شناسه خبر : 82775
دوشنبه 27 ارديبهشت 1400 , 09:17
اشتراک گذاری در :
عکس روز

هدیه رهبر انقلاب برای خانواده یک شهید اهل سنت

 

نماینده ولی فقیه در استان کردستان، روز یکشنبه گذشته؛ یک جلد قرآن کریم را از سوی رهبر معظم انقلاب به خانواده شهید ماموستا برهان عالی اهدا کرد.

به گزارش خبرگزاری حوزه، حجت‌الاسلام پورذهبی در این آیین طی سخنانی گفت: در راه اعتلای انقلاب، شهدای زیادی به ویژه شهدای روحانی اهل سنت جان خود را فدا کرده‌اند که همه باید قدردان خانواده‌های این عزیزان باشیم.

وی افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون دیده می‌شود که برخی از علمای اهل سنت توسط جریانات تندرو و تکفیری به جرم میانه‌روی به شهادت می‌رسند که این جنایت در هیچ قاموسی نمی‌گنجد.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان با اشاره به شهید ماموستا برهان عالی، افزود: جریان‌های تکفیری که با کمال قباحت مدعی اسلام هستند؛ این عالم اهل سنت را در ماه مبارک رمضان و آن هم با زبان روزه به شهادت رساندند.

گفتنیست، شهید ماموستا برهان عالی ۲۲ رمضان سال ۸۸ و در ۵۶ سالگی، پس از اقامه نماز توسط جریان‌های تکفیری_صهیونیستی در سنندج به شهادت رسید. [4]

 

*خوانش سیره و روش علمای شهید اهل سنت که طی دو دهه اخیر توسط جریانات تکفیری در غرب و شرق کشور به شهادت رسیده‌اند یک ضرورت است.

چهره‌هایی همچون ماموستا برهان‌عالی، مولوی جنگی‌زهی که اطاعت از رهبری را برای اهل سنت یک واجب شرعی می‌دانست و شهید ماموستا شیخ‌الاسلام که به گواه مرحوم مصباح معتقد بود جسارت به ساحت حضرت زهرا(س) کفر است، همگی اَعلام واضحه و پرچم‌های برافراشته‌ای هستند که اثبات می‌کنند مسئله جهان سلطه و مزدوران آنها نه شیعه و سنّی که عقلانیت و هژمون نظام جمهوری اسلامی است.

و این حقیقت بایستی در میان برادران و خواهران سنی و شیعه به مثابه یک قطب‌نما و فانوس درخشان در شب‌های ظلمانی مد نظر و مورد توجه باشد تا هرگز هیزم اختلافات نشوند و به هنگام خروج چالش‌ها از مرز مصلحت و عقلانیت؛ به راه شهدا توجه کنند و مرزبان نظام اسلامی باشند.

منبع: مشرق نیوز
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi