شناسه خبر : 83986
یکشنبه 20 تير 1400 , 09:03
اشتراک گذاری در :
عکس روز

برگزاری سومین نشست شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت

سومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست معاون اول رئیس جمهور برگزار شد.

 

سومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت برگزار شد سومین نشست شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت به ریاست اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهور عصر امروز (شنبه) برگزار شد.

معاون اول رئیس جمهور در این جلسه با اشاره به اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در کشور به ویژه بین نسل جوان، اظهار داشت: ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت یکی از مهمترین اقدامات فرهنگی است که می‌تواند تضمین‌کننده استقرار حرکت جمهوری اسلامی ایران در عرصه منطقه‌ای و بین‌المللی باشد.

در این جلسه که با حضور وزرای آموزش و پرورش و فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شد، سعید اوحدی رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران با اشاره به برگزاری هیئت امنای بنیاد شهید و امور ایثارگران و اجرایی شدن مصوبات آن پس از ۱۲ سال اظهار داشت: مصوبات و مباحث مطرح شده در شورای عالی ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت می‌تواند به عنوان سندی جهت ریل‌گذاری برای دولت سیزدهم باشد.

همچنین در ادامه این جلسه بر ضرورت تدوین راهبرد‌ها و سیاست‌های برگزاری یادواره‌ها، کنگره‌ها و یادبود‌های حوزه فداکاری، ایثار و شهادت به منظور ساماندهی و تقویت از این کار فرهنگی در سطح کشور تأکید شد.

در این جلسه دستورالعمل ساماندهی، حمایت و تشویق تشکل‌های مردمی فعال در حوزه ایثار و شهادت، ساماندهی فرآیند نامگذاری معابر و پیشگیری از اقدامات موازی حذف یا تغییر غیرمتعارف نام معابر مزین به نام شهدا با هماهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران و بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و تدوین آیین‌نامه نحوه تجلیل از ایثارگران و همچنین استفاده از ظرفیت و مشارکت ایثارگران در توسعه فرهنگ ایثار و شهادت مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

همچنین کلیات سند ملی گلزار‌های شهدا و مراکز فرهنگی وابسته، ایجاد زمینه‌های لازم دسترسی مخاطبین عام و خاص به منابع و مستندات حوزه فرهنگ ایثار و شهادت و نظارت هر چه بیشتر بر تحقق سیاست‌های فرهنگی حوزه ایثار و شهادت در سطح دستگاه‌های ملی و استانی با تعامل دستگاه‌های ذی‌ربط از جمله مواردی بود که در این جلسه بررسی شد.

همچنین اعضای شورای عالی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت از زحمات و خدمات دولت تدبیر و امید به ویژه معاون اول رئیس جمهور در راستای نهادینه‌سازی و ترویج فرهنگ شهادت و حفظ ارزش‌های دفاع مقدس در سال‌های گذشته قدردانی کردند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi