شناسه خبر : 82428
یکشنبه 12 ارديبهشت 1400 , 10:13
اشتراک گذاری در :
عکس روز

قانون استفساریه تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران اصلاح شد

مجلس طی دو نوبت طرح استفساریه تبصره یک بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه را به تصویب رساند که هربار توسط شورای نگهبان به‌ دلیل مغایرت با قانون اساسی رد و به مجلس عودت داده شد.

  فاش‌نیوز - مجلس شورای اسلامی طی دو نوبت طرح استفساریه تبصره یک بند (ذ) ماده ۸۷ قانون برنامه پنج‌ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران را به تصویب رساند که هربار توسط شورای نگهبان به‌ دلیل مغایرت با قانون اساسی رد و به مجلس عودت داده شد.

 مجلس برای رفع این معضل اساسی با تغییر عنوان استفساریه، آن را به قانون تفسیر بند و ماده ۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه تغییر داد تا بتوانند از فیلتر شورای نگهبان رد شود.

 این استفساریه تبدیل وضعیت بخشی از ایثارگران را با حواشی و دردسر‌های زیاد حل می‌کرد اما دیدگاه‌های مختلف در این زمینه، به‌ویژه نظر سازمان امور اداری استخدامی و دیوان عدالت اداری تبدیل به موانع جدی برای اجرای کامل این قانون بود.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، نهایتاً سازمان امور اداری و استخدامی پذیرفت که بخشنامه‌ای به دستگاه‌های اجرایی برای اجرای این قانون صادر کند.

 این بخشنامه برگرفته از قانون استفساریه که تغییرات زیادی پیدا کرده بود نمی‌توانست به‌صورت شفاف به این خواسته جامعه ایثارگری جامه عمل بپوشاند، برای همین است که اکنون نیز اجرای این قانون در مراحل ابتدایی خود بوده و جدیت چندانی از سوی دستگاه‌های اجرایی برای اجرای آن مشاهده نمی‌شود.

 محدودیت‌هایی که در قانون استفساریه بند و ماده۴۴ آمده بود علاوه‌ بر‌آنکه دوره اجرای آن را منحصر به تبدیل وضعیت ایثارگرانی که در دوره حاکمیت قانون برنامه پنج‌ساله پنجم در دستگاه‌های اجرایی مشغول خدمت بودند می‌دانست، مضافا تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی را با مشکل جدی مواجه کرده بود.

 مجلس شورای اسلامی در بند د تبصره ۱۹ قانون بودجه مجدداً به موضوع تبدیل وضعیت استخدامی ایثارگران و فرزندان آنان پرداخت و با تصویب این بند، عمده ابهامات موجود در استفساریه اعم از عنوان این استفساریه و محتوای آن را تغییر داد.

 در بند د تبصره ۱۹قانون بودجه۱۴۰۰ آمده است: در راستای اجرای بند ذ ماده ۸۷ قانون برنامه ششم توسعه، دستگاه‌های مشمول ماده۲ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران مکلفند نسبت به استخدام و نیز تبدیل وضعیت استخدامی تمامی مشمولان ماده۲۱ قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران که با عناوین مختلف در دستگاه‌های موضوع قانون مذکور شاغل هستند و رابطه شغلی آنها به‌صورت پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی است و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره۳۲ ماده ۱۷ قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح‌های عمرانی و یا سایر عناوین ازجمله حاکمیتی و تصدیگری موضوع بندهای الف و ب ماده ۴۵ قانون مدیریت خدمات کشوری خدمت نموده یا می‌نمایند با طی مراحل گزینش با رعایت تبصره ۲ بند و ماده۴۴ قانون برنامه پنج‌ساله پنجم توسعه جمهوری اسلامی ایران مصوب ۱۵دی‌ ماه ۱۳۸۹ به‌صورت استخدام رسمی اقدام نمایند.

اعتبار مورد نیاز این حکم از محل ردیف ۸۸-۵۵۰۰۰۰ به مبلغ ۵ هزار میلیارد ریال در اختیار دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط قرار می‌گیرد.

| یوسف مجتهد

اینستاگرام
با سلام
احتراما در شناسه خبری 82428
به اشتباه تبصره 20تبصره 19نوشته شده لطفا اصلاح فرمایید
با تشکر
با سلام
احتراما
در شناسه خبری 79757در همین سایت سازمان اداری استخدامی حرفهایی زده بود که پاسخ آن را نیز پیشتر دادم
حال سوالم از آن نهاد این است وقتی جناب انصاری رئیس سازمان اداری استخدامی میگویید (( مجلس شورای اسلامی تکلیفی را در قانون بودجه امسال، در بند دال تبصره ۲۰ برای تبدیل وضعیت ایثارگران اعلام کرده است، وی اظهار داشت: یعنی اینکه تمامی ایثارگران مشمول ماده ۲۱ قانون خدمات رسانی به ایثارگران که بصورت قراردادی در دستگاههای اجرایی مشغول به کار هستند، باید بصورت رسمی استخدام باشند.))
الان این یعنی گفتن ایشان تفسیر قانون نیست!!؟
دیگر حالات ((( پیمانی، قرارداد انجام کار معین یا شرکتی و یا از محل اعتبارات جاری و تبصره ماده (۳۲) و ماده (۱۷) قانون مدیریت خدمات کشوری و اعتبارات طرح‌های عمرانی و یا سایر عناوین از جمله حاکمیتی و تصدی گری موضوع بندهای (الف) و (ب) ماده (۴۵) قانون مدیریت خدمات کشور )))در این یعنی گفتن ایشان کجا رفت !!؟
قبل از این قانون بودجه آقایان می‌گفتند منظور از شرکتی کسانی هستند که قرارداد مستقیم با خود دستگاه دارند و افرادی که در شرکت های واسط مشغول هستند و شرکت دولتی نیست شامل حالشان نمیشود …در حال حاضر که به تمام حالات اشاره شده باز یعنی و معنی میکنند اگر این کار تفسیر قانون نیست پس چیست!!؟
حال باید دید رضا فضل زرندی در دیوان عدالت اداری این بار چه نظر مشورتی خواهد داد ((پناه بر خدا))
یا سلام، جناب مجتهد آیا نیروهای طرحی وزارت بهداشت مشمول تبدیل وضعیت میشوند؟ممنون
سلام عرض ادب وخسته نباشی وآرزوی قبولی طاعات و عبادات جناب آقای مجتهد عزیز به نظر شما بنا بود در بودجه ۱۴۰۰حذف مالیاتی حقوق شامل رزمندگان ۶ماه به بالا و تخفیف۳۰درصدی شهریه دانشگاه آزاد شامل رزمندگان ۶ماه به بالا و فرزندان وهمسران آنها لحاظ شود ولی خبری نیست و گویا این مصوباتی درکمیسون تلفیق وواحد حرف بود ودرصحن علنی مجلس انقلابیها هم نماینده گان رای ندانند
ایا محیطبانان طرحی ۱۲ سال سابقه وبرادر شهید را شامل میشود
سلام آیا نیروهای پالایشگاه های خصوصی مانند اصفهان و بندر عباس ودیگر پالایشگاه ها شامل این طرح میشوند؟
اگه جواب گرفتین یه خبری به منم بده من نفت ستاره خلیج فارس هستیم برج ۱۲سال۹۶استخدام شدم
سلام وقت دوستان بخیر
ببخشید کسی میدونه این بخشنامه جدید تبدیل وضعیت ایثارگران به زمان استخدام هم مربوط میشه یا شامل همه ی افراد واجد شرایطم میشه.خواهش میکنم راهنمایی کنید
باسلام.خسته.نباشی. وچرا.بانک.رفا.کارگران..تغیر.وضعیت.شقلی.را.انجام.نمیدهد ونامه.ای.بنیاد و طبق.اتوماسیون.فرم.انجام.دادیم. ولی.منابع.انسانی.بانک.می.گوید .بانک. شخصی .هستش .وبرای.انها.استخدام.تعلق.نمیگیرد .جناب.رئیس.ایا.ده. سال.شرکتی.ومنجانباز.۳۰درصد.صعب الاج.وقلب. باطری.شمیایی.برای. همسرم.چرا .بانک.رفا. حق.کشی .میکند .ظلم.نیست.
سلام.یکی جواب بده ایا واقعا این استفساریه شامل شرکتهای ۹۶هم میشه؟
چه بگیم کو گوش شنواکی به کیه بگیم سوال چرادرموسسات استان قدس اجراع نمی شود تبدیل وضعیت
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi