شناسه خبر : 84856
یکشنبه 31 مرداد 1400 , 11:41
اشتراک گذاری در :
عکس روز

از مجاهدت در افغانستان تا شهادت در آبادان

«علیرضا اشرفی لاله» پس از پیروزی انقلاب اسلامی به افغانستان اعزام شد و به‌همراه چریک‌های افغانستانی به مبارزه با دشمنان پرداخت و از آنجا نیز به کمک آوارگان فلسطینی رفت و سپس به لبنان شتافت؛ هر کجا که صدای ناله‌ مظلومی بلند می‌شد، وی دوست داشت که برود و از مظلومان حمایت کند.

 

 از تبریز، با آغاز تجاوز رژیم بعثی به کشورمان و حضور مردم از تمامی اقشار جامعه در میدان‌های نبرد، تصویری بی‌نظیر از یکپارچگی و اتحاد مردم ایران اسلامی به جهانیان نشان داده شد تا دیگر کسی جرأت تجاوز به خاک کشورمان را نداشته باشد.

«علیرضا اشرفی لاله» از آن دسته فرزندان مخلص ارتش اسلام است که از پیروزی انقلاب گرفته تا حضور در افغانستان، فلسطین، لبنان، جنگ با مزدوران داخلی در کردستان و جبهه‌های جنوب، همواره یاری‌رسان صدای مظلومان بود و سرانجام پس از مجاهدت‌های فراوان ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید.

افغانستان تا آبادان، شهیدی که صدای مظلومان بود

زندگی‌نامه شهید «علیرضا اشرفی لاله»

«علیرضا اشرفی لاله» فرزند «علی»، ۲۹ آبان سال ۱۳۳۴ در «تبریز» دیده به جهان گشود. وی پس از گذراندن دوران کودکی، مراحل تحصیل را با موفقیت پشت سر گذاشت و در سال ۱۳۵۳ موفّق به دریافت مدرک دیپلم شد. او در همان سال عازم خدمت سربازی شد و پس از اتمام آن، به استخدام سازمان تامین اجتماعی استان آذربایجان شرقی در آمد.

«علیرضا» انسانی پاک، بی‌باک و آگاه به زمان بود و در سال‌های آغاز نهضت انقلاب اسلامی، با مردمی که نغمه‌ آزادی سر داده و با رژیم ستم‌شاهی پهلوی مبارزه می‌کردند، همراه شد. او با جان و دل در تظاهرات و راهپیمایی‌‍‌ها و پخش اعلامیه‌های امام خمینی (ره) فعال بود و از نقش‌آفرینان پیروزی انقلاب اسلامی ایران در شهر تبریز به شمار می‌رفت، تا جایی که در مسجد «شعبان» تبریز که خاری در چشم رژیم پهلوی بود، با شهید «قاضی طباطبایی» همکاری می‌کرد و هرچه در توان داشت در طبق اخلاص می‌گذاشت.

«علیرضا اشرفی لاله» پس از پیروزی انقلاب اسلامی به‌همراه چند نفر از دوستان خود به افغانستان اعزام شد و به همراه چریک‌های افغانستانی، به مبارزه با دشمنان پرداخت و از آن‌جا نیز به کمک آوارگان فلسطینی رفت و سپس به لبنان شتافت. هرکجا که صدای ناله‌ مظلومی بلند می‌شد، «علیرضا» دوست داشت که برود و از مظلومان حمایت کند، چندماهی در لبنان بود که دسیسه‌ مزدوران استکبار جهانی در ایران شروع شد؛ بنابراین او برای مبارزه با مزدوران داخلی به ایران بازگشت و به کردستان رفت و در شهر‌های «سردشت»، «بانه» و «مهاباد» به مبارزه با دشمنان مشغول شد.

پس از آغاز تجاوز گسترده ارتش بعث عراق در سال ۱۳۵۹ به خاک کشورمان و تصرف بخشی از منطقه‌ خوزستان، «علی‌رضا اشرفی لاله» با خیل دوستان خود به جبهه‌ جنوب شتافت به مبارزه با دشمن بعثی پرداخت، تا این‌که چهارم فروردین سال ۱۳۶۰ به گروه زرهی «المهدی (عج)» پیوست و در منطقه «ذوالفقاریّه‌» آبادان، پس از نبردی جانانه با مزدوران بعثی عراق در روز ۲۱ اردیبهشت سال ۱۳۶۰ به شهادت رسید و پیکر مطهرش را به تبریز انتقال دادند و طبق وصیتش، در گلزار شهدای «وادی رحمت» به خاک سپردند.

منبع: دفاع پرس
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi