شناسه خبر : 84885
سه شنبه 02 شهريور 1400 , 08:47
اشتراک گذاری در :
عکس روز

آئین تجلیل از مدافعان سلامت شاهد و ایثارگر برگزار شد

آئین تجلیل از مدافعان سلامت نخبه و سرآمد شاهد و ایثارگر روز دوشنبه یکم شهریورماه هم‌زمان با روز پزشک به همت مرکز دانش پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر، با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن شهید رسول‌زاده و به‌صورت ویدئو کنفرانس در سراسر کشور برگزار شد.
 
آئین تجلیل از مدافعان سلامت شاهد و ایثارگر برگزار شد
 مهندس سعید اوحدی در این مراسم ضمن گرامیداشت روز پزشک و یاد و خاطره شهدا به‌ویژه شهدای سلامت، عنوان کرد: مجموعه بسیار بزرگ و گرانسنگ عزیزان نخبه و پیشتاز جامعه ایثارگری، به‌ویژه عزیزانی که در حوزه تخصصی سلامت و درمان هستند، ظرفیت قابل‌توجهی است که باید به نحو احسن از آن بهره برد.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با اشاره به حدیثی از امام صادق(ع) که می‌فرمایند: «اگر انسان با همه وجودش نعمتی که خداوند به او عنایت کرده را درک کند، شکرگزار او خواهد بود»، عنوان کرد: شکر نعمت یک وجه و شناخت آن وجه دیگری است لذا اگر بنیاد شهید و امور ایثارگران، به عنوان خانه و متولی اصلی برنامه‌های جامعه شاهد و ایثارگر نعمت بزرگ جامعه ایثارگری نخبه و سرآمد در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه پزشکی و درمان را نشناسد و قدر این نعمت را نداند، قطعاً آسیب خواهد دید.
معاون رئیس‌جمهور با اشاره به اینکه امروز حوزه سلامت کشور در حالت بحرانی قرار دارد، عنوان کرد: تا به امروز نزدیک ۲۰۰ پزشک و پرستار عزیز ما در میدان مبارزه با کرونا به شهادت رسیدند که به گواه خانواده و بازماندگان ایشان، این عزیزان با تأسی به ارزش‌های شهدا و با آگاهی از اینکه در دفاع از سلامت مردم جان خودشان در معرض خطر حتمی است، در این مسیر قدم گذاشتند و به شهادت رسیدند، که تعدادی از این عزیزان خود از فرزندان شهدا و جانبازان گرانقدر بودند.
اوحدی با بیان اینکه ایثار پزشکان و پرستاران مدافع سلامت در مبارزه با کرونا دید مردم را نسبت به پزشک و جامعه پرستاری و درمانی تغییر داده است، تصریح کرد: امروز برگزاری روز پزشک نسبت به سه یا چهار سال پیش کاملاً متفاوت است و پزشک از ارزش مضاعف، احترام ویژه و جایگاه مقدسی نزد عموم برخوردار است و مردم بیش از پیش قدر ایشان را می‌دانند.
رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران در ادامه با بیان اینکه نام پرستار و پزشک احساس آرامش به مردم منتقل می‌کند، عنوان کرد: اگر این پزشک و پرستار فرزند یا همسر شهید یا جانباز باشد، احساس آرامش بیمار چندین برابر می‌شود، لذا حضور این عزیزان گنجینه است که اگر آن را درک کردیم و شکرگزار بودیم، حتماً در این راه موفق خواهیم بود.
اوحدی در ادامه فرآهم آوردن زمینه رشد و شکوفایی جامعه ایثارگری را جزو آرزوهای حضرت امام(ره)، مقام معظم رهبری و مسئولین بنیاد خواند و افزود: یکی از وظایف بسیار سنگین مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر فراهم کردن زمینه تحقق آرمان امام و رهبری برای عزیزان جامعه ایثارگری است.
وی در پایان با اشاره به وضعیت حوزه سلامت کشور، تأکید کرد: امروز به شدت نیاز داریم که با هماهنگی معاونت بهداشت و درمان بنیاد، مرکز دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر و معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد و با یک نگاه ویژه یک کارگروه جدی در بخش پزشکی و سلامت تشکیل دهیم و منابع انسانی خود در این حوزه را تجمیع و از آن بهره‌برداری کنیم.
عبدالرضا عباسپور، معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران ضمن گرامیداشت روز پزشک و بزرگداشت ابوعلی‌سینا و تقدیر از پزشکان که همیشه در دفاع از سلامت مردم ایثار کرده‌اند، عنوان کرد: درست است که شفا و علاج در دست خداوند است، اما خداوند برای انجام این مهم در روی زمین پزشکان را انتخاب کرده است و پزشکان شفا را به بیماران و مردم هدیه می‌کنند.
عباسپور پزشکان و طبیبان را ارکان اصلی سلامت خواند و اضافه کرد: پزشکان و پرستاران عزیز ما با ایثار خود در دوران کرونا برای تأمین سلامت ما از جان خود گذشتند و تاکنون نزدیک ۲۰۰ تن از عزیزان جامعه پزشکی و پرستاری ما به درجه رفیع شهدای سلامت نائل آمدند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: کسی پزشکان و پرستاران عزیز ما را مجبور نکرده در خط مقدم مبارزه با کرونا بایستند اما این عزیزان با انتخاب خود و با پیروی از خط و مشی شهدای دفاع مقدس که از خاک کشور دفاع کردند، از سلامت جامعه دفاع کرده و می‌کنند.
عباسپور با اشاره به شهدای مدافع سلامت جامعه ایثارگری، عنوان کرد: جامعه ایثارگری ما در جمع مدافعان سلامت هم پیشتاز بوده و تعداد قابل توجهی از شهدای سلامت از فرزندان شهدا یا جانبازان و آزادگان بودند که در راه دفاع از سلامت مردم به درجه رفیع شهادت رسیدند.
معاون بهداشت و درمان بنیاد در ادامه با تأکید بر لزوم واکسیناسیون هر چه سریع‌تر جامعه ایثارگری، تصریح کرد: با توافق وزارت بهداشت و درمان واکسیناسیون تمام جانبازان بالای ۲۵ درصد، همسران معظم شهدا و همسران جانبازان بالای ۲۵ درصد در نوبت واکسیناسیون قرار گرفته‌اند و به زودی همسران آزادگان و فرزندان شهدا هم به این جمع اضافه خواهند شد.
عباسپور در پایان با تأکید بر اینکه واکسیناسیون به تنهایی جلوی انتقال ویروس را نمی‌گیرد و همچنان باید پروتکل‌های بهداشتی شدیداً رعایت شود، اضافه کرد: تمام تلاش ما این است که جامعه ایثارگری را تا حدودی از این بیماری مصون بداریم.
سردار یعقوب سلیمانی، معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران هم ضمن تسلیت ایام عزاداری سیدالشهدا(ع) و گرامیداشت روز پزشک، عنوان کرد: امروز ۱۶۰۰ نفر از ایثارگران در حوزه پزشکی و درمان، ظرفیت بسیار بزرگ و بازوی قوی بنیاد هستند که اگر با نگاه جهادی به این عرصه توجه و اهتمام شود، شاهد تحول بزرگی در بنیاد خواهیم بود.
سلیمانی در ادامه گفت: ما در معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد هم آنچه در توان داریم به‌کار می‌گیریم تا از این ظرفیت‌ها و دیگر ظرفیت‌های تشکل‌ها و گروه‌های ایثارگری استفاده شود و از این طریق بسیاری از مسائل و مشکلات پیش‌رو حل خواهد شد.
عادل مهری، مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر هم ضمن تبریک روز پزشک، عنوان کرد: در حوزه پزشکی و سلامت در مرکز دانش‌پژوهان در خدمت بیش از ۱۶۰۰ نفر از عزیزان جامعه ایثارگری هستیم که ظرفیت بزرگ و قابل توجهی است و می‌توان از آن بهره برد.
مهری در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ارائه گزارشی از عملکرد کارگروه سلامت مرکز دانش‌پژوهان اشاره کرد و افزود: یک گروه از ایثارگران حوزه درمان و پزشکی در قالب یک گروه جهادی در مناطق مرزی و محروم خراسان رضوی فعالیت داشتند که گزارش بسیار خوبی هم از آن تنظیم و به دفتر مقام معظم رهبری ارسال شد که مورد توجه قرار گرفت.
مدیرکل دفتر دانش‌پژوهان و تشکل‌های شاهد و ایثارگر در پایان ضمن تأکید بر لزوم توجه به نخبگان جامعه ایثارگری از انتشار فراخوان دومین رویداد استارتاپ شاهد و ایثارگر طی هفته آتی و برگزاری آن در بهمن‌ماه سال جاری خبر داد.
در پایان این مراسم که به‌صورت ویدئوکنفرانس و با حضور نمایندگان ایثارگر کادر درمان در استان‌های مختلف همراه بود، «داوود روشنی» فرزند شهید و پزشک اورژانس، «محمدمهدی غیرتیان» فرزند شهید و متخصص طب اورژانس بیمارستان امام سجاد شهریار، «ایمان محجوب» فرزند شهید و پرستار، «فاطمه دولتخانی» فرزند شهید و نفرولوژیست، «مریم سعیدی» فرزند شهید و پزشک اطفال، «مهرداد باتنی» جانباز و پزشک عمومی، «مهرداد احمدی» جانباز و پزشک عمومی، «سیدعماد عمادی» جانباز و پزشک بدون مرز، «قربانعلی حسینی» جانباز و چشم‌پزشک، «مهدی نوروزی» جانباز و مسئول کارگروه سلامت مرکز دانش‌پژوهان از حوزه مرکز دانش‌پژوهان شاهد و ایثارگران و «جواد مینویی» مسئول پژوهشکده، «رضا معینی» مسئول واکسیناسیون اداره کل درمان، «پیام عزیزی» از بیمارستان خاتم‌الانبیا‌(ص) و «هومن یوسفی» و «مهرناز امیری» از پرستاران بخش کرونای بیمارستان ساسان به نیابت از دیگر عزیزان فعال در این حوزه تجلیل شدند.
منبع: ایثار
اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi