شناسه خبر : 81924
یکشنبه 22 فروردين 1400 , 11:18
اشتراک گذاری در :
عکس روز

این جانباز اهوازی باید حالت اشتغال شود

در مورد پدرم که جانباز اعصاب و روان هست و در حال حاضر فلج می‌باشد، شرایط ایشان خیلی خاص هست که امیدوارم با حوصله بخونید و اگر کاری از دستتون بر میاد و یا راهنمایی می‌تونید به ما برسونید.

 در ضمن پدرم از بسیج، سپاه و ارتش به جنگ رفته ولی وقتی از طرف ارتش رفته بود، جانباز شد و الان 25درصد جانبازی بنیاد رو داره و کمیسیون ارتش هنوز نرفته به دلایلی که عرض خواهم کرد.

با سلام و صلوات بر محمد و آل مطهر ایشان به استحضار می رسانم
جانباز معزز عبد‌الامیر حمیدنیا. فرزند حمید،به شماره شناسنامه. ... صادره از اهواز

در زمان 8 سال دفاع مقدس چندین بار به صورت داوطلبانه توسط بسیج و سپاه و برای خدمت سربازی توسط ارتش به جبهه رفته و به جهاد و دفاع از اسلام و انقلاب پرداخت و در 1361 در منطقه عملیاتی بستان به وسیله بمباران هواپیماهای دشمن بعث به مقام جانبازی رسید.

وی در آن بمباران در پشت کامیون نفربر بود که کامیون را می‌زنند و او به شدت مجروح شده و ترکشی به سر وی اثابت می‌کند و در معرض شدید موج انفجار قرار می‌گیرد و با توجه به وخامت حال و احتمال شهادت با توجه به اینکه برادران و پدرش نیز در جنگ حضور داشتند برای نجات جانش او را به بیمارستان‌های مختلف از جمله بیمارستان ... مشهد بردند و به خواست خدا خطر برطرف شد.

ولی بعد از این حادثه و قرار گرفتن در خلاء و موج انفجار و برخورد ترکش به سر و تکان‌های شدید مغزی دچار بیماری اعصاب و روان گشت و از توهم شدید رنج برد به طوری که همیشه جانش را در هر مکان زمانی و توسط هر شخصی در خطر می‌دید و به هیچکس اعتمادی نداشت و به هر کسی که قصد کمک به او داشت به دید دشمن نگاه می‌کرد و اضطراب شدید داشت و دائما بیقرار بود.

 چندین بار وقتی بستگانش برای کمک به وی می‌خواستند او را به بنیاد شهید ببرند تا کارهایش را انجام دهند او می‌گفت: شما می‌خواهید به من انگ موجی بزنید و مرا دیوانه جلوه داده و مرا بستری و سپس بکشید و به شهر دیگری فرار می‌کرد.

 با اینکه وی قبل از مجروح شدن از جایگاه بالای اجتماعی برخوردار بود و با توجه به مدرک دیپلم سال 57 وی و روابط فامیلی قادر به مشغول شدن در بهترین سمت‌های مدیریتی از جمله شهرداری و سپاه بود ولی به دلیل اینکه همه وقت جان خود را در خطر می‌دید اصلاً به فکر زندگی و فردای خویش نبود و دائم در حال فرار از افراد به دلیل توهم و سوء ضن بود.


 رفته رفته و با گذشت زمان توهم‌های وی بیشتر می‌شد و با وجود نداشتن هیچگونه بیماری ثانویه‌ای غیر از بیماری اعصاب‌وروان وی چندین سکته قلبی و مغزی در سال‌های مختلف و در شهر‌های مختلف کرد که در تمام آنها هیچگونه دلیل مانند چربی فشار و قند و.... برای سکته مشخص نشد. الا اعصاب، و تمام دکترها صراحتاً اعلام می‌کردند دلیل سکته فشار عصبی بوده و نه چیز دیگر.

 خلاصه در سال94 او در اوج توهمات و بیماری خویش دچار توهم گشت، که تمام افراد خانواده‌اش را کشتند و دنبال کشتن وی هستند و به مدت 1 سال در شهرهای مختلف در کوچه و خیابان آواره و به فکر خود فرار می‌کرد تا اینکه به لطف خدا به طور معجزه مانندی توسط یکی همسایگان قدیمی دیده شد و نهایتاً پیدایش کردیم که شرایطش واقعاً وخیم و منقلب کننده بود.
در سال 96 بعد از توهمات و نا آرامی بار دیگر سکته مغزی کرد که باز هم دلیلش فشار عصبی بود و منجر به فلج شدن وی و از دست دادن قدرت تکلم و حرکت خویش شد.


الان پدر با توجه به وضعیت وخیم جسمانی قادر به تکلم و راه رفتن هم نیست، مستاجر نیز می‌باشد و هیچ خانه و دارایی ندارد که این به دلیل مجروحیت و موج انفجار می‌باشد.


حالت اشتغال هم سه ساله براش وصل نکردن و همینجور بهانه میاورند.

اینستاگرام
این مورد ، نمونه ای بارز از هزاران جانباز ، اعصاب و روان است که متاسفانه ، در اوج مظلومیت مضاعف قرار دارند !
بزرگترین عارضه این بیماران ، این است که خود جانباز بیمار اعصاب و روان ، درک درستی از شرایط خود و پیرامون نداشته ، در عالم توهمات خود به سر برده ، بیشترین بار این مشقات طاقت فرسا ، به دوش خانواده و نزدیکانش است و روانپزشک هم با تجویز داروهای آرامبخش قوی ، بیمار خود را در حالت شبهه خلسه ، نگاه می دارد ، چون این روان پریشی ها ، درمان قطعی ندارد !
برای اطرافیان و خانواده های این گروه جانبازان ، از خداوند منان ، صبر جمیل آرزومندیم !!!
سلام پسرهمرزم دیروزمان وهمدردامروزمان فقط یک درب رابزنید درب یگانه بی همتاخداوند را چراکه دولتها خصوصاً این دولت وقتی به فرمایش رهبر انقلاب اسلامی عمل نمیکنندفرمایشی گهربارکه دراین دولت بارهابه مسئولین، مردم فرموده‌اند همه از جنگ فارغ شده اند الا جانبازان و خانواده هایشان گوش نمیدهند شما توقع داری دولتی که دشمنی اش رابا جانبازان آشکارکرده نتیجه اینکه فقط ازصمیم قلب از خداوند تبارک و تعالی بخواهین که خودش خالق همه هستی سلامتی پدربزرگوارتان را بازگرداند، وپسرم اون وقت بهش تکیه بده که بعد از خداوند سبحان پدربهترین پشتوانه فرزندانش میباشد
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi