شناسه خبر : 83427
پنجشنبه 27 خرداد 1400 , 10:39
اشتراک گذاری در :
عکس روز

حزب‌الله لبنان اعلام کرد

کنار گذاشتن حزب‌الله یا فروپاشی کشور دو گزینه غرب پیش روی مردم لبنان

منابع وابسته به جنبش‌های «حزب‌الله» و «امل» لبنان اعلام کردند، این کشور همچنان تحت محاصره اقتصادی غربی-عربی است و قوای خارجی در حال گروکشی هستند، تا مردم را وادار کنند از حمایت حزب‌الله دست بردارند.
منابع وابسته به دوگروه شیعی «امل» و «حزب‌الله» به روزنامه لبنانی «البناء» گفتند، لبنان همچنان تحت محاصره اقتصادی آمریکایی، اروپایی و عربی قرار دارد و دشمنان از بر هم زدن راه‌حل‌های سیاسی و دولتی دست

برنمی‌دارند. منابع وابسته به این دو گروه شیعی اعلام کردند، عوامل خارجی، لبنان را میان مقاومتی که با پروژه‌های بیگانه مقابله می‌کند و پیروزی‌هایی را محقق کرده است و فروپاشی اقتصادی، مختار گذاشته‌اند. این منابع تصریح کردند که لبنان وارد مرحله مراقبت‌های ویژه اجتماعی و مالی شده و هیچ راه‌حلی در افق پیرامون انعکاس تسویه‌حساب‌های منطقه‌ای و بین‌المللی بر لبنان دیده نمی‌شود.
روزنامه فرامنطقه‌ای «القدس العربی» نقل کرد، «زینه عکر»، وزیر دفاع و سرپرست وزارت امور خارجه لبنان، در نشست مشورتی وزرای خارجه عرب در دوحه گفت‌، چالش‌هایی که امروز لبنان با آن مواجه است تهدید بی‌سابقه‌ای علیه موجودیت و نظام لبنان است. هیچ کسی تضمین نمی‌کند که در صورت فروپاشی کامل چه اتفاقی برای کشور خواهد افتاد.
گفتنی است، لبنان بیش از یک و نیم سال است که با بحران اقتصادی شدیدی دست و پنجه نرم می‌کند، بحرانی که به وخامت اوضاع این کشور و فقدان کالاهای اساسی، مثل دارو و سوخت و افزایش فقر و بیکاری منجر شده است. از سوی دیگر، فشار سه‌گانه «عبری-عربی-صهیونیستی» بر لبنان نیز مشکلات این کشور را پیچیده‌تر کرده است. این سه گانه که از جنگ مستقیم با مقاومت لبنان می‌پرهیزد، از طریق نفوذ جریان‌های سیاسی وابسته خود در درون ساختار لبنان، به دنبال پیش بردن کار خود است.

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi