شناسه خبر : 82878
جمعه 07 خرداد 1400 , 09:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

سه قطره خون؛ هشدار!

فاش نیوز -  با نام و یاد خدا؛ این روزها اعتراف به قتل سه انسان، افکار عمومی جامعه را به شدت جریحه‌دار کرده است. در صورت صحت مطلب! چند سؤال بنیادین مطرح می شود:

1: نقش تکنولوژی در پاک کردن رد پا و پنهان‌کاری در قتل‌های اول و دوم چگونه ارزیابی می‌شود؟

2: آیا در جدال تکنیک و متولیان حفظ امنیت داخلی؛ برنده‌ی اصلی تراشه‌های الکترونیک خواهند بود؟

3: آیا به زودی شاهد اعترافات دیگر، و از سوی کسان دیگر خواهیم بود؟

4: ماهیت زندگی دیجیتال این قابلیت را دارد که تاریخ و مردم‌نگاری دینی را به ماشینی برای مبارزه برضد دین تبدیل کند. اکنون سؤال اصلی این است که چرا و چگونه این اتفاق نادر، دستمایه‌ی هجوم بی‌امان به مبانی فقهی و حقوق اسلامی را برای رسانه‌های دسیسه‌گرِ نوپدید فراهم کرده است؟

5: درهنگامه‌ای که کووید-19 بساط خاکسپاری‌های غریبانه‌ی پی‌درپی، بی‌آنکه سوگواری بر مزار باشد را گسترش می‌دهد، این شیوه‌ی اعتراف به قتل سه انسان، آیا امکان محاسبه‌ی آثار زیانبخش عادی‌انگاری مرگ را برای جامعه‌پژوهان فراهم می‌کند؟

...

هشدار فوق از این لحاظ است که گفته می‌شود در طولِ تاریخِ اسلام، هیچ چیز به اندازه‌ی رسانه‌های غربی، مسلمانان را تهدید نکرده است؛ این رسانه‌ها منبع افکار دیگرانند و از رهگذر عملِ تکنولوژی بر رویِ اطلاعات در دنیای تازه، نهادهای اجتماعی را به لرزه درمی‌آورند، فرهنگ ها را دگرگون می‌سازند و ناامیدی در کام زندگی روزمره می‌ریزند.

 به هر حال، خوب یا بد، این شکل تازه‌ای از جامعه است. کم‌کم شکاکیت دینی در اندیشه‌ها قوت می‌گیرد... و باور به حضور دائم خدا و دخالت تدبیری در آفرینش، دچار خدشه می‌گردد ...

سخن آخر اینکه اطلاعات به مثابه امری که تکنولوژی بر روی آن عمل می‌کند فراتر از مفاهیم مصطلح «  «informationو «intellegence» و  «data» ... است.

| دکتر سید مهدی حسینی

اینستاگرام
باسلام.برتمامی زحمت کشان صادق وبی ادا.
تاکی باید تاوان بی مسولیتی وتوجی نبودن کارمندان بنیاد را ما بدهیم.چرا کسی برای حرف ما ارزش قائل نمی شود گناه ما چیست.که به هر کجا مراجعه میکنم مرا مثل توپ پاس کاری میکنند.به خدا خسته شدم .جناب اقای مهندس اوحدی شما را به خدا قسم یک بازرس با من بفرستید.وبر خورد پرسنل زحمت کش بنیاد را از نزدیک ببیند.که. بدانید.با ما چگونه برخورد میکنند وهر چه خواهش میکنیم .گویا جرم مان سنگین تر میشود.انتقال پرونده به ثبت نرسیده من توسط کارمندان بنیاد ورامین .ونامه های داده شده به من.مرا به شک وشبه وا داشته.وامای دارد.وبرای من سوال ؟ نه مهر وموم میکنند کهه خودم بیاور . ونه از بنیاد کرج کوچکترین اقدام وایثارگران هم میگویند .بنیاد باید اقدام کند.اگر انقدر مقررات رعایت میشود چرا تا به حال ثبت سیستم نشده وجواب کمسیون پزشکی بدون مهر است.شما بفرماید این حقیر چه باید بکنم.اینن کد ملی من وتلفن همراه برای هر گونه اقدام ودستور برای اقدام ممنونم از زحمات شما بزرگوار.خداوند خیر به شما ا اعطا کند.حق یارتان.
ایا استخدام فرزندانایثارگران.شامل مدارس غیر انتفاعی میشود یا خیر.ده سال با گزینش اموزش وپرورش مشغول به کار است با دادن پنجاه میلیون صفته سفید امضا وکاغد سفید امضا گرفتن سننوات خدمتی در زمان شکایت.به به از این قانون حمایت کاری از سرمایه داران..قانون واجرا وزیر نظر اموزش وپرورش .اما بدون نظارت بر عمل کرد حق وحقوق قانونی..مملکت گل وبلبل.ونداشتن مسول لایق .وناظر بهتر از این نمی شود.اینم بی عدالتی در قانون.ححق یارتان.۳
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi