شناسه خبر : 84985
دوشنبه 08 شهريور 1400 , 11:31
اشتراک گذاری در :
عکس روز

تشریح نقش «بیمارستان نجمیه» دردفاع مقدس

اولین نشست هم‌اندیشی در خصوص چگونگی برگزاری همایش «نقش بیمارستان نجمیه در دوران دفاع مقدس» به مناسبت هفته دفاع مقدس با حضور مریم مجتهدزاده، رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس، شهناز اشکیان و طاهره نعمتی و رئیس، معاون درمان و نماینده ولی فقیه در بیمارستان نجمیه برگزار شد.

مجتهدزاده در این نشست با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه فراموشی و تحریف دو آسیبی است که دفاع مقدس را تهدید می‌کند، اظهار داشت: متاسفانه نقش بیمارستان نجمیه به عنوان پیشگام عرصه درمان در دوران دفاع مقدس مغفول مانده و آنگونه که باید به نقش اثرگذار آن در دوران دفاع مقدس پرداخته نشده و اهمیت آن برای دیگران بازگو نشده است.

رئیس سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس گفت: در دوران دفاع مقدس بیمارستان نجمیه برای ما یک جبهه بود و داوطلبانه این توفیق را داشتیم که در خدمت مجروحین باشیم و اکنون پرداختن به نقش ماندگار این بیمارستان در موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس از اهمیت ویژه‌ای برخودار است و جایگاه بیمارستان نجمیه باید در موزه ملی تهران مشخص شود.

مجتهدزاده افزود: در طول دوران هشت ساله دفاع مقدس آسیب‌های زیاد به ما وارد شد و جان‌های بسیار عزیزی را از دست دادیم، ولی انچه که در دل ملت ایران جوشید اعتماد به نفس، خودباوری و ایمان و اعتقادی بود که به واسطه آن نشدنی شدنی شد و معجزات الهی یکی پس از دیگری واقع شد.

وی با اشاره به خودباوری، ایمان و اعتقادی که در دوران هشت ساله دفاع مقدس بر جامعه حاکم بود، خاطرنشان کرد: الان بهترین مدلی که جوان‌های ما را چه از نظر اصلاح الگوی مصرف چه از نظر سبک زندگی می‌تواند به کمال برساند، تبیین و ترویج آن خودباوری‌ها و اعتماد به نفسی است که در دوران دفاع مقدس و در شرایط سخت تحریم باعث شد رزمندگان ما با دست خالی بر همه دشمنان پیروز شوند و اکنون یادآوری آن‌ها باطل السحر تمام توطئه‌هایی است که دشمنان علیه ما طراحی، برنامه ریزی، عملیاتی و اجرا می‌کنند بنابراین فکر و ایده پرداختن به نقش ماندگار بیمارستان نجمیه بسیار مقدس است.

مجتهدزاده در ادامه ضمن تشکر از رئیس بییمارستان نجمیه گفت: سازمان نشر آثار و ارزش‌های مشارکت زنان در دفاع مقدس با تمام وجود در کنار شما برادران محترم و خواهران عزیز می‌باشد و ما می‌توانیم در ارتقا ان ارزش‌ها و بازگو کردن آن توسط مدافعین سلامت در قالب ساخت مستند و برگزاری نشست‌ها تاریخ دفاع مقدس را یادآوری کنیم و اثرات یادآوری آن مانند شهیدی است که خون را در جامعه جاری می‌کند و جامعه را پویا می‌کند.

وی در پایان گفت: ان‌شاءالله بتوانیم با برنامه بسیار خوب و درخور و شایسته، نقش اثرگذار افرادی که در ان دوران جانفشانی کردند و با تمام سختی‌ها در صحنه حضور داشتند، بازنمایی کنیم.

در این نشست مقرر شد در هفته دفاع مقدس همایشی با مشارکت سازمان زنان و بیمارستان نجمیه برگزار شود. در این مراسم از پرستاران پیشکسوت دوران دفاع مقدس و مدافعان سلامت تجلیل خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi