بین یمن و عربستان بسیاری از زنان و کودکان بیگناه به علت نرسیدن غذا و دارو کشته می‌شوند به راستی گناه این خانواده‌ها چیست و چرا آنان باید قربانی شوند؟

جلالی با اشاره به زمان بربریت می‌گوید: در زمان بربریت که ابزاری برای جنگ نبود، در جنگ‌ها از روش محاصره برای فشار وارد کردن به یکدیگر استفاده می‌شد و امروز به جرات می‌توان گفت آمریکا به دوران بربریت بازگشته و در دوره بربریت نوین قرار گرفته است.

وی روش‌ آمریکا را ناجوانمردانه‌ترین روش جنگی در دوران معاصر دانسته و می‌افزاید: امروز بزرگ‌ترین جنایت جنگی که بعد از جنگ هیروشیما در حال رخ دادن است،  جنایت تحریم‌ها است که به سرکردگی دولت آمریکا و دیگر کشورهای غربی علیه مردم ایران استفاده می‌شود.

جانباز شیمیایی دوران هشت سال دفاع مقدس می‌گوید: در قصه واکسن سوال این است که چرا آمریکایی‌‌ها واکسن تولیدی خود را ابتدا بر روی مردم آفریقا تست می‌کنند، اگر واکسن خوبی است چرا در کشور خودشان که بالاترین آمارهای ابتلا را دارند تست نمی‌کنند.

جلالی بیان می‌کند: واکسن تولیدی ایران، ابتدا در داخل کشور تست می‌شود، در مرحله تست انسانی به مرحله از شجاعت دست پیدا کرده‌ایم که ابتدا روی خودمان تست کنیم.

وی خاطرنشان می‌کند: تحریم‌ها ایران را قوی‌تر می‌کند، با تحریم ایران ساخته شد، جای بسی تاسف است که بعضی‌ها به دنبال رابطه با آمریکا هستند، آمریکا آنقدر انسانیت ندارد که دارو را از لیست تحریم‌های خود خارج کند، بعضی از داروهایی که جانبازان شیمیایی استفاده می کنند جزء داروهای خاص است،از جمله اشک مصنوعی هرچند ایران این دارو را خود تولید می‌کند و میزان آن کم است بخشی از این دارو از طریق واردات تامین می‌شد، که بعد از تحریم‌ها جانبازان شیمیایی برای استفاده از این دارو دچار مشکل شدند به طوری که یکی از جانبازان شیمیایی بینایی خود را از دست داد.

اینستاگرام
در چه زمانی اشک منصوعی در کشور نایاب بوده ؟ کدام مردم با شرایط تحریم ساخته و پرداخته شده اند ؟ بهتر نیست با منطق جامعه به مشکلات توجه داشته باشید ؟ نه پیوستن به ساز و کار مالی بین المللی ! راه دارو و ورود آن را به کشور دشوار کرده ! بیشتر از خطر امریکا و اسرائیل برای کشور و مردم ! افکار خطرناک مدیرانی میباشد که هیچ کار قابل قبولی در کارنامه ندارند و هنوز در راس کار هستند ! یک سوزن بخودمان بزنیم و یک جوالدوز به دشمنان !
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi