شناسه خبر : 84010
دوشنبه 21 تير 1400 , 13:10
اشتراک گذاری در :
عکس روز

نماینده مجلس خواستار شد

حرکت جدی دولت آینده برای اشتغال فرزندان ایثارگران

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت آینده باید با رویکرد اعمال و اجرای قانون در حمایت از اشتغال فرزندان ایثارگران حرکت کند...

فاش نیوز - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: دولت آینده باید با رویکرد اعمال و اجرای قانون در حمایت از اشتغال فرزندان ایثارگران حرکت کند.

به گزارش خبرنگار پارلمانی فاش نیوز، احمد راستینه هفشجانی، نماینده مردم شهر کرد، سامان و بن در مجلس شورای اسلامی با اشاره به روی کار آمدن دولت سیزدهم در مرداد ماه به عنوان دولت جهادی و انقلابی تصریح کرد: در دولت آینده باید با رویکرد اعمال و اجرای قانون در حمایت از اشتغال فرزندان ایثارگران، خاواده معظم شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس حرکت کند به گونه ای که بتواند این حق اولیه جامعه ایثارگری را پس از سال ها جامه عمل بپوشاند.

راستینه با بیان اینکه مفتخرم بگویم که قبل از ورود به مجلس شورای اسلامی پاسدار حریم انقلاب اسلامی و در خدمت سپاه پاسداران بودم و به عضویت خودم افتخار می کنم اظهار داشت: فراموش نکنیم آنچه که امروز در جامعه اسلامی داریم به خاطر روحیه مقاومت و ایثاری است که این عزیزان در طول سال های متمادی برای فضای کشور ایجاد کردند.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال و بختیاری با بیان اینکه یکی از موضوعات بسیار مهم در فرهنگ ایرانی و اسلامی، بحث ایثار و ایثارگری است خاطرنشان کرد: نماد این موضوع را در دوران دفاع مقدس و اوج و عظمتش را در نقش‌آفرینی جوانان کشورمان در دهه اول انقلاب مشاهده کردیم.

رییس کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: خوشبختانه با تثبیت فرهنگ ایثارگری در کشور در 42 سالگی انقلاب اسلامی شاهد حضور جوانان در دفاع از حرمین اهل بیت عصمت و طهارت بوده ایم؛ به گونه ای که داعش تکفیری مورد حمایت سرویس های جاسوسی و اطلاعاتی دنیا، به واسطه همین روحیه ایثار و گذشت جوانان در قالب مدافعان حرم، از صفحه روزگار حذف شدند.

نماینده ایثارگر مجلس یازدهم با بیان رشادت های کادر درمان در مقابله با ویروس منحوس کرونا اظهار داشت: خوشبختانه در حال حاضر نیز ادامه روحیه ایثارگری را در جریان حضور جوانان در عرصه مقابله با کرونا، با حضور گروه های جهادی و کمک آنان به وزارت بهداشت و درمان مشاهده می کنیم. همچنین در این راستا بسیاری از جوانان کادر درمانی، از جمله پرستاران، در حوزه دفاع از سلامت مردم در مقابله با ویروس منحوس کرونا به شهادت رسیده اند؛ چرا که این موضوع برگرفته از همان روحیه ایثارگری است که از سال 57 با انقلاب اسلامی آغاز و در دوران دفاع مقدس شکل گرفته است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یازدهم متذکر شد: همه دستگاه ها، به ویژه مجلس شورای اسلامی در حمایت از ایثارگران و حمایت از جریان مقاوت باید نقش و وظیفه خود را ایفا کنند. بنابر این، امروز قوانین بسیار خوبی در حمایت از جامعه ایثارگری وجود دارد؛ اما متاسفانه بخشی از آن هنوز اجرایی نشده است. بخصوص همین قانونی که در لایحه بودجه 1400 مجلس در مورد بکارگیری فرزندان ایثارگران تصویب شده است.

نماینده مردم استان چهار محال و بختیاری در مجلس یادآور شد: متاسفانه با وجود عدم اجرای مصوبه تبدیل وضعیت فرزندان ایثارگران، باز هم شاهد برخورد و نگاه سلیقه ای دولت در اجرای این قانون هستیم. لذا وظیفه مجلس شورای اسلامی است که در بعد نظارتی خود، این موضوع را پیگیری کند. اگر چه این کار را خواهیم کرد و  چدین بار به دولت تذکر لازم داده شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان چهارمحال گفت: مطمئن هستیم که دولت آینده_ با توجه به اینکه با شعارهای انقلابی و رویکرد مثبت ملت ایران در انتخاب یک دولت جوان حزب الهی شکل گرفته است و با عنایت به اهمیت جامعه ایثارگری و ضرورت حفظ روحیه ایثارگری _ از قوانین تصریح شده مجلس حمایت خواهد کرد و ان‌شاالله اتفاقات خوبی در این حوزه خواهد افتاد.

نماینده مجلس یازدهم با انتقاد از دولت کنونی به دلیل فراهم نکردن بستر اشتغال فرزندان ایثارگران تاکید کرد: فقط در خود استان چهارحال و بختیاری حدود سه هزار فرزند شهید، جانباز و ایثارگر متقاضی اشتغال وجود دارد که متاسفانه به خاطر عدم حمایت دولت تقاضای آنها بدون پاسخ مانده است.

*معرفی

پایان

اینستاگرام
وقتی حداقل حقوق ۸ ملیون است.
وقتی همه بالای ۸ ملیون تومان حقوق می گیرند .
این ۲ ملیون تومان را از کجا آوردید که به رزمندگان و جانبازان ۵ % میدهید .

مسلمان شوید و حق بچه های جبهه را بدهید .
که حداقل ۸ ملیون تومان را به جانبازان ۵ % بدهید .
و خودتان را از دروغ
و از بدهکاری
نجات بدهید .
شاید در آن دنیا اندکی از گوشه بهشت
را : که محال است ببینید .
شاید بشنوید .
شاید .
آتش جهنم بس دردناک است .
زیاد .
فعلا حق و حقوق خود جانبازان و خانواده شهدا را بدهید تا بعدش وضعیت اشتغال فرزندانشان!... جانبازی که با وجود حدود یکماه بستری تنها 13 درصد در سالهای پس از جنگ براش درصد قید گشته و با وجود نخبه بودن انزمان و مدرک تحصیلی ، هم اکنون بعداز 52 سال سن هنوز مجرد و بیکار و بیمار خونه نشین در خونه مادری و با تنها حقوقی که تازه امسال شده بالای دو میلیون و یا مادرش که پیرزن 73 ساله خود سرپرستیست که در سن جوانی با شوهر 40 ساله اش ازدواج کرد و شهیدی را که فرزندش نبود ولی مثل فرزند خود از طفولیت خود بزرگش کرد و از شوهر مرحومش هم 9 فرزند متاهل و مجرد و همه تحصیلکرده و اکثرا بدون کار دولتی و یا بیکار را داراست و همچنین هم مادر جانباز است و هم خواهر شهید هم هست و از بعداز فوت شوهرش یعنی از سال 81 با اندک حقوقی که بنیاد بهش میداده امرار معاش میکرده و حالا از اول امسال حقوق این پیرزن را به بهانه یه استعلام قطع کرده اند و بعد از 4 ماه حالا که قراره از این ماه حقوقشو بهش بدن ولی چرا بدون معوقات؟ یعنی بدون دادن حقوق اون 3 ماهی که از امسال گذشته ، و درحالیکه ایشون به امید این اندک حقوق برای نون شبش این مدت زمان را قرض کرده و خورده ، حالا باید برای ادای قرضش و اون سه ماه معوقاتی که حقش بوده چه کار کند؟ و یا در این سن پیری یا میانسالی فکر نون شب خودشان باشند یا اشتغال فرزندان متاهل و یا مجرد و یا برادر خود که بدون داشتن شغلی باثبات و درخور وضع و تحصیل اونا و یا کاری که باتوجه به تحصیلات و وضعیت جسمانیشون مثل عمل قلب باز یکی از اونا اونم در 40 سالگی ، مجبورند در شرایط وخیم و فقر فقط گذر عمر کنند؟!
کدام فرزندان شهید 34سال از جنگ میگذرد مگر به اسم فرزند شهید فرزند جانباز 2درصد یا فرزند رزمنده یک ماه خدمت را رسمی بکنید این عدالت نیست
اگر ایران همین امروز در تاسیسات
# برق خورشیدی
و در تاسیسات
# آب شیرین کن دریا
سرمایه گذاری کند .
۲ سال دیگر
کمبود آب و برق
نداریم.
و می توانیم صادرکننده باشیم.
به برجام هم کار ندارد و میشود با تحویل نفت و پولهای بلوکه شده انجام داد که با تحریم هم سازگار است .
و هم به جانباز ۵ % حقوق ماهیانه دایمی ۸ ملیون تومانشان را داد که بدهکار نشوید .و از فقر نجاتشان بدهید.و مسلمان باقی بمانید.
شاید.
سلام حرف زدن خوب،است،ای کاش یک طرح ارائه می دادید،حداقل قانون استخدام،فرزندان،ایثارگران را در محل اشتغال پدر فراهم کنید
تاسیسات تولید برق خورشیدی در کویر
برای ۴۰ هزار کیلووات انجام شود.
مرحله اول.
مرحله بعد ۱۰ سال دیگر.
خود جانباز هنوز شغل ندارد و دیگر به سن بازنشستگی رسیده و کمک معیشت هم که 5 برابر زیر خط فقر است چاره ای را دوا نمی کند.در ضمن در حوزه ایثارگران قوانین هست ولی اجرا نمی شود. به همین راحتی. کسی هم پاسخگو نیست. مجلس هم قدرت نظارت ندارد.شما مرتب قانون وضع کن ولی اجرا نشود چه فایده؟ به نظرم به جای قانون پیشنهاد دهید تا اگر دولت هر کدام را خواست اجرا کند. چون الان هم دارد همینکار رو می کند.
پیشکسوتان جهاد شهادت درپیچ وخم روزمره زندگی به فراموشی سپرده شدند!!!
منتظرمعجزه نباشید.
وای بر ما...
بنام خدا:برادرعزیزوارزشی ام جناب آقای راستینه
باسلام ودعای خیر
لازم است باستحضارتان برساندکه پیرومکاتبات قبلی باحضرتعالی درجهت روندبهبودامورایثارگران مجدداخدمتتان معروض میدارم که مادامی گه فضای مدیریتی بنیادکه اولین دستگاه متولی جامعه هدف میباشدراافرادی تصاحب نموده اندکه نه ایثارگرهستندونه اطلاعات جامعی ازوضعیت ایثارگران دارنداوضاع همین است که ملاحظه میفرمائیدوتازمانیکه دراین خصوص تجدیدنظری بعمل نیایدهیچ تغیراتی دروضعیت رسیدگی به ایثارگران هم بعمل نخواهدآمد.جناب آقای راستینه امیدآن است که این مطلب رادیده وبخوانیدچراکه بااستلال میخواهم مواردی رابه استحضاربرساند.بعنوان نماینده مجلس وبدلیل غرابت فکری وفیزیکی که بابرادرایثارگرمان قدرت ا... حمزه نماینده حوزه انتخابیه فارسان اردل کیارداریدسئوال بفرمائیدکه دردیداری که باخانواده شهیدپیشکسوت دفاع مقدس شهیدی که زمان شهادتش مساحت منزل مسکونی اش 350متربوده که یکصدمترآن زیربنای مفیدبوده است وامروزبعدازسی ونه سال ازشهادتش همان منزل مسکونی رادارندبااین تفاوت که از350متربه 250مترتقلیل پیداکرده وشش فرزندداردوهرشش فرزندبیکار وبعضاگرفتار ومستاجر بدون هیچگونه حمایتی که دردیداری که بااین خانواده شهیدداشتیدچه چیزهایی رامشاهده نمودید جناب آقای راستینه علیرغم ارادتی که بشمادارم امامیخواهم برای اولین بارجسارت بکارداده وبگویم امیدوارم شماجزآن دسته افرادی نباشیدکه سکوی پرتابشان شهدابودندجناب آقای راستینه همان نقطه ایی که شماخدمت میکردیدحقیرنیزمنتصب بدان نقطه بودم ازدژبان که عبورمیکنی دیوارسمت راست تصاویری رادرخودجای داده که امروزهمه آرمانهایشان روی زمین مانده است جناب آقای راستینه صادقانه بقدری جامعه هدف بخصوص فرزندان شهداوبخصوص فرزندانی که هم فرزندشاهدهستند وهم جان بازورزمنده هستند راطی این سالهای گذشته کوبیده اندوخردکرده اندکه یک روزی دنبال گمنامی میبودندوازبردن نام جان بازوفرزندشهیداحساس خوبی نداشتندوهمان احساس راامروزدرجامعه اداری مشاهده میکنندجناب آقای راستینه وقتی فرزندشهیدی هشت سال درمجموعه اداری که قوانینش به صراحت اعلام نموده بعدازسه ماه بایدتبدیل وضعیت شودوهنوزنشده است وقتی فرزندشهیدی درمجموعه اداری که بخاطرابقایش خون پدرش راهدیه داده وسلامتی خودش رابه مخاطره انداخته تمکین به تبدیل وضعیتش نمیکندصادقانه جای مانوردادن دراین خصوص بجز تخریب نتیجه ای نداردبایددرنهایت تاسف خدمتتان عرض نمودکه جامعه ایثاررادراین دولت ودولت های قبلی تانهایت به انزواکشیدندواین اقدام ضربه ای بزرگ به اهداف وفرامین امام راحل ومقام معظم رهبری بوده وهست.
در فیلم کوتاهی که 5 روز قبل توسط ساکنان آپارتمان محل زندگی جانباز شیمیایی و جسمی حرکتی در تهران در فضای مجازی منتشر شد.در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد، ماموران انتظامی از کلانتری 132 خیابان نبرد به همراه افرادی با لباس شخصی، این جانباز جسمی حرکتی و فلج از دو پا را به زور، از داخل خانه و تا ماشین پلیس، روی زمین و روی پیاده‌روی خیابان می‌کشند در حالی که این جانباز، قادر به ایستادن نیست و سپس، او را به زور، به داخل ماشین پلیس هل می‌دهند. تصاویر منتشر شده در فضای مجازی در حدی دردناک است که فقط یک سوال پیش می‌آورد که ضابط قضایی و مامور انتظامی، با کدام مجوز و طبق کدام قانون و بخشنامه و به دنبال وقوع کدام جرم غیرقابل بخشش، اجازه این حد از توهین را به یک شهروند و به یک جانباز دارد آن هم در حالی که تاکید مسوولان رده بالای انتظامی و قضایی کشور، حفظ کرامت تمام شهروندان و شعار دولت‌ها، ترویج فرهنگ ایثار و لزوم حفظ حرمت خانواده ایثارگران است؟

در حالی که 5 روز از انتشار این فیلم در فضای مجازی می‌گذرد، مسوولان نیروی انتظامی و قوه قضاییه و همچنین، رییس بنیاد شهید، درباره علت این رفتار با مجتبی پناهی؛ جانباز 55درصد جسمی حرکتی و شیمیایی سکوت کرده‌اند. سه روز قبل، محمد غفوری؛ سرپرست اداره کل بنیاد شهید و امور ایثارگران تهران بزرگ در اظهاراتی محافظه‌کارانه گفت: «هیچ مقام و ماموری حق برخورد نامناسب با عزیزان جامعه ایثارگری را ندارد و انتظار از فرمانده محترم و ارزشی نیروی انتظامی پیگیری جدی این تخلف و برخورد قاطعانه با خاطیان است.»
اما دیروز، مجریان برنامه «چاپ اول» در شبکه خبر، با دعوت از این مسوول استانی، ضمن تاکید بر مذموم بودن رفتار خشونت‌آمیز ضابطان قضایی با یک جانباز آن هم پیش چشم اعضای خانواده‌اش و این توهین آشکار به انسانی که به دلیل شدت آسیب ناخواسته جسمی، حتی قدرت ایستادن روی پا را هم ندارد، خواستار توضیح بیشتری درباره علت وقوع این حادثه شدند که غفوری در توضیح جزییات این اتفاق، ضمن تاکید بر اینکه این رفتار توهین‌آمیز، توسط نماینده شورای حل اختلاف و ماموران انتظامی صورت گرفته، گفت: «این جانباز، سال 1398 به دلیل ضعف نفس، یک وکالت کاری به یکی از دوستان خود می‌دهد ولی این دوست، وکالت کاری را به وکالت بلاعزل تبدیل کرده و با همین وکالت، دو باب منزل مسکونی جانباز در پردیس و منطقه 15 تهران را می‌فروشد. مدتی بعد هم همین دوست، فوت کرده و حالا خریدار اصلی خواستار احقاق حق است و می‌خواهد به ملک خودش برسد که دادگاه هم در این مورد رسیدگی و رای صادر کرده است. با توجه به رای صادره، مجریان حکم، نماینده شورای حل اختلاف و ماموران انتظامی بودند که به منزل جانباز مراجعه کرده‌اند. این رفتار ضابطان قضایی از دید ما محکوم است و به خصوص اینکه محل سکونت این جانباز، در 70 متری ساختمان اداری بنیاد شهید بود و می‌توانستند در همکاری با بنیاد شهید، مانع از وقوع این مشکل شوند چنانکه ما هم طی اقداماتی، 5 الی 6 بار درخواست استمهال داشتیم و اجرای تخلیه منزل را به تعویق انداخته بودیم تا بتوانیم از طریق مراجع قضایی، دادخواهی مناسبی از این جانباز انجام دهیم که متاسفانه، این‌بار، بدون هماهنگی با بنیاد، ضابط قضایی و نماینده شورای حل اختلاف با رای دادگاه مراجعه به منزل جانباز دارند که این رفتار بسیار زشت و زننده را به دنبال دارد.»
تا امروز، مسوولان نیروی انتظامی و قوه قضاییه در واکنش به این توهین آشکار، سکوت کرده‌اند و حتی سعید اوحدی؛ رییس بنیاد شهید که سه ماه قبل، پیگیر توهین یک مامور انتظامی نسبت به جانباز بابلسری شده بود هم هیچ حرفی در تقبیح هتک کرامت این جانباز به زبان نیاورده و فقط غفوری در ادامه صحبت‌های خود تاکید کرد: «انتظار داریم با خاطیان این اتفاق برخورد شود و الان هم در حال پیگیری توقف اجرای عملیات تخلیه منزل جانباز و برخورد با عوامل خاطی هستیم.»
باید شهر برق در کویر درست شود.
برای همین گفتم ۴۰ هزار مگاوات .

که فردا برای ۱۰۰ کیلو وات : تمام کویر را سند ندهند به بخش خصوصی .
خوب هر دولتي مياد اول سنگ خانواده ايثارگران رو ميزنه ، فلان ميكنيم ! بمان ميكنيم ! ايثارگران چشم و چراغ اين ملت هستند !!!
و به عينه ميبينيم هيچ كار كه نكردن ! حرمت انان رو هم خدشه دار ميكنند !
جانباز رو تو كلانتري به خاطر اينكه شماها باعث شديد اين مملكت به اين وضع بيغته ديتبند ميزنند و مورد ضرب و شتم قرار ميدهند !
جانباز وليچري رو با ضرب و شام و آبروريزي سوار ماشين كلانتري ميكنند ! ووووو.....
حالا هم اين دولت اومده ببينيم چه گلي به سر خودش ميزنه !
واقعاوقتی کارشون گیره ازخون شهدا جانبازان مایه میگذارند وقتی خرشون ازپل که میگذره یک عده ازازل اوباش رامیارن داخل ادارات که به فرزندان شهداوجانبازان بی حرمتی میکنند نیروی انتظامی شورای حل اختلاف کیه که برای جانبازان میاد تصمیم میگیره واقعااون جانبازخیلی ضعیف عمل کرده...
سلام جانباز شیمیایی هستم دو تا بچه بیکار دارم ببینیم رئیسی چکارمیکنه شب دراز هست قلندر بیدار در کشور ما همیشه یا رونمایی هست یا قولهای کلان بعداز چندمدت این میگه ان مقصره ان میگه این مقصره هیچی به هیچی این را ۴۰سال تجربه ما میگویدعده ای هم بااین قولها پوشالی و رو نمایی های توهمی به نان و نوایی می رسنددر ترکیه دنبال بچه ها میگردند تا واکسناسیون بزنند اما در ایران ما ایثارگر با ۶۰ سال واکسن نزده هرماه هم واکسناسیون رونمایی میکنند
۲۵ تیر ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۳
توزیع پنل های خورشیدی در میان عشایر دالانک و کویردان
بلاخره به لطف خدا و شما ایثارگران دولت انقلابی هم میاد انشااله ببینیم چه کار میکنند بنده که 27ماه ایثارگری داشتم 1روز از کسر خدمت استفاده نکردم خدا از باعث بانی آن نگذرد همش نمیشه گفت دولت مقصره یکی از آن افراد به عینه اقای سردار کمالی و شورای نگهبان و مجلس چکاره اند که جلو کارشکنی بعضی از آقایان را نمیگیرند که قانون را اجرا نمیکنند
( بلاخره به لطف خدا و شما ایثارگران دولت انقلابی هم میاد انشااله ببینیم چه کار میکنند)
عجب مزد چشم چراغان مملکت را دادید یک قانو ن بعد از 5سال میبینی هنوز در کش وقوص تصویب شدن است منجمله تسری امتیازات جانبازان 25 درصد به زیر 25 درصد بس است آقایان میشه این قدر حرف اضافه نزنید و ما را هم از سرگردانی و دل گرمی نجات بدهید انشاالله آقای رییسی بیاد و تعریف کنیم
با سلام
یک خبر که باورش دور از انتظار نیست!!!!
با نماینده مجلس قم و رئیس فراکسیون ایثارگران جناب آقای :امیر آبادی فراهانی چند روز پیش تماسی داشتم و کار خدا جناب امیرآبادی فراهانی پاسخ دادند
ایشان تا متوجه شدند که فرزند جانباز هستم و کارم در مورد چیست قصد داشتند که به تماس پایان دهند و می‌گفتند :کاری داری پیام بده!!
که گفتم : پیام داده ام جواب نمی دهید
که فرمودند: قرار نیست جواب دهیم ما فقط برسی و پیگیری میکنیم.
اینجانب گفتم : 1دقیقه وقتتان را بیشتر نمیگیرم و به سرعت سوالم را از ایشان پرسیدم
*ازتمکین نکردن وزارت دفاع و صنایع زیر مجموعه اش (صنایع دفاع)در مورد قانو تبدیل وضعیت ایثارگران گله کردم؟*
*** که ایشان در پاسخ به سوال اینجانب چنین میگویند :صبر کنید تا آخر سال وقت هست برای اجرای این قانون!!!!!!! ***
باعث تعجب است این گفتار و این رفتار
سکوت ایشان در هیبت رئیس فراکسیون ایثارگران در مورد تمکین نکردن دستگاهای اجرایی از قانون تبدیل وضعیت ایثارگران و این پاسخ واقعا جای تعجب و تفکر دارد!!!
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi