شناسه خبر : 84699
شنبه 23 مرداد 1400 , 09:19
اشتراک گذاری در :
عکس روز

فرهنگ ایثار و شهادت؛ نخ تسبیح وحدت ملی درمدیریت کرونا

فرهنگ ایثار و شهادت پادزهر مشکلات ناشی از کروناست تا ملت ایران هم بتواند با وحدت ملی به مقابله با کرونا برخیزد و هم با همدلی و کمک به یکدیگر به درمان و رفع عوارض این بلیه از زندگی و جامعه ایرانی بپردازد.

 

فرهنگ ایثار و شهادت؛ نخ تسبیح وحدت ملی در بحران‌ کرونا حامد افروغ؛ بیش از دو سال است که کشتی زندگی مردم جهان در بحران همه‌گیر کرونا به گل نشسته است و از این رهگذر، ملت ایران نیز گرفتار این بلیه شده است. آنچه که در بحران‌ها و اتفاقات مهم برای هر ملتی مهم می‌نماید، نحوه تعامل آنها با هم و وحدت رویه ملی آنهاست برای حل آن مشکل.

بسیاری کشورهای جهان برگرفته از فرهنگ و آداب ملی خود توانستند با وحدت و همدلی و تحمل سختی‌های ناشی از این بیماری جهانی، تا حد زیادی بر مدیریت و کنترل آن فائق آیند و با هر روشی شده، از تلفات بیشتر جلوگیری کنند. در ایران نیز به دلیل شرایط خاص زندگی که با تعاملات و رفت و آمدهای بسیار همراه است، بیماری کرونا با سرعت و شدت زیادی گسترش یافت و افراد زیادی را مبتلا ساخت؛ در این میان همه شئونات زندگی ایرانیان تحت تاثیر این بیماری قرار گرفت به صورتی که حتی مراسم و آئین‌های مهم کشور از جمله محرم و زیارت‌ها را تحت‌الشعاع قرار داد.

فتوای رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز در تایید و پشتیبانی از نظریات ستاد مبارزه با کرونا موید جدیت کشور برای توفق بر این بیماری مهلک است. البته که در این میان تشطط آرا میان طب سنتی و مدرن و همچنین فرسایشی شدن درمان این بیماری باعث شده است تا عده‌ای از عمل به دستورات مقابله با کرونا استنکاف کنند و همین امر در تاخیر برای درمان آن موثر افتاده است. لذا می‌طلبد ملت ایران بار دیگر با تاسی به تجربیات قبل خود که خیرات و برکات آن همواره جاری و ساری است، به مقابله با کرونا برخیزد و فرهنگ ایثار و شهادت را دوباره به کار گیرد و خود را به سلاح ایمان مجهز سازد تا از پس مشکلات جدید برآید.

در دفاع مقدس که ایران اسلامی گرفتار جنگی فرسایشی و طولانی با یکی از دیکتاتورهای منطقه شده بود، به گونه‌ای عوارضی شبیه به همه‌گیری بیماری کرونا بر کشور مترتب شد که البته با وحدت و همدلی ملی و فرهنگ ایثار و شهادت،آن دوران سخت پشت سر نهاده شد، از این رو در مواجهه با بیماری کرونا نیز اقشار مختلف جامعه باید با همدلی و تحمل بیشتر به مصاف مشکلات رفته و با توصیه یکدیگر به صبر و امید یاری‌گر هم باشند.

در ایام ماه محرم نیز توسل به ذات مقدس سیدالشهدا (ع) که همواره سرچشمه برکات برای بشر بوده و در دوران مختلف توسل به آن شهید عزیز دافع بلایا و بیماری ها شده، می‌تواند افق تازه‌ای از امیدواری را پیش روی ملت ایران بگشاید و در این راه عمل به اوامر رهبری معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حمایت از کادر درمان و رعایت شیوه‌نامه‌ها می‌تواند گره‌گشای این گرفتاری باشد.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi