شناسه خبر : 83473
شنبه 29 خرداد 1400 , 11:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

شهدا با چه دیدگاهی در انتخابات شرکت می‌کردند؟

در آستانه انتخابات ریاست جمهوری دیدگاه‌های شهدا درباره انتخابات را مرور می‌کنیم.

 
 

شهدا با چه دیدگاهی در انتخابات شرکت می‌کردند؟یکی از مقاطع حساس و سرنوشت‌ساز هر کشوری زمان انتخابات و تصمیم‌گیری مردم درباره سرنوشت کشور است.

شهدایی که روزی جان خود را برای دفاع از کشور در دست گرفتند و وارد میدان نبرد شدند، نسبت به دیگر میدان‌های حساس کشور بی‌تفاوت نبودند. همین عدم بی‌تفاوتی آنان نسبت به مسائل مختلف بود که پای آن‌ها را به میدان جنگ باز کرد.

در آستانه سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری هستیم و فرصتی است تا نگاهی داشته باشیم به نظر و عملکرد شهدا در قبال انتخابات و اهتمام ویژه آنان برای شرکت در این فریضه مهم و عمل به تکلیف. در ادامه دیدگاه و صیت برخی از شهدا آمده است.

شهید سعید سیاح طاهری

حرف مجلس و شورای شهر که می‌شد شهید طاهری روی دو واژه تاکید داشت، مومن و انقلابی بودن. می‌گفت پای آرمان‌های امام و انقلاب خون دادیم، باید کسی را انتخاب کنیم که این آرمان‌ها را محقق کند. به کسی رای بدهیم که دنبال منافع انقلاب اسلامی باشد نه حزب و جناح خودش.

شهید علیرضا کریمی

شهید کریمی گفته است: صحنه‌ها را خالی نکنید و وحدت خود را حفظ کنید و با شرکت در نماز‌های جمعه و جماعت و برنامه انتخابات چشم دشمنان اسلام را کور کنید.

شهید محمدرضا صادقی

شهید صادقی در وصیتنامه‌اش آورده است: ملت غیور ایران در صحنه‌های انقلاب حضور مداوم و مستمر داشته باشید که بیگانگان فکر این را نکنند که انقلاب بی یاور شده و فکر تهاجم به مملکت را داشته باشند.

شهید منصور سلطانی

شهید سلطانی در وصیتنامه‌اش نوشته بود: نشستن در کنج خانه به دور از هرگونه حرکت اجتماعی و مسوولیت عظیمی که بر دوش هر مسلمان است و به ندای امام حسین (ع) و همه شهدای انقلاب اسلامی پاسخ نگفتن، خیانت است.

شهید اسماعیل خانزادی

شهید خانزادی صبح اول وقت، نشد، تا دو سه ساعت بعدش می‌رفت و رایش را می‌داد. می‌گفت «این یه تکلیفه. باید زودتر انجامش بدیم. شاید تا آخر وقت زنده نمونیم.»

شهید حسن طهرانی مقدم

مهمترین معیار شهید طهرانی مقدم برای انتخابات نزدیکی طرز فکر و منش نامزد‌ها با مواضع امام و رهبری بود. بین صحبت‌هایش دنبال همین می‌گشت، پیروی عملی از رهبری. کسی که این را داشت انتخاب اول و آخرش بود.

شهید حسن محمودنژاد

شهید محمودنژاد کلی برنامه ریخته بود تا با همسرش بروند سر خانه و زندگی. از قضا تاریخ عروسی درست افتاده بود توی تب و تاب انتخابات. گفته بود «اگه بخوام عروسی بگیرم دیگه نمی‌تونم برای انتخابات وقت بذارم. همه باید تلاش کنیم مردم بیشتری بیان تو صحنه.» عروسی‌اش را گذاشت بعد انتخابات.

همسر شهید حاج حمید تقوی‌فر

همسر شهید  تقوی‌فر می‌گفت: عادتش را هم می‌دانستم، هم بچه‌ها؛ ولی آخر شب باز سفارش‌هایش را کرد «بچه‌ها فردا اول وقت آماده باشید.» صبح زود زیارت عاشورا و دعا و قرآنش را خواند. بعد هم وضو گرفت و بچه‌ها را صدا زد. مسجد کنار خانه صندوق نداشت. چند قدمی پیاده رفتیم تا به مسجد بعدی رسیدیم. صف مردانه و زنانه جدا بود. رای‌هایمان را دادیم و کنار در مسجد همدیگر را پیدا کردیم. چشمش به انگشت‌های آبی بچه‌ها افتاد لبخند دوید روی صورتش. گفت: «قبول باشه، ببینید چقدر سبک شدید. چقد خیالتون راحت شد. چون اول وقت اومدید تکلیفتون رو ادا کردید.»

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi