شناسه خبر : 83847
دوشنبه 14 تير 1400 , 08:38
اشتراک گذاری در :
عکس روز

محل شهادت ۲۹۰ مسافر پرواز ۶۵۵ گل‌باران شد

محل شهادت 290 مسافر پرواز شماره 655 هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی در خلیج فارس با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران، جمعی از مسئولان استانی و خانواده‌های معظم شهدا گل‌باران شد.
 
محل شهادت 290 مسافر پرواز 655 با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد گل‌باران شد

سردار یعقوب سلیمانی معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در مراسم گل‌باران محل شهادت 290 مسافر پرواز شماره 655 هواپیمای ایرباس جمهوری اسلامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدا، با اشاره به نام‌گذاری هفته حقوق بشر آمریکایی از سوی مقام معظم رهبری گفت: برگزاری این مراسم برای بازخوانی و یادآوری جنایت هولناک آمریکا است.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران با مطرح کردن جنایات آمریکا در ترور انسان‌های بی‌گناه، افزود: دشمن با استفاده از تمامی توانش سعی کرد تا چهل‌سالگی انقلاب را نبینیم، اما به کوری چشم استکبار توانستیم چهل‌سالگی انقلاب را جشن بگیریم.
سلیمانی با اشاره به سقوط هواپیمای مسافربری ایرباس توسط آمریکا و شهادت 290 نفر از سرنشینان آن، عنوان کرد: این پرسش را باید مطرح کرد که واقعاً گناه آن کودکان، زنان و مردان چه بوده است که این‌طور مظلومانه به شهادت رسیدند.
وی در ادامه به رشادت‌های فرمانده محور مقاومت، شهید حاج قاسم سلیمانی در منطقه اشاره کرد و گفت: مکتب و راه سردار شهید سلیمانی بعد از شهادتش استوارتر و مقاوم‌تر شده است، ایشان برای آزادی مردم با داعش که زاییده استکبار است مبارزه کرد.
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران ادامه داد: ما جنایت‌های آمریکا را در عرصه‌های مختلف فراموش نمی‌کنیم. آنان تمام تلاششان را به‌کار گرفته بودند تا انقلاب و نظام ما را ساقط کنند، اما به برکت خون شهدا و حماسه‌آفرینی‌هایی که رزمندگان اسلام و ایثارگران داشتند نه‌تنها نتوانستند انقلاب و نظام مقدس ما را متوقف کنند، بلکه این نظام اقتدار و توانمندی بیشتر و رو به رشدی داشته است.
وی اضافه کرد: ما تاکنون هر چه داشته‌ایم از ایثار و فداکاری شهدا و فرهنگ ایثار، جهاد و شهادت است و اگر این حماسه‌آفرینی و ایثارگری شهدا نبود بی‌شک به اینجا نمی‌رسیدیم. ان‌شاءالله بتوانیم با آگاهی و بصیرت در تحقق اهداف این انقلاب و نظام گام برداریم.
گفتنی است سردار سلیمانی در ابتدای حضور خود در استان هرمزگان نیز با حضور در گلزار مطهر شهدای بندرعباس ضمن قرائت فاتحه و نثار گل به مزار شهیدان، به مقام والای این عزیزان ادای احترام کرد.

منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi