شناسه خبر : 82875
شنبه 01 خرداد 1400 , 10:32
اشتراک گذاری در :
عکس روز

چهارمین کنگره معلمان و ۱۱۰۰ شهید منطقه ۱۶ تهران

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: جوانان و نوجوانان ما در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور بسیار پررنگی داشته‌اند که مهمترین آن در عرصه دفاع مقدس شکل گرفت و 36 هزار شهید دانش‌آموز برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور جان عزیز خود را فدا کردند.
 
جوانان و نوجوانان نقش بسیار مهمی در مقاطع مختلف تاریخ انقلاب داشته‌اند

مهندس سعید اوحدی روز سه‌شنبه 28 اردیبهشت در چهارمین کنگره معلمان و 1100 شهید منطقه 16 تهران با بیان اینکه آثار و برکات برگزاری چنین کنگره‌هایی به جامعه می‌رسد، افزود: بدون شک شهدای گرانقدر و خانواده‌های معظم آنان از برگزاری چنین برنامه‌هایی بی‌نیاز هستند و این ما هستیم که با گرامی‌داشت یاد آنان از برکات وجودشان بهره‌مند می‌شویم.
وی افزود: شهدا به فضل خداوند از مقام شفاعت برخوردار می‌شوند و نخستین افرادی که مورد شفاعت شهدا قرار می‌گیرند، خانواده‌های بزرگوار آنان هستند و شهدا طبق وعده الهی در عالی‌ترین مرتبه بهشت مستقر هستند.
معاون رییس جمهور با بیان اینکه شهادت با سن و سال ارتباطی ندارد و حضرت علی اصغر (ع) در سن نوزادی در کربلا به شهادت رسیدند، افزود: شهدا پیش از رسیدن زمان شهادت به درجه‌ای می‌رسند که لیاقت عنوان شهید را پیدا می‌کنند و این موضوع ارتباطی با سن و عنوان ندارد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: جوانان و نوجوانان ما در عرصه‌های مختلف انقلاب حضور بسیار پررنگی داشته‌اند که مهمترین آن در عرصه دفاع مقدس شکل گرفت و 36 هزار شهید دانش‌آموز برای دفاع از انقلاب اسلامی و کشور جان عزیز خود را فدا کردند. نوع نگاه امام خمینی (ره) و مقام معظم رهبری به جوانان و بیانات آنان در این زمینه نشانگر جایگاه و مرتبه خاص جوانان است، چنانکه در بیانیه گام دوم انقلاب نیز نگاه ویژه‌ای به نقش جوانان شده است.
اوحدی در ادامه ضمن تاکید بر اینکه عزت و اقتدار امروز کشورمان به برکت خون شهدا و ایثارگران به دست آمده است، به بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس و اسارت و رفتار قهرمانانه جوانان و نوجوانان در این مقاطع از تاریخ انقلاب پرداخت.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi