شناسه خبر : 83978
یکشنبه 20 تير 1400 , 13:25
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تکلیف نیروهای بلاتکلیف مشخص می شود

عضو هیئت رئیسه‌ی مجلس از به‌کارگیری ابزارهای نظارتی مجلس برای اجرای قانون تبدیل وضعیت، در دستگاه های دولتی خبر داد.

فاش نیوز - عضو هیئت رییسه‌ی مجلس، از به کارگیری ابزارهای نظارتی مجلس برای اجرای قانون تبدیل وضعیت در دستگاه های دولتی خبر داد.

 به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، «مجتبی یوسفی» نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبه قانونی تبدیل وضعیت ایثارگران در قانون بودجه سال 1400 ، تصریح کرد: در رای اعتماد مجلس شورای اسلامی به وزرای دولت آینده قطعا موضوع اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت و ساماندهی نیروی انسانی - به خصوص در وزارت نیرو و نفت- و خروج از بلاتکلیفی این نیروها که برخی از آنها حتی جوانی خود را در این راه سپری کردند اما متاسفانه اکنون بلاتکلیف هستند، مهم و قابل توجه و غیرقابل اغماض است.

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان ادامه داد: در این خصوص تاکنون از وزارت نفت، نیرو و برخی از وزارتخانه ها پیگیری های لازم را انجام داده ایم اما متاسفانه هنوز این موضوع تبدیل وضعیت برای ایثارگران و سایر نیروهای شرکتی راه به جایی نبرده است. برعکس برخی ها خیلی هم تلاش می کنند که جلوی آن را بگیرند؛ با این وجود تا به الان برخی ها را مجبور کردیم که این اتفاق بیفتد ولی در نهایت، مجلس باید از ابزارهای قانونی خود استفاده کند.

 عضو هیئت رییسه افزود: ما برای اجرای کامل قانون تبدیل وضعیت از ابزار قانونی قوه مقننه مانند دیوان محاسبات و اصل 90 استفاده خواهیم کرد. در این راستا مجلس شورای اسلامی برای نخستین بار از طریق ماده 234 رئیس جمهور کنونی و دو تن از وزرا را به دستگاه قضایی معرفی کرده است.

 نماینده مردم اهواز، باوی و حمیدیه در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: توصیه من به برخی از وزرا در این روزهای آخر این است که اجازه بدهند حداقل، ناکارآمدی برخی از همکاران آنها را فراموش کنیم، اگر چه از برخی از وزرا که هم تلاش کردند تشکر و قدردانی می کنم.

 عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم با اشاره به تصویب قانون تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران یادآور شد: این کمترین کاری است که در شرایط فعلی می تواند برای خانواده های ایثارگران و فرزندانشان انجام شود و مسئولان آنها را باید در اولویت خود قرار دهند. چرا که در غیر این صورت در مراجع قضائی، پرونده آنها را دنبال خواهیم کرد.

 نماینده مجلس شورای اسلامی با حمایت از قانون بودجه سال 1400 متذکر شد: مجلس یازدهم در بودجه سال جاری، بیشترین کمک را برای حمایت از اقشار کم درآمد، ایثارگران، حقوق بگیران و مددجویان کمیته امداد و بهزیستی داشته است، همچنین در طول فعالیت دوساله خود در دوره یازدهم، وزیران جهاد کشاورزی و صمت و همچنین رئیس جمهور را با اعمال ماده 234 آیین نامه داخلی مجلس، به دلیل عدم اجرای قانون و ترک فعل، به قوه قضاییه معرفی کرده است.

 عضو هیئت رییسه مجلس یازدهم با بیان اینکه این موارد، ابزارهای نظارتی مجلس است که قانون در اختیار نمایندگان قرار داده است، متذکر شد: دولت باید مجری قانون باشد و  در این راستا نمایندگان مجلس شورای اسلامی هر آنچه که برای اجرای استفساریه تبدیل وضعیت لازم بوده، انجام دادند و دولت باید به قانونی که دو سال پیش تصوب شده، پایبند باشند. هرچند که ممکن است گره و ابهاماتی در آن وجود داشته باشد که خوشبختانه با استفساریه برطرف شده است.

 عضو مجمع نمایندگان استان خوزستان، با اشاره به روند تصویب قانون تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شرکتی متذکر شد: البته هدف از تصویب این قانون، پروسه ای است که می خواهیم از طریق آن بحث قرادادی شدن نیروهای پیمانکاری در وزارتخانه ها را متحول کنیم تا بیش از این، شاهد بی عدالتی نباشیم. به طور مثال یک نفر در یک وزارتخانه به عنوان نیروی شرکتی است اما یک دهم نیروی رسمی حقوق می گیرد و این بی عدالتی است. بنابراین ما گفتیم قانون تبدیل وضعیت مرحله به مرحله اجرا شود و اول برای ایثارگران و بعد فرزندان به طور کامل اجرایی شود تا بعد از آن، قراردادی ها را تعیین تکلیف کنیم.

*معرفی

پایان

اینستاگرام
33سال از جنگ میگذرد فرزندان شهید بزرگ شده اند اکثرا شغل پیدا کرده و اگر هم نکرده شاید تحصیلات آن کم بوده ولی زمین‌ها ی این فرزندان شهید 40سال بروز رسانی نشده است شرکت عمران و توسعه شاهد زمینهایش میلیارد دلاری در این 40سال شده ولی چرا کسی حرفی از آن آقای محترم نمیزند40سال موسسه اندوخته شاهد خیری به فرزندان شهید نرسانده فکری به حالش کنید اگر مرد هستی
برادر ارزشی و مجاهد جناب آقای مجتبی یوسفی.
نماینده محترم مردم اهواز....در مجلس شورای اسلامی.
درود در شما و امثالهم به استحضار می رساند که قانون تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر در وزارت نفت عملا با مشکلات زیادی مواجه شده که ذیلا به استحضار می رساند؛
۱- این قانون در وزارت نفت تاکنون اجراء نشده و هیچ کس تبدیل وضعیت نگشته است
۲- این قانون علاوه در وزارت نفت تفسیر به رای شده و هرکدام از معاونتهای منابع انسانی به زعم خود آن را تفسیر می کنند.
۳-در آستانه تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر وزیر محترم نفت در روزهای پایانی سال ۹۹ یک شبه ۱۰ هزار سمت سازمانی خالی را حذف میکنند و عملا بحث تبدیل وضعیت ایثارگران را با چالش جدی مواجه میکند.
خواهشمند است در خصوص مطالب فوق دستور تحقق دهید و جهت برطرف شدن این موانع که موجی از دلسردی در بین ایثارگر ان نسبت به نظام به وجود آورده چاره ای بیندیشید.
را تشکر
برادر ایثارگر مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز، باوی، حمیدیه و کارون در مجلس شورای اسلامی شما از سرزمین خون و شرف و دفاع از دین و مملکت با آرای مردم به مجلس آمدید.
شما درد ما و امثال ما را بهتر از مرفهین بی درد و به خواب رفتگان و به خواب زدگان به اصطلاح مسئول در سیستم اجرایی می دانید، ما ایثارگران عضو هیئت علمی دانشگاه ها که از برنامه پجم پنج ساله_ و حتی قبل از آن_ بصورت پیمانی در وزارت علوم مشغول بکاریم.
مشکل ما این است که با توجه به استفساریه و مصوبات جدید در برنامه ششم توسعه کشور برای تبدیل وضعیت ما وزارت علوم هیچ اقدامی نمی نماید.
و ما را مشمول تبدیل وضعیت نمب داند. در صورتی که سطر آخر ماده 2 قانون جامع خدمات ایثارگران اعضای هیئت علمی دانشگاه و هیئت علمی مؤسسات آموزش عالی را شامل قانون می داند با توجه به مواد 21 71 78 و...
خواهشمنیم ترتیبی اتخاذ فرمایید تا اصلاحیه یا استفساریه ای از طریق مجلس تصویب و وزارت علوم را مکلف و ملزم به تبدیل وضعیت جانبازان و رزمندگان عضو هیئت علمی پیمانی بنماید. پیشاپیش از زحمات شما سپاسگزاریم.
باسلام خدمت نماینده محترم ودلسوز اینجانب به مدت ۱۹ سال است به صورت شرکتی که ۹سال آن در شرکت مخابرات و مابقی در شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به کار هستم من و خانواده‌ام تاکی باید این تبعیض وبی عدالتی روتحمل کنیم همکار رسمی بنده چهار برابر من حقوق میگرد تومان کارهای اداره رو نیروهای شرکتی انجام میدم به خدا این همون برده‌داری نوین است خدا از هرکسی که مخالف هستش نابودش کنه
باسلام خدمت نماینده محترم مردم اینجانب به مدت ۱۹سال می‌باشد که به صورت شرکتی کار می‌کنم که ۹سال آن مربوط به مخابرات و مابقی در شرکت ارتباطات زیرساخت مشغول به کار می باشم تاکی باید به من و خانواده‌ام ظلم بشود نیروی رسمی همکار بنده که یک چهارم من کار نمیکنه و چهار برابر منم حقوق میگیره دیگه ظلم به این آشکارا تورو بخدا یه کاری بکنید
با سلام پای ایثارگران را وسط میکشید مگر بقیه ادم نیستن پانزده ساله تو دانشگاه ازاد با حداقل حقوق میگذرانیم اما هر روز بدبختر میشیم هیچ کس هم به فکر ما نیست.
رزمندگان عزیز
و جانبازان عزیز زیر ۲۵ %
در همدم ثبت نام نکنید ؟!
زیرا
کمک معیشت شما قطع میشود .
سلام
در پاسخ آقای هاشمی
ظاهرا ایشان هیج ایثارگری ندارند
اگر صحیح است و ایثارگر نمی باشند

چرا مدیران محترم فاش نیوز اجازه می‌دهند پیام های غیر ایثارگران دراین سایت درج شود
البته اگر این فقط ویژه ایثارگران هست
اگر ویژه عموم مردم هست
بنظر اینجانب صلاح نیست درد و دل و‌مشکلات و اخبار ایثارگران را مردم عادی که از درد و مشکلات ایثارگران بی خبرند ببینند و بشنوند چون همه ی ما می‌دانیم هرگونه خبری که در مورد ایثارگران پخش میشه : تا به مرحله اجرا برسد هیهات من الذله هست و هنوز نه به دار است و نه به بار مردم عادی ایثارگران را بیچاره می کنند اونقدر با آه و حسرت به ایثارگران حسادت می کنند آدم شرمنده و پشیمان میشه که چرا ایثارگر شد بعضا از مردم با کمال تأسف اونقدر به ایثارگران توهین می کنند که ایثارگری که شاهد این اهانت ها می شود ب والله از زنده ماندن خودش پشیمان می گردد

پس از شما مدیران محترم فاش نیوز تقاضا دادم درصورت امکان پیام غیر ایثارگران را در پاسخ و اخبار ایثارگران درج نفرمایید

با تقدیر و تشکر
اقایان خیلی جالبه عوارضی میگه جانباز چند درصدی نه شامل حالت نمیشه این که احتیاج به بودجه و تصویب انچنانی نداره
با سلام
احتراما
جناب یوسف عزیز. برادر جان پیاده چه خبر دارد از سواره؟
غیر ایثارگران اگر وجدان داشتند اگر غیرت داشتند خودشان باید اجرای قانون ایثارگران و رسیدگی به آنان را مطالبه میکردند
اگر این عزیزان به دفاع از کشور نمی پرداختند کی کجا بود؟!!!!
غیر ایثارگری که خونت به جوش آمده از دیدن امتیازی که روی کاغذ به ایثارگران دادند و در اجرا مدیرانی از جنس شما جلوی آن را میگیرند بخدا که اگر بطور مثال داعش به ایران می‌رسید امثال شما در جایی پنهان یا از کشور خارج میشدند
خجالت بکشید جوانی که سلامتیش را داد تا ایران و ایرانی بماند را باید بر روی چشمانتان بگذارید نه حسادت بورزید
شما مثال آن شخصی هستید که نمک میخورد و نمک دان می‌شکند.
جمله آخر تبدیل وضعیت ایثارگران صنایع دفاعی فراموش نشود …
سلام ایثارگران عزیز شما برای نیروهای عادی که پانزده ساله شرکتی هستند دعا کنید تا بعد شما تبدیل وضعیت شوند التماس دعا به امید اجابت دعای ایثارگران
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi