شناسه خبر : 85120
دوشنبه 15 شهريور 1400 , 10:42
اشتراک گذاری در :
عکس روز

یکسان‌سازی در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت

در طرح ساماندهی کارکنان دولت، ابتدا همه قراردادها یکسان می‌شود.

 به گزارش شناسنامه قانون، بابایی کارنامی، سخنگوی کمیسیون اجتماعی در رابطه با ابهاماتی که در برخی مصاحبه‌های تنظیمی از سوی نمایندگان محترم مجلس در خصوص جزییات طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت وجود داشت، توضیحاتی را ارائه کرد.

یکی از نقاط ابهام در برخی مصاحبه‌های اخیر نمایندگان مجلس این بود که به تبدیل وضعیت کارکنان به صورت قراردادی تصریح شده بود؛ پرسشی که به طور مشخص از سخنگوی کمیسیون اجتماعی مجلس پرسیده شده است این بود که آیا تبدیل از یک وضعیت قراردادی به وضعیت قراردادی دیگر چه ثمره‌ای برای کارکنان خواهد داشت.

بر اساس پاسخ ارائه شده از سوی بابایی کارنامی، ضمن برداشته شدن کلیه قراردادهای شرکتی، در طرح ساماندهی استخدامی کارکنان دولت، ابتدا نسبت به همسان سازی کلیه قراردادهای موجود در دستگاه های اجرایی اقدام می‌شود و در دستگاه‌های اجرایی صرفاً نیروی رسمی، پیمانی و قراردادی (متحدالشکل) خواهیم داشت؛ سپس با اولویت سوابق بیشتر نسبت به پیمانی و رسمی شدن آنها اقدام می‌شود.

  گفتنی است، پیش از این یکی از نمایندگان مجلس، خلیل بهروزی فر اعلام کرده بود که در صورت تصویب طرح «ساماندهی استخدام کارکنان دولت»، تبدیل وضعیت نیروهای دولتی دارای رابطه استخدامی شرکتی، حجمی و کار معین به پیمانی و رسمی در دستور کار قرار خواهد گرفت.
همچنین ایشان ادامه داده بودند: در طرح مذکور آمده افرادی که بیش از سه سال در سیستمی فعالیت کنند باید قراردادی و یا رسمی شوند.

در طرح ساماندهی استخدام کارکنان دولت، ابتدا همه قراردادها یکسان می‌شود

اینستاگرام
نظری بگذارید
نام خود را وارد نمایید
متن نظر را وارد نمایید
مقدار صحیح است
مقدار صحیح وارد کنید
بدون ویرایش از شما
آخرین اخبار
تبلیغ کانال فاش در ایتابنر بیمه دیفتح‌الفتوحصندوق همیاریخبرنگار افتخاری فاش نیوز شویدمشاوره و مشاوره تغذیه ویژه ایثارگرانسایت جمعیت جانبازان انقلاب اسلامیانتشارات حدیث قلماساسنامه انجمن جانبازان نخاعیlogo-samandehi