شناسه خبر : 82442
یکشنبه 12 ارديبهشت 1400 , 12:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

۴ هزار و ۹۰۰ نفر از معلمان کشور شهید شده اند

فریده اولادقباد؛ مشاور امور زنان و خانواده بنیاد شهید و امور ایثارگران
 
نقش استاد مطهری در اعتلا و بالندگی عرصه تعلیم و تربیت بی‌بدیل بوده است
دوازدهمین روز از دومین ماه سال یادآور سالروز شهادت مظلومانه استاد فرهیخته و معلم فرزانه شهید مرتضی مطهری است. دانشمند فاضلی که بدون تردید نقش تعالیم ژرف ایشان در اعتلا و بالندگی عرصه تعلیم و تربیت بی‌‌بدیل بوده است.
امروز نیز به برکت سال­ها مجاهدت و اهتمام این آموزگار ساحت علم و دانش میراثی بس گرانسنگ برای معلمان این مرز و بوم به جای مانده تا با بهره‌‌جویی از برکات ارزنده آن نسبت به پروراندن و تعلیم نسل چهارم انقلاب پرشکوه اسلامی مساعی ورزند.
سالروز شهادت این استاد فقید و روز معلم مجالی شایسته است تا با تکریم و تجلیل مقام شامخ معلمان و آموزگاران ایران عزیز به عنوان مجاهدان خط مقدم عرصه توسعه و تعالی کشور و تعلیم و تربیت در شرایط سخت کرونا، سر تعظیم و احترام در مقابل جهد این قشر وارسته فرود آوریم.
در طول دفاع مقدس بیش از 150 هزار نفر از معلمان در جبهه‌‌های حق علیه باطل حضور داشتند که 4 هزار و 900 تن از آنان به درجه رفیع شهادت نائل گشتند به تعبیری در مقابل هر 7 دانش آموز شهید یک معلم شهید داریم.
در میان 17000 شهید ترور کشور 158 معلم شهید در فاصله سال­های 57 تا 88 جام شهادت نوشیده‌­اند. خانم‌‌ها «سکینه سندکل» و «فاطمه صغری جعفری» معلمان شهید ترور هستند که در سال­های 89 و 61 به شهادت رسیده‌­اند.
نظر به فرمایش گهربار بنیانگذار نظام مقدس جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی(ره) که خردورزانه معلمی را شغل انبیاء برشمردند، زیبنده است که از درگاه خداوند کریم و به تأسی از اندیشه‌‌های امام راحل، ردای معلمی را برای این وارستگان و شایستگان، مصداق «یّخرجهم من َ الظلمات الی النور» آرزو کنیم.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi