شناسه خبر : 83557
سه شنبه 01 تير 1400 , 09:59
اشتراک گذاری در :
عکس روز

پرداخت حقوق و مزایای مشمولین اصلاح تبصره (۱) قانون حالت اشتغال

معاون رییس جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به اصلاح تبصره (1) قانون حالت اشتغال گفت: حقوق و مزایای مشمولین این قانون از محل کمک دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران، هم‌طراز نظام هماهنگ تعیین و حداکثر تا پایان تیرماه پرداخت خواهد شد.

مهندس سعید اوحدی در گفت‌وگو با خبرگزاری صداوسیما با اشاره به حضور پرشور مردم در سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری گفت: بیش از 360 رسانه خارجی بمباران تبلیغاتی علیه انتخابات ایران راه انداختند و قصد داشتند یاس و ناامیدی را بین مردم رواج دهند اما حضور پرشور مردم در انتخابات منجر به خلق حماسه‌ای دیگر در پاسداشت ارزش‌های اسلامی و انقلابی ایران شد.
وی با اشاره به اصلاح تبصره (1) قانون حالت اشتغال گفت: این قانون مربوط به آن دسته از شهدا، جانبازان و آزادگان ازکارافتاده کلی و مفقودالاثری است که مستخدم دولت نبوده و شهید، مفقود، جانباز یا آزاده‌ ازکارافتاده شده‌اند با توجه به میزان تحصیلات و تخصص آن‌ها حسب مورد از طرف بنیاد شهید و امور ایثارگران از محل کمک دولت به بنیاد شهید و امور ایثارگران، حقوق و مزایای هم‌طراز نظام هماهنگ دریافت خواهند کرد.
اوحدی ضمن تشکر از سازمان برنامه و بودجه با بیان اینکه در سال گذشته بسیاری از معوقات جامعه ایثارگری پرداخت شده است، عنوان کرد: با مساعدت و دستور «آنی» دکتر نوبخت در خصوص مشمولان تبصره یک «قانون حالت اشتغال» حقوق و مزایای این عزیزان که حدود ۵۰ هزار نفر هستند در تیرماه بر مبنای قانون مدیریت خدمات کشوری اصلاح و پرداخت خواهد شد.
رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران همچنین با اشاره به ماده 38 قانون جامع خدمات‌رسانی به ایثارگران گفت: بر اساس این ماده حقوق و مزایای پرسنل وظیفه و نیروهای داوطلب غیرشاغل که به‌صورت بسیج مردمی از سوی مراجع ذی‌صلاح مانند نیروی مقاومت بسیج، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، ارتش، کمیته امداد امام خمینی (ره)، جهاد سازندگی، سازمان تبلیغات اسلامی، حوزه‌‌های علمیه و جمعیت هلال‌احمر جمهوری اسلامی ایران به جبهه اعزام و به دلیل حضور در جبهه و یا بر اثر ترور شهید، مفقودالاثر، جانباز ازکارافتاده کلی و آزاده ازکارافتاده کلی شده‌اند، هم‌طراز کادر نیروهای مسلح تعیین و توسط بنیاد پرداخت خواهد شد. خوشبختانه احکام هم‌طرازی توسط ستاد کل نیروهای مسلح صادر و به بنیاد ارسال شده است. فرایند رسیدگی به این احکام با توجه به حجم بالای رکوردهای آن‌که بیش از 3 میلیون مورد است زمان‌بر خواهد بود اما مطالبات مشمولین که قبلاً طی دو مرحله به‌صورت علی‌الحساب پرداخت شده تا پایان مرداد تسویه و پرداخت می‌شود.
معاون رییس جمهور با اشاره به ابلاغ آیین‌نامه و مصوباتی در خصوص مسکن ایثارگران گفت: تسهیلات مسکن ایثارگران بیش از 200 درصد افزایش داشته و شاهد افزایش وام‌های مسکن در روستاها و شهرها و مراکز استان‌ها بودیم که نشان‌دهنده تحولی  بزرگ در حوزه تصویب تسهیلات مسکن ایثارگران است.
معاون رییس جمهور در انتها با تأکید بر لزوم توجه جدی دولت سیزدهم به جامعه ایثارگری خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه در هفته‌های پایانی دولت دوازدهم قرار داریم باید با تلاش بیشتر رسالت خود را مبنی بر خدمت به جامعه ایثارگری انجام دهیم. خوشبختانه در 3 ماه اول سال جاری شاهد اجرای مصوبات و آیین‌نامه‌های لازم از سوی هیئت دولت بودیم که اتفاق بزرگی را در مسیر خدمت به جامعه ایثارگری رغم زد.
انتهای پیام/

منبع: ایثار
اینستاگرام
آقای مهندس، شما که مهندس هستید باید همه پیچ و خم قانون را بدانید و بلد باشید !
تمام مطالب شما در مورد جانبازان تبصره ۱ هست ،
پس تکلیف من جانباز ۷۰درصد که با هزاران رنج و مشقت سر کار حاضر می شوم و در برابر انجام کار حقوق و دستمزد می گیرم با این بنیاد چی میشه ؟
اگر جانباز هستم پس کجاست حق و حقوق جانباز ی ام ؟ اگه اگر از نظر شما من و امثال من هیچ به حساب نمی‌آییم ،پس چرا به می گویید جانباز؟
نکند ما برای نمایش سیاهی لشکر هستیم که به کام شما و همکارنتان بیشتر بنشیند و دست مایه طلب ی باشد ؟
انشالله هر کسی در حق ما کارشکنی می کند ،جزای ش را ببیند .
سلام و عرض ارادت به محضر جناب آقای مهندس اوحدی ریاست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران، حاجی جان عرض شود حسب قانون سربازان وظیفه وبسیجیان از کار افتاده کلی پس از 30سال همطراز با نیروهای پایور آنهم با دو رتبه بالاترسنوات پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی جانبازان حالت اشتغال که فقط از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت می‌کنند در ادامه عرض شود از پایان دفاع مقدس بیش از 3دهه گذشته یعنی اینکه همه جانبازان حالت اشتغال که به استخدام دوائر دولتی درنیامده فقط از بنیاد شهید و امور ایثارگران حقوق دریافت مکنندوهمانطورکه حضرتعالی مستحضرهستیدحدودا45هزارنفر یعنی انصافه یکی از عجایب هست که میگن طبق قانون ازسال72لحاظ میگردد درصورتیکه حقیر خودرامثال زده درسال65مجروح ودرسال66کمسیون پزشکی درصد زده وگفتن شما از کارافتاده هستی، مهندس جان در واقع از سال63که به خدمت اعزام شده بایستی محاسبه کنندکه دراینصورت نزدیک به 37سال میباشد درادامه عرایضم به محضرتان عرض شود حضرتعالی بحث پاداش پایان خدمت وطلب ذخیره مرخصی، واگذاری خودرو را چندین بار فرمودین تاپایان دولت12که پرزیدنت روحانی بایستی در روز12مردادماه ریاست جمهوری را به حاج آقای رئیسی تحویل داده وحال میفرماین تا پایان مردادماه، مهندس جان جامعه هدف خصوصا جانبازان دوست داریم که جناب آقای رئیس جمهور حضرتعالی را دریمتتان ابقا کنند ولی یک درصد، جناب آقای مهندس اوحدی لطفاً به قول و وعده های که داده بودین لطفاً عمل بفرمایید، باتشکر و تقديم احترامات، جانبازان
باسلام‌واحترام.مسئولین‌محترم‌‌ایثارگران‌شما‌عزیزان‌هیچ‌‌آشنا‌واطلاعی‌از
دردورنج‌جانباز‌قطع‌عضو‌ندارید‌ویاخیلی‌کم‌اطلاع‌دارید.آیا‌می‌دانید‌جانبازی
که‌پارتی‌نداردمشکلش‌حل‌نمی‌شود.آیا‌می‌دانیدجانبازی‌‌که‌‌دوست‌و آشنا
نداردحتی‌بنیا‌‌دشهید‌هم‌توجهی‌به‌درخواست‌او‌نمی‌کنند.مگر‌چند‌نفرجانباز‌
دیگر‌مانده‌‌که‌اکثراً‌هم‌به‌۶۰سال‌سن‌‌بیشتر‌رسیده‌اند.مگرچه‌مشکلات‌حل
ناشدنی‌دارند،چرا‌این‌همه‌ازدرد‌ورنج‌ومشکلات‌‌گله‌دارند‌ومشکل‌حل
نمی‌شود.این‌انصاف‌‌نیست‌این‌عدالت‌نیست‌،نه‌حق‌پرستاری‌،نه‌خودروی
پای خودراباهزارمشکل بعدازده‌سال‌تعویض‌می‌کنیم‌‌چون‌کارمندهستیم
یک‌ریال‌ازبنیاددریافتی‌نداریم‌بیاییدخداراناظراعمال‌خودبدانیم.والسلام
باسلام درخصوص واگذاری اقساطی خودرو به جانبازان 70 درصد اگر امکان دارد برای یک بار هم که شده به جانبازان 25/درصد هم یک توجهی بشود بهرحال این اقشار جوانی خود را در جبهه گذراندن برای وطن حال چه سرباز باشد وچه بسیج هدف دفاع بودازوطن خواهشمند است توجهی به اقشار دیگر جانبازان بشود بادرود به روان بنیادگذار جمهوری اسلامی ایران امام خمینی وطول عمر برای رهبری حضرت امام خامنه ای. با تشکر
جانباز ۲۰درصد حالت اشتغال وازکار افتادگی کلی دارای کد ملی ۴۶۶۸۷۵۱۳۲۴ سلام دارم خدمت برادر عزیز وشایسته جناب آقای اوحدی رباست محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران.همینجور که تبصره ۱ شامل حالمان میشود دستور فرمائید به اداره کل پذیرش که انصافا یکی از اداره کلی میباشه که زحمت زیادی میکشند ازاقای پاکدل معاون تا اداره کل پذیرش. محبت بفرمائید تا مطالبات مارا هم پرداخت کنند چند مصاحبه ازبنیاد خواندیم یکی گفت پرداخت میشه یکی گفت فعلا نه،جناب آقای اوحدی عزیز ما جانبازان مشکلات زیادی داریم بقول قدیمی ها گفتند نه سیر خبر تز گشنه داره. نه سواره خبر از پیاده .من ازطرف بسیج به جبهه رفتم درشش عملیات شرکت کردم ۱۱ماه سابقه دارم باقانون جدید دیپلم محسوب میشم در عملیات رمضان فرمانده بودم ۴سرعائله دارم وتو خونه افتادم توانایی راه رفتن را ندارم ازتاحیه پاه ورسک کمرم که۵مهره ازبین رفته ونخاع کمرم طبق گفته پروفسور صمدی بیمارستان لقمان حکیم باریک شده هرلحظه احتمال قطع شدن ان زیاد است وازکمر پایین فلج میشی. شمارو بخون شهدا قسم میدم دستور بدهید اداره پذیرش تا مطالبات حقیر را اخر تیرماه بحسابم واریز نمایند یکدنیا ممنونم فقط دعا میکنم برایتان.برادران اداره کل پذیرش من تا کلاس ۱۰خوندم که ازسال۶۰عملیات فتح المبین رفتم جبهه ولی سیکل محسوب میشم باقانون جدید یک مقطع بالاتر که دیپلم میشم از زحمات شما عزیزان آز اقای پاکدل تا تمام برادران زحمت کش اداره کل پذیرش تقدیر وتشکر میکنم آز خداوند متعال آرزوی سلامتی برای همه شما بزرگواران دارم.با احترام حسن موسوی لردگان چهارمحال و بختیاری
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi